Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonDiscovery: YouSees adfærd er konkurrenceforvridende - FlatpanelsDK

Discovery: YouSees adfærd er konkurrenceforvridende

06 Nov 2019 | Rasmus Larsen |

YouSee har i dag givet deres version af tvisten. Den version giver modparten ikke meget for. Discovery kalder YouSees opførsel for "diskriminerende og konkurrenceforvridende".

Over 1 mio. tv-seere

Discovery har en anden udlægning af forholdene end YouSee. I udtalelser, som netop er udsendt til pressen, siger Discovery, at YouSee ikke ønsker at betale et rimeligt beløb for indholdet. - "Realiteten er, at YouSee efter vores opfattelse ganske enkelt bruger deres dominerende markedsposition til at forsøge at skubbe os ud af det danske tv-marked. Vi har den seneste måned genoptaget forhandlingerne med YouSee i håb om at lande en aftale. Men YouSee har i deres tilbud gjort det meget klart, at de ikke ønsker at betale for vores indhold på rimelige og ikke-diskriminerende vilkår," siger Christian Kemp, adm. direktør i Discovery Networks Danmark.   Direktøren for Discovery fortsætter den stærke retorik og kalder YouSees adfærd for blandt andet diskriminerende og konkurrenceforvridende. Han hævder videre, at Discovery ikke har forlangt en prisstigning. - "YouSees opførsel i hele denne forhandlingsproces, der har kørt siden foråret, har i vores optik været diskriminerende og konkurrenceforvridende. Faktum er, at vi ikke forlanger prisstigninger på vores indhold, og vi har af flere omgange forsøgt at komme med forskellige bud på, hvordan vi kunne lande en rimelig aftale med YouSee. Se også: Tema: YouSee / Discovery tvisten

YouSee som rettighedskøber

Discovery peger på, at YouSee forskelsbehandler broadcastere. I stedet for Discoverys kanaler, herunder Kanal 4, 5, 6 og 9, har YouSee lagt kanaler fra TV2 og NENT/TV3 i pakkerne. - "Det står derfor meget klart, at YouSee forskelsbehandler os som kanalgruppe, da vi åbenbart er den eneste broadcaster med indhold, som de ikke vil betale en fair pris for." Discovery mener, at YouSee "forsøger at skubbe os ud af det danske tv-marked", hvilket ligner en henvisning til, at YouSee i senere år har forsøgt at omstille sig selv fra at være distributør til at være både indholdsudbyder og distributør. Først med eget comedy-indhold og senere med egen tv-kanal Xee, hvortil YouSee har indkøbt dyre sportsrettigheder til bl.a. Premier League-fodbold. Dermed kan YouSee og Discovery ende med at stå overfor hinanden som konkurrenter, når der i fremtiden skal bydes på sportsrettigheder.



Flere nyheder

Stofa

Stofa i 2020: Prisen på tv-pakker stiger med op til 40 kr/md.

16 Nov 2019 | Rasmus Larsen |
Xbox spilstreaming

Microsoft lancerer xCloud i 2020 med support af PC, iOS & PS4 controller

15 Nov 2019 | Rasmus Larsen |
Power København

Power åbner i København d. 23. nov: Nogle tilbud bedre end Black Friday

15 Nov 2019 | Rasmus Larsen |
BeoVision Harmony 65

B&O lancerer 65" Beovision Harmony OLED TV

15 Nov 2019 | Rasmus Larsen |
YouSee

Tiltagende kundeflugt fra YouSee forud for Discovery-brud

15 Nov 2019 | Rasmus Larsen |
Disney+

Disney+ tiltrak over 10 mio. abonnenter på sin lanceringsdag

15 Nov 2019 | Rasmus Larsen |
Dplay

Discovery giver YouSee-kunder m.fl. rabat på Dplay Sport

15 Nov 2019 | Rasmus Larsen |
Usmart TV

Usmart TV: Forsvindende apps og flygtige platforme - opdateret

13 Nov 2019 | Flatpanels |