Det er først fra årsskiftet, at YouSee-kunder må vinke farvel til en pulje Discovery-kanaler, men allerede nu oplever YouSee tiltagende kundeflugt.Højeste kundeafgang i 9 kvartaler
YouSee mistede yderligere 19.000 danske husstande som tv-kunder i 3. kvartal 2019. Det er den højeste kundeafgang i 9 kvartaler. Kun to gange tidligere har YouSee mistet flere tv-kunder i et kvartal. Det var begge gange tilbage i 2017. Siden toppen i starten af 2015 har YouSee måtte vinke farvel til 215.000 danske husstande som tv-kunder. Også indtjeningen er presset. I regnskabet kommenterer selskabet på et 12,8% fald i bruttoresultatet ved at sige, at det skyldes "streamingtjenester i tv-pakkerne, højere priser fra indholdsleverandører, opbygning af egen tv-kanal Xee og et faldende kundegrundlag".YouSee har nu 1,195 mio. tv-kunder i Danmark. Den tiltagende kundeflugt er problematisk for YouSee ikke kun fordi mørke skyer breder sig hastigt over det klassiske tv-marked, men også fordi kunderne fra årsskiftet skal forholde sig til en ny situation, hvor Discoverys 11 kanaler ikke længere distribueres hos YouSee - hverken i tv-pakker eller bland selv. Læs også: Alternativer til YouSee når Discoverys 11 kanaler forsvinder Hvor mange kunder har tænkt sig at opsige tv-pakken? Hovedpersonen giver ikke et bud i sit regnskab. Spørger man modparten, så kan tallet være helt op til 18% af YouSees tv-kunder. Om det går så galt, får vi sandsynligvis først svar på i foråret 2020, hvor TDC fremlægger regnskab for 1. kvartal 2020. - Kilde: TDC-regnskab
Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.
Få seneste nyt 1-2 gange ugentligt