Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonNetflix: Vi indfører <i>ikke</i> reklamer - FlatpanelsDK

Netflix: Vi indfører ikke reklamer

18 Jul 2019 | Rasmus Larsen |

Netflix kalder spekulationer om, at de vil indføre reklamer for "falske". Man står stærkere ved at fokusere på brugertilfredshed, lyder det.

Netflix maner rygter i jorden

I takt med, at konkurrenter har introduceret billigere pakker, som er suppleret af reklamer, har flere spekuleret i, om Netflix vil tage samme rute. Det er kulmineret i den senere tid med markedsundersøgelser og kommentarer fra analytikere. Netflix maner nu rygterne i jorden og slår fast, at der ikke indføres reklamer på tjenesten. At være reklamefri er en "dyb del af brandet" og man vil stå stærkere ved at fokusere på brugertilfredshed, lyder det. Selskabet går endda så langt som at kalde spekulationerne for "falske". Kommentarerne kommer direkte fra ledelsen i forbindelse med aflæggelse af seneste kvartalsregnskab. - "We, like HBO, are advertising free. That remains a deep part of our brand proposition; when you read speculation that we are moving into selling advertising, be confident that this is false. We believe we will have a more valuable business in the long term by staying out of competing for ad revenue and instead entirely focusing on competing for viewer satisfaction," står der i regnskabet.

Lavere vækst end forventet

I samme kvartalsregnskab fremgår det, at Netflix i 2. kvartal 2019 tilføjede 2,7 mio. nye abonnenter, hvilket er det laveste vækstniveau i et stykke tid. Det bekymrer markedet forud for lanceringerne af bl.a. Apple og Disneys streamingtjenester. Selskabet mener dog selv, at der er tale om et bump på vejen. I 3. kvartal 2019 forventer Netflix at trække 7 mio. nye abonnenter i butikken. Hvis det sker, vil det være blandt de højeste vækstniveauer historisk set.
Selskabet pointerer i den forbindelse, at indholdskataloget driver væksten. En produktion som Stranger Things 3 havde eksempelvis premiere umiddelbart efter 2. kvartal. I 2. halvår 2019 kan seerne se frem til store filmsatsninger som Martin Scorseses The Irishman og Michael Bays 6 Underground. Der er også nye sæsoner af Orange is the New Black, La Casa de Papel​ (​Money Heist)​ og The Crown på vej. Netflix havde i 2. kvartal 2019 en omsætning på 4,9 mia. dollars og en nettoindkomst på 270 mio. dollars. - Kilde: Netflix



Flere nyheder

Apple TV app

Første partner rykker ind i dansk Apple TV app

17 Jan 2020 | Rasmus Larsen |
Google Stadia

Google Stadia lover at løse fejl & mangler, tilføje over 120 spil i 2020

17 Jan 2020 | Rasmus Larsen |
Skyworth OLED

Amerikanske og kinesiske mærker giver OLED TV boost i 2020

17 Jan 2020 | Rasmus Larsen |
Samsung microLED

CES 2020: Tendenser & første indtryk af 2020 TV

16 Jan 2020 | Torben Rasmussen |
B&O Contrast Collection

B&O lancerer sort Stage-soundbar som del af 'Contrast Collection'

16 Jan 2020 | Rasmus Larsen |
Night on Earth

Næste storslåede natur-dokumentar fra Netflix er 'Night on Earth'

16 Jan 2020 | Rasmus Larsen |
Blu-ray

Hvad der ikke var på CES 2020: UHD Blu-ray-afspillere

15 Jan 2020 | Rasmus Larsen |
Filmperler Blockbuster

Blockbuster overtager Filmperler der lukker som tjeneste

15 Jan 2020 | Rasmus Larsen |