Philips vil have Android TV med Chromecast ind på hotelværelser

11 Jun 2019 | Rasmus Larsen |

Kun få hoteller giver gæster mulighed for at se og lytte til eget indhold. Det ønsker Philips at ændre på med Android TV, der har indbygget Chromecast. Bagsiden af medaljen er, at hotellerne får indblik i dine medievaner.

Android TV på hotelværelset

Philips' afdeling for monitorer, Philips Professional Display Solutions, udvider satsningen på Android TV fra stuen til profesionelle løsninger. Med 'MediaSuite' Pro-monitorer har Philips skabt skærme, som de mener, kan løfte medieoplevelserne på hotelværelset.

- "Hotel- og turistbranchen har en lang tradition for at være lydhøre og forandringsberedte for at imødekomme gæsternes forventninger og krav," siger Peter Vinke, chef for IKAM hos Philips PDS. "Over hele verden får hoteller flere og flere internationale gæster, og vi vil gerne være med til at give dem en så personlig oplevelse som muligt. Nu er det muligt at tilbyde gæsten adgang til at streame det samme materiale på hotelværelset som hjemme takket være Philips MediaSuite."

Med Android TV har man adgang til danske og internationale apps og med indbygget Chromecast vil hotelgæster kunne afspille deres eget medieindhold via en telefon eller tablet med Android eller iOS.

Hvis det står til Philips, så støder du snart på en af disse skærme, når du rejser verden over. Philips levererer allerede skærme til hoteller i mange byer og MediaSuite-løsningen tilbydes i syv modelvarianter fra 32 til 65 tommer. "Samarbejdet med Google giver os en unik position på markedet," mener Jeroen Verhaeghe fra Philips PDS.


 Philips Android TV


Bagsiden af medaljen

Bagsiden af medaljen er, at hoteller får større indblik i dine medievaner. Fra hvad du sender til Chromecast til hvilke apps du bruger direkte på Android TV.

Philips oplyser, at MediaSuite gør det muligt for "hotellerne nemt [at] lave en rapport over, hvilke apps og tjenester der bruges mest, og hvor ofte og hvor længe de anvendes i gennemsnit for lettere at skræddersy deres tilbud".

Sporing og indsamling af personlig data er hverdag på Smart TV i stuen, men det forlænges i stigende grad til dine rejser. Denne information kan samkøres med din profil eller andre data for at give indblik i dine rejseaktiviteter og interesser. Det sker ofte med henblik på målrettede reklamer.



Flere nyheder

tvOS 13

Apple TV får picture-in-picture funktion

18 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
Samsung Tizen Smart TV

Samsung: Vigtigt ofte at køre antivirus på dit Samsung TV

17 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
Apple TV+

Apple ønsker angiveligt at lave film med Oscar-potentiale

17 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
Billigste tv-pakke

Guide: Den billigste tv-pakke (2019) - opdateret

14 Jun 2019 | Flatpanels |

Nyt DRTV får tv-kanaler på Smart TV, kan udvides til set-top-bokse

14 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
UEFA.tv

UEFA.tv lanceret som gratis streamingtjeneste

14 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
Sony AG9 OLED

Sony AG9 OLED udråbt til 'King of TV' ved 2019 TV Shootout

14 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
The Wall Luxury

Samsung lancerer 'The Wall Luxury' microLED-skærme næste måned

13 Jun 2019 | Rasmus Larsen |