Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonTV2 Play runder 350.000 kunder: "Det er eksploderet" - FlatpanelsDK

TV2 Play runder 350.000 kunder: "Det er eksploderet"

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |

2016 og 2017 har for alvor sat skub i kabel-klipperi. Kundebasen hos TV2 Play i den periode ”eksploderet” og de forventer, at udviklingen vil fortsætte. Antallet af danskere, der udelukkende ser tv-kanaler, er samtidig faldet kraftigt. Det skriver Finans.

Vokseværk hos TV2 Play

Mens tv-distributører bløder kunder og Stofa beskylder DR og TV2 for at ”ødelægge markedet for tv-pakker”, oplever de aktører, som har omfavnet mulighederne i streaming-teknologi, hastig vækst.

TV2 mærker tendensen, der har taget fart i 2016 og 2017.

- ”Danskernes tv-vaner flytter sig hurtigere, end vi havde forudset. Så gælder det bare om at følge med,” siger Merete Eldrup, adm. direktør for TV2, til Finans.

Læs også: Tv-udbyder: "DR og TV2 ødelægger markedet for tv-pakker"

Hun afslører, at streamingtjenesten TV2 Play har rundet 350.000 betalende kunder, hvilket er en stigning på 200.000 på 3 år.

- ”Vores abonnementstal på TV 2 Play er eksploderet, og jeg tror kun, at den udvikling vil fortsætte. Folk er vilde med vores fiktion, men vi ser også, at flere ser TV 2's kanaler live på TV 2 Play. Det hænger sandsynligvis sammen med, at flere opsiger deres tv-pakke og bruger streaming som en slags flow-tv.”

Det kræver investeringer i teknik, men ændrer også kundeforholdet. I stedet for, at seeren først møder en tv-distributør, får TV2 et direkte forhold til seeren. Omvendt betyder det, at når man ikke længere er fanget i et net af rigide tv-pakker, kan kunden komme og gå, når som helst, hvilket danskerne gør særligt i juli under Tour de France, ifølge TV2.



Kun hver 6. nøjes med flow-tv

Flatpanels skrev i sidste måned, at ”kabel-klipperi er en realitet”. Spørgsmålet er nu, hvor dybt det stikker og hvor hurtigt det går. At dømme efter analyseselskabet Wilkes tal, så går det stærkt – særligt i år.

Læs også: Kabel-klipperi er en realitet

Rene flow-tv-seere er faldet fra 42% i april 2016 til 16% i maj 2017. De rene streamere er i samme periode steget fra 6% til 11%, mens seere der bruger begge former er steget fra 52% til 73%.

Wilke tilføjer, at over 500.000 danskere har opsagt tv-pakken. Danskerne søger i stedet mod streamingtjenester, som giver dem fleksibilitet og mulighed for at sammensætte underholdningen på andre måder.

- Kilde: Finans



Flere nyheder

DRTV på Waoos tv-boks

Det nye DRTV rykker ind på Waoo-boksen efter flere års tovtrækkeri

13 Dec 2019 | Rasmus Larsen |
Xbox Series X

Her er den nye Xbox Series X og den nye controller

13 Dec 2019 | Rasmus Larsen |
OL 2020 Tokyo

OL 2020 i Tokyo sendes på Discovery & DR - se fordelingen

13 Dec 2019 | Rasmus Larsen |
HBO Nordic

HBO Nordic: Mest sete serier i 2019 - og smugkig på 2020

12 Dec 2019 | Rasmus Larsen |
C More

C More lancerer app til Android TV

12 Dec 2019 | Rasmus Larsen |
Netflix

Netflix tester ny, øjeblikkelig 'Watch Now' funktion

12 Dec 2019 | Rasmus Larsen |
Sony Android TV

Sony udruller AirPlay 2, HomeKit & Atmos som del af Android 9 opdatering

11 Dec 2019 | Rasmus Larsen |
Julekonkurrence 2019

Julekonkurrence: Vind LG OLED TV

11 Dec 2019 | Flatpanels |