Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonNetflix sætter ny vækstrekord, byder Disney og Apple velkommen - FlatpanelsDK

Netflix sætter ny vækstrekord, byder Disney og Apple velkommen

17 Apr 2019 | Rasmus Larsen |

I årets første kvartal trak Netflix yderligere 9,6 mio. abonnenter i butikken, hvilket er vækstrekord. Selskabet byder samtidig Disney og Apple velkommen med meldingen "vi er spændte på at konkurrere".

Netflix: Forbrugerne bliver vindere

Når Disney trækker sit indhold fra Netflix, Viaplay og andre tjenester, hvem gavner det så egentlig? Netflix mener, at "de klare vindere vil være indholdsskaberne og forbrugerne" pga. den øgede konkurrence i overgangen til streaming.

Kommentarerne faldt i forbindelse med Netflix's kvartalsregnskab. Selskabet bød i den forbindelse Disney og Apple velkommen ved at sige, at "begge er verdensklasse forbruger-brands" og at "vi er spændte på at konkurrere". Netflix mener ikke, at lanceringen af Disney+ og Apple TV+ vil have markant negativ betydning for den fremtidige vækst.

- "Vi forventer ikke, at disse nye aktører vil påvirke vores vækst væsentligt, idet overgangen fra lineær til on demand-underholdning er så massiv og på grund af forskellene i vores indholdskataloger. Vi tror, at vi alle vil fortsætte med at vokse i takt med, at vi hver især investerer mere i indhold og forbedrer vores service, og i takt med at forbrugere fortsætter med at migrere væk fra lineær visning (ligesom da amerikanske kabel-net kollektivt voksede i årevis, da seningen rykkede væk fra broadcastnetværk i 1980'erne og 1990'erne)," skriver Netflix i sin kvartalsrapport.

Netflix peger i den forbindelse på, at de "kun" har ca. 10% af seertiden i USA, hvor tjenesten er mest udbredt.


 Triple Frontier


Vækstrekord hos Netflix

For 3 måneder siden satte Netflix vækstrekord og det skete igen i årets første kvartal, hvor 9,6 mio. betalende abonnenter meldte sig ind. Netflix har nu 148,86 mio. abonnenter - og mere end dobbelt så mange seere. Selskabet forventer at runde 150 mio. abonnenter i dette kvartal.

Regnskabet viser også, at Netflix omsatte for 4,52 mia. dollars i årets første kvartal. På bundlinjen (nettoresultat) står 344 mio. dollars.



Netflix benyttede lejligheden til at dele udvalgte seertal, som dog ikke er bekræftet af et uafhængigt bureau:
  • Umbrella Academy er set af 45 mio. husstande i de første 4 uger
  • Triple Frontier er set af over 52 mio. husstande i de første 4 uger
  • The Highwaymen er set af over 40 mio. husstande i den første måned
  • Our Planet forventes at ramme 25 mio. husstande i den første måned

    Netflix har traditionelt holdt sine seertal meget tæt på kroppen, men efter den store filmsatsning blev skudt i gang har selskabet delt tal for sine successer - og nedspillet sine flop.

    I løbet af dette kvartal vil Netflix i Storbritannien begynde at eksperimentere med top-10 lister over det mest populære indhold i forskellige kategorier. Det skal hjælpe seerne med at opdage indhold, som andre synes godt op, lyder det. Såfremt det bliver populært, vil Netflix udbrede top-10 listerne til andre regioner.

    Netflix er verdens største streamingtjeneste, men senere på året melder Apple, Disney og WarnerMedia sig på banen. De tre giganters indtog har sået tvivl om, hvorvidt Netflix kan holde sig i vækstsporet. Indtil videre viser selskabets vækst ingen svaghedstegn, men den store prøve kommer henimod slutningen af 2019 og 2020.

    - Kilde: Netflix



  • Flere nyheder

    YouTube streamer nu i HDR på Xbox

    22 Jan 2021 |

    Nordisk Film: Biograf-eksklusivitet står ikke til diskussion

    22 Jan 2021 |

    'No Time to Die' og andre storfilm udsat på ny

    22 Jan 2021 |

    DR-rapport: Meget tyder på nye fald i flow-tv de næste år

    21 Jan 2021 |

    Usmart TV: Forsvindende apps og flygtige platforme – opdateret

    21 Jan 2021 |

    HBO Nordic udfases på mange Samsung Smart TV og PS3

    21 Jan 2021 |