Kinesiske Oppo agter at træde ind på TV-markedet i oktober 2020 med lanceringen af Smart TV. Det bekræftede selskabet på sin udviklerkonference.
Oppo Smart TV
Oppo har droppet disc-afspillere, men ude i butikkerne vil du måske snart kunne finde TV-skærme fra den kinesiske producent af forbrugerelektronik.
Ved den årlige udviklerkonference ODC 2020, og i en pressemeddelelse, annoncerede selskabets direktør, Yi Wei, at der lanceres et 'Oppo Smart TV' i oktober 2020. Han sagde i den forbindelse, at det er en afgørende brik i selskabets planer om at udvide sit IoT-økosystem.
Ingen yderligere detaljer blev annonceret, men af certificerings-databaser fremgår det, at selskabet vil lancere i hvert fald to modeller på 55 og 65 tommer. Oppo har ikke kommenteret på, hvilke regioner, man går ud i først.
Smart TV er den manglende brik i Oppos økosystem. Foto: Selskabet
Det er ikke overraskende at se Oppo melde sig på banen idet det kinesiske market for Smart TV boomer. Oppo er del af BBK Group, som også ejer OnePlus. Det første Android TV fra OnePlus blev lanceret udenfor Kina i 2019.
Kinesiske selskaber som TCL, Hisense og Xiaomi sælger ligeledes TV-skærme internationalt. Bølgen af nye TV-mærker udfordrer status quo på et TV-marked, som i næsten et årti har været domineret af sydkoreanske selskaber – og japanske forinden.
- Kilde: Oppo via NDTV