Samsung har søgt varemærkebeskyttelse på ‘The Window’ og en kilde fortæller BusinessKorea, at det relaterer sig til et gennemsigtigt TV, der skal vises frem på CES-messen januar 2019.
Samsung The Window
Samsung har allerede Serif TV, The Frame og The Wall. De tilføjer måske snart ‘The Window’ til porteføljen. Det koreanske selskab har søgt om varemærkebeskyttelse i både EUIPO (European Union International Property Office) og USPTO (United States Patent and Trademark Office). Begge ansøgninger er klassificeret under ”Televisions”.
En kilde hævder at vide, at The Window er “et gennemsigtigt TV, som man kan kigge igennem, når det er slukket” og at Samsung planlægger at fremvise skærmen på CES 2019 messen i januar.
- “The new product is expected to be exhibited at CES 2019 early next year,” siger kilden til BusinessKorea.
En anden kilde advarer dog om, at det “kan være en anden teknik end en gennemsigtig skærm”.
Samsung, LG, Panasonic og andre aktører har tidligere fremvist prototyper af gennemsigtige TV. Disse prototyper har været baseret på enten OLED eller LCD-teknologi, men sidstnævnte kræver et oplyst lokale – eller en lyskilde bag skærmen – idet den bruger lyset i omgivelserne som bagbelysning i skærmen. Gennemsigtige OLED-skærme virker i både mørkelagte og oplyste lokaler, da hver pixel genererer sit eget lys.
Samsung fremviste senest en prototype af en gennemsigtig OLED-skærm (se fotoet) i midten af 2015. Dengang lød det, at skærmen havde langt højere transmittans end en gennemsigtig LCD (45% vs. 10%).
Tidligere på måneden søgte Samsung også om varemærkerne ‘Q Wide View’ og ‘Q Wide Angle’, der begge igen er klassificeret under “televisions”. Dette kan muligvis indikere, at Samsung har planer om at introducere tv-skærme med bredere betragtningsvinkler end på de nuværende LCD-modeller i Samsungs modelprogram.
Om Samsungs The Window er et reelt produkt eller ej finder vi formentlig ud af om lidt over to måneder, når vi betræder messegulvene på CES 2019 i Las Vegas.
- Kilde: BusinessKorea via Recordere