Disney+ fortsætter med raketfart og nåede i 2. kvartal 116 mio. abonnenter, hvilket er 12 mio. flere end i første kvartal. Selskabet afholder 'Disney+ dag' den 12. november.
Disney+ i 2021–2022
Disney+ er endnu ikke fyldt 2 år, men har alligevel formået at tiltrække 116 mio. abonnenenter. Det er mere end dobbelt så mange som for et år siden, hvor tjenesten var på trapperne i Norden og havde 57,5 mio. abonnenter.
- "[...] our direct-to-consumer business is performing very well, with a total of nearly 174 million subscriptions across Disney+, ESPN+ and Hulu at the end of the quarter, and a host of new content coming to the platforms," sagde Bob Chapek, CEO, The Walt Disney Company.
Et "væld af nyt indhold" refererer delvist til den 12. november, som selskabet har døbt 'Disney+ dag' for at markere lanceringsdagen. Man har bekræftet en Home Alone-reboot, Home Sweet Home Alone, samt Jungle Cruise (uden krav om Premier Access). Yderligere planer for dagen afsløres senere.
Disney annoncerede ikke nye Premier Access-film, altså premierefilm i stuen. Den kommende Marvel-film Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings står til at ramme Disney+ 45 dage efter biografpremieren, men det vides ikke, om dette gælder i Danmark. Selskabet understeger, at beslutninger nu træffes fra film til film.
Disney+ udvider i november til Sydkorea, Taiwan, Hong Kong og 5 andre lande. Omvendt er lanceringerne i den østlige del af Europa blevet udskudt fra 2021 til sommeren 2022, hvor man også starter ekspansion i Mellemøsten og Afrika.
- Kilde: Disney-regnskab