TV2 Play: Vi har rundet 1 million brugere

29 Nov 2018 | Rasmus Larsen |

Med 450.000 abonnementsforhold og 2,2 brugere per husstand i gennemsnit, hvder TV2 nu at have rundet en million seere p deres streamingtjeneste TV2 Play.

Strre fokus p digitale tjenester

TV2 Play har hentet 100.000 nye abonnenter over det seneste r og streamingtjenesten vokser sledes hurtigere end nogensinde. Det bekrftede selskabet ved en konference.

- Vi har netop passeret 450.000 abonnementer p TV2 Play og med gennemsnitligt 2,2 brugere pr. husstand svarer det til n million brugere, sagde Flemming Rasmussen, kommerciel direktr, TV2. Med den store opbakning, TV2 har fra danskerne p tvrs af platforme, kan vi fortsat levere bde trovrdigt indhold og kommercielle produkter i hj kvalitet og i stor volumen.

Selskabet prsenterede for nylig en ny koncernstrategi, hvori TV2 Play-tjenesten skal opprioriteres. Mlet er, at den digitale forretning i 2021 skal udgre over 25% af TV2s samlede koncernomstning. Her er TV2 Play en af nglerne.

- Hele virksomheden har fokus p TV2 Play - uanset om det handler om indholdsproduktion, digital og teknisk udvikling eller om kommerciel produktudvikling. Play er vkstmotoren p TV2, bde i forhold til abonnementsforretningen og reklameforretningen, hvor vi har store forventninger. Addressable TV p TV2 Play skal vre med til at sikre, at den digitale forretning i 2021 udgr over 25 procent af TV2s samlede koncernomstning, ld det fra Flemming Rasmussen.



Mlrettede tv-reklamer i sigte

TV2 er begyndt at tale om "addressable TV", alts mlrettet TV, hvilket vil sige mlrettede tv-reklamer. Det er muligt, nr man ikke lngere transmitterer tv-udsendelser via de traditionelle sendenet.

- I r leverer vi omkring en halv milliard Addressable TV-visninger til annoncrerne, og vi forventer, at det tal vil stige med minimum 60 procent i 2019, s vi nste r afvikler mere end 800 millioner visninger p Addressable TV, sagde Peter Olafsson, salgsdirektr, TV2.

TV2 Play giver i dag rabat p abonnementet, hvis man kan acceptere reklamer.

Ligesom TV2 har DR fokus p at omstille sig til den digitale virkelighed. Det sker ligeledes med egen streamingtjeneste DRTV. De to primre lokomotiver indenfor dansk tv-produktion er sledes godt i gang med omstillingen til streaming-tv, hvor Netflix er klart frende.

Ls ogs: Interview: TV2 Play styrkes med bl.a. profiler, bedre apps & aktualitet

TV2 kan sandsynligvis se frem til yderligere kundevkst. I starten af november fik udvalgte Boxer-kunder adgang til Play-tjenesten og fra januar 2019 kan visse Stofa-kunder benytte sig af samme tilbud. TV2 fortller Flatpanels, at de er bne overfor samarbejde med andre distributrer samt at Play-tjenesten vil blive styrket med bl.a. bedre apps, brugerprofiler, anbefalinger og mere aktualitets-indhold.



Flere nyheder

Filmbutikker

Filmbutikker som iTunes & Blockbuster har overhalet DVD/Blu-ray i Danmark

24 Apr 2019 | Rasmus Larsen |
Power prismatch

Power indfrer 30 dages prismatch

24 Apr 2019 | Rasmus Larsen |
Samsung Q90R

Oversigt: Samsung 2019 TV

23 Apr 2019 | Flatpanels |
Sony AG8 OLED

Sony 2019 OLED starter p 19.000 kroner

23 Apr 2019 | Rasmus Larsen |
Formation soundbar

B&W lancerer Formation soundbar med AirPlay 2

22 Apr 2019 | Rasmus Larsen |
TDC

Streaming-abonnementer overgr nu kabel-tv globalt

22 Apr 2019 | Rasmus Larsen |
Disney+

Oversigt: Disney+ film, tv-serier, dokumentarer, originals & bagkatalog

19 Apr 2019 | Rasmus Larsen |
Bose Soundbar 700

Bose frigiver AirPlay 2 opdatering til soundbarer & home speaker

19 Apr 2019 | Rasmus Larsen |