Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reason'Avengers: Endgame' overgår 'Avatar' som mest indbringende biograffilm - FlatpanelsDK

'Avengers: Endgame' overgår 'Avatar' som mest indbringende biograffilm

22 Jul 2019 | Rasmus Larsen |

Efter 10 år på toppen er Avatar blevet overhalet af Avengers: Endgame, der overtager rekorden for mest indbringende biograffilm med 2,79 mia. dollars i billetsalg.

Disney spiller med musklerne

Avengers: Endgame krydsede milepælen på 1 mia. dollars på 5 dage og milepælen på 2 mia. på 11 dage. Den har indbragt over 2,79 mia. dollars, hvilket overgår Avatar's 2,7897 mia. For at nå toppen så Disney sig nødsaget til senere at udgive en modificeret version af Avengers: Endgame for at lokke fans til lommerne på ny. Salgstallene er heller ikke justeret for inflation. Hvis inflation inddrages vil Avatar stadig være i front. Ikke desto mindre betragtes Avengers: Endgame nu officielt som den mest indbringende biograffilm. - "A huge congratulations to the Marvel Studios and Walt Disney Studios teams, and thank you to the fans around the world who lifted Avengers: Endgame to these historic heights," sagde Alan Horn, Co-Chairman, The Walt Disney Studios. Efter at have opkøbt 20th Century Fox, herunder rettighederne til Avatar, står Disney for 7 af de mest indbringende film på top-10 listen. Selskabet har planer om at udgive fire nye Avatar-film. Avatar 2 udgives i december 2021. - "Of course, even with the passage of a decade, the impact of James Cameron’s Avatar remains as powerful as ever, and the astonishing achievements of both of these films are ongoing proof of the power of movies to move people and bring them together in a shared experience. The talented filmmakers behind these worlds have much more in store, and we look forward to the future of both the Marvel Cinematic Universe and Pandora," sagde Alan Horn.

 Avengers: Endgame

Disney dominerer

Disney dominerer på biografområdet. Indtil videre i 2019 har Disney en global markedsandel på 34,9% (2,169 mia. dollars), mens 20th Century Fox supplerer med yderligere 3,9%, ifølge Box Office Mojo. Warner Bros er nummer 2 og Universal nummer 3 med hhv. 14,4% og 13,5%. Sidste år havde Disney en markedsandel på 26% og i 2017 lød den på 21,8%. Kan Disney fortsætte sin dominans? Meget tyder på, at det bliver tilfældet. Studiet har store titler på plakaten for resten af 2019 og kommende år. Selskabet planlægger også at lancere streamingtjenesten Disney+ senere på året. - Kilde: Disney, Box Office Mojo



Flere nyheder

Apple TV+

Apple TV+ skal angiveligt koste $10/md, indholds-budget hævet med $5 mia.

20 Aug 2019 | Rasmus Larsen |
Disney+

Disney+ vil kunne streames på bl.a. Apple TV, Android TV & konsoller

19 Aug 2019 | Rasmus Larsen |
Kastanjemanden Netflix

'Kastanjemanden' bliver Netflix's næste danske tv-serie

19 Aug 2019 | Rasmus Larsen |
Vincent Teoh

Vindere af HDTVTest's 2019 'blindtest' fundet

19 Aug 2019 | Rasmus Larsen |
LG OLED

LG øger produktion af 77" OLED næste år

19 Aug 2019 | Rasmus Larsen |
Sony TV gennem tiden

Rapport: Fra 60'erne til 10'erne - TV'et forbliver centralt i stuen

19 Aug 2019 | Rasmus Larsen |
IFA 2019

Roku-direktør hovedtaler på IFA 2019 - Europæisk ekspansion?

16 Aug 2019 | Rasmus Larsen |
Samsung OLED TV

Avis: Samsung omstiller produktion af LCD TV til OLED TV

16 Aug 2019 | Rasmus Larsen |