Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonTV2 Play: Vi har rundet 1 million brugere - FlatpanelsDK

TV2 Play: Vi har rundet 1 million brugere

29 Nov 2018 | Rasmus Larsen |

Med 450.000 abonnementsforhold og 2,2 brugere per husstand i gennemsnit, hævder TV2 nu at have rundet en million seere på deres streamingtjeneste TV2 Play.

Større fokus på digitale tjenester

TV2 Play har hentet 100.000 nye abonnenter over det seneste år og streamingtjenesten vokser således hurtigere end nogensinde. Det bekræftede selskabet ved en konference.

- ”Vi har netop passeret 450.000 abonnementer på TV2 Play og med gennemsnitligt 2,2 brugere pr. husstand svarer det til én million brugere,” sagde Flemming Rasmussen, kommerciel direktør, TV2. ”Med den store opbakning, TV2 har fra danskerne på tværs af platforme, kan vi fortsat levere både troværdigt indhold og kommercielle produkter i høj kvalitet og i stor volumen.”

Selskabet præsenterede for nylig en ny koncernstrategi, hvori TV2 Play-tjenesten skal opprioriteres. Målet er, at den digitale forretning i 2021 skal udgøre over 25% af TV2’s samlede koncernomsætning. Her er TV2 Play en af nøglerne.

- ”Hele virksomheden har fokus på TV2 Play - uanset om det handler om indholdsproduktion, digital og teknisk udvikling eller om kommerciel produktudvikling. Play er vækstmotoren på TV2, både i forhold til abonnementsforretningen og reklameforretningen, hvor vi har store forventninger. Addressable TV på TV2 Play skal være med til at sikre, at den digitale forretning i 2021 udgør over 25 procent af TV2s samlede koncernomsætning,” lød det fra Flemming Rasmussen.



Målrettede tv-reklamer i sigte

TV2 er begyndt at tale om "addressable TV", altså målrettet TV, hvilket vil sige målrettede tv-reklamer. Det er muligt, når man ikke længere transmitterer tv-udsendelser via de traditionelle sendenet.

- ”I år leverer vi omkring en halv milliard Addressable TV-visninger til annoncørerne, og vi forventer, at det tal vil stige med minimum 60 procent i 2019, så vi næste år afvikler mere end 800 millioner visninger på Addressable TV,” sagde Peter Olafsson, salgsdirektør, TV2.

TV2 Play giver i dag rabat på abonnementet, hvis man kan acceptere reklamer.

Ligesom TV2 har DR fokus på at omstille sig til den digitale virkelighed. Det sker ligeledes med egen streamingtjeneste DRTV. De to primære lokomotiver indenfor dansk tv-produktion er således godt i gang med omstillingen til streaming-tv, hvor Netflix er klart førende.

Læs også: Interview: TV2 Play styrkes med bl.a. profiler, bedre apps & aktualitet

TV2 kan sandsynligvis se frem til yderligere kundevækst. I starten af november fik udvalgte Boxer-kunder adgang til Play-tjenesten og fra januar 2019 kan visse Stofa-kunder benytte sig af samme tilbud. TV2 fortæller Flatpanels, at de er åbne overfor samarbejde med andre distributører samt at Play-tjenesten vil blive styrket med bl.a. bedre apps, brugerprofiler, anbefalinger og mere aktualitets-indhold.



Flere nyheder

Samsung Serif TV

Samsung udvider sin serie af design-TV - The Frame, Serif & Sero

21 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Sony UHD Blu-ray-afspiller

Salg af UHD Blu-ray-afspillere er nedadgående

20 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Stofa-boks

Stofas nye tv-boks ramt af tekniske problemer

20 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Panasonic HZ1000

Danske priser på Panasonic 2020 OLED

19 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Dplay

Discoverys Dplay rykker ind hos Canal Digital og Viasat

19 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Panasonic HZ1000

Panasonic afslører nye HZ1500 & HZ1000 OLED TV med Filmmaker Mode

18 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Panasonic HX940

Panasonic præsenterer 2020 HX940, HX900 & HX800 4K LCD TV

18 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Samsung Q60T

Samsungs mest avancerede "QLED" LCD-teknik nu forbeholdt 8K TV

17 Feb 2020 | Rasmus Larsen |