Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonDiscovery+ ønsker at "skille sig markant ud fra de andre" - FlatpanelsDK

Discovery+ ønsker at "skille sig markant ud fra de andre"

07 Dec 2020 | Per Fanefjord Laursen |

I første omgang bliver januar-lanceringen af Discovery+ uden store programnyheder for danskere, men på længere sigt skal Discovery+ "skille sig markant ud fra de andre".

Med ønske om at skille sig ud

Discovery introducerer den 4. januar 2021 en ny global streamingtjeneste. Konsekvenserne for det nordiske tv-marked bliver, at den eksisterende streamingtjeneste Dplay lægges i graven efter seks år. I løbet af januar 2021 vil Dplay blive omdøbt til Discovery+ på tværs af hele Norden.
Nicklas Norrby, Discovery
Nicklas Norrby, CEO Discovery Networks Nordic. Foto: Discovery
Timingen for en global streamingtjeneste fra Discovery er rigtig nu, skriver direktør for Discovery Nordics, Nicklas Norrby, til Flatpanels. - "Streaming-markedet er modnet og vokset, og flere og flere integrerer streaming som en naturlig del af hverdagen. Discovery+ skal være den førende globale streamingtjeneste indenfor underholdning fra virkelighedens verden, og kommer til at skille sig markant ud fra de andre. Vi griber altså en global mulighed og skaber ét enkelt produkt, der placerer sig godt mellem andre streamingprodukter på markedet," skriver den nordiske direktør.    Er det korrekt forstået, at den dansk/nordisk organisation "absorberer" Discovery+ brandet og udruller det i Norden? - "I januar vil Dplay blive rebranded til discovery+ på tværs af hele Norden. For Dplay-kunder i Norden betyder det, at de til januar vil blive mødt af et helt nyt brand. Seerne får adgang til det samme indhold, som de har i dag, og endnu mere originalt indhold i fremtiden – og derudover vil vi gradvist integrere vores sportsindhold i vores nye streamingbrand." Den nordiske direktør understreger, at Discovery+ vil indeholde originale serier og dokumentarer, som man kender det fra Dplay og Discovery’s tv-kanaler i dag. Det vil sige velkendte og helt nye underholdningsprogrammer, fængslende krimi, reportager fra virkelighedens verden, reality, 'big characters' -serier og sport.   Hvilke prislejer for Discovery+ forudser du ift. til det danske marked? - "Der er ingen planer om prisjusteringer lige foreløbig."   Hvilke indholdsgevinster kan de danske abonnenter se frem til med et nyt brand og et nyt globalt ambitionsniveau? - "For de danske seere, vil de nok i første omgang blot registrere at Dplay skifter navn. Vi vil fortsat have originale serier og dokumentarer og alt det gode indhold, som man allerede kender i dag fra Dplay og vores tv-kanaler, med både lokale og internationale produktioner. Dvs. masser af velkendte samt helt nye stærke underholdningsprogrammer, fængslende krimi, stærke reportager fra virkelighedens verden, reality, big characters serier og sport," siger Nicklas Norrby og uddyber: - "Discovery+ får i Norden også integreret Eurosports lokale udbud af sportsgrene, som i Danmark blandt andet omfatter Grand Slam tennis, cykelsportens Grand Tours i cykling, motorsport, fodbold og vintersport. Begyndende med De Olympiske Lege i Tokyo næste år, bliver discovery+ derudover hjemstedet for streaming af OL i Europa, og hvor man i Danmark kan se hvert et minut, hver en medalje og hver en atlet live og on demand."   Hvilken vækst i abonnenter (i procent), skønner du, at det nye ambitionsniveau kan drive i Danmark/Norden de næste 12 - 24 måneder? - "Vi kommer ikke med nogle specifikke tal for mål i antal abonnenter," skriver Nicklas Norrby.

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

'Dune 2' kan nu købes og lejes i 4K Dolby Vision & Atmos – se priser

16 Apr 2024 |

Bekræftet: Disney+ får Europa League & Conference League i Danmark

16 Apr 2024 |

Streamingforbruget når nye højder Danmark

16 Apr 2024 |

Altibox udmelder store prisstigninger på tv-pakker

16 Apr 2024 |

DTS:X lander på Disney+ i maj med 18 Marvel-film og Queens-koncert

15 Apr 2024 |

Medie: Disney tæt på store fodbold-rettigheder i Danmark

15 Apr 2024 |