Netflix vil i 2018 bruge 50 mia. kroner p bl.a. 80 film

17 Oct 2017 | Rasmus Larsen |

Netflix vil i 2018 ge ambitionerne for den filmsatsning, som blev skudt i gang sidste r. Selskabet vil nste r bruge op mod 50 mia. kroner p indhold, hvilket bl.a. skal kaste 80 egenproducerede film af sig.

Kun begyndelsen

Netflix begyndte at producere indhold for fem r siden. Det blev dengang betragtet som en risikabel satsning, men produktioner som House of Cards blev jeblikkelige hits. Over den seneste rrkke har Hollywood-studier reageret ved at trkke indhold fra tjenesten og Netflix har reageret ved at ge investeringerne i eget indhold.

- Five years ago, we embarked on our original programming strategy and were very pleased with our progress in transforming Netflix from a service with not just second run content but also must-see new releases, like Stranger Things, Orange is the New Black, House of Cards, Fuller House, Making a Murderer, Narcos, The Crown and 13 Reasons Why, among many others, skrev Netflix.

Den amerikanske streaminggigant forventer at bruge op mod 8 mia. dollars p indhold nste r, hvilket er 1 mia. mere end den tidligere udmelding og 2 mia. mere end i 2017. De frer an i en gruppe af streamingspillere, der alle spenderer milliarder p indhold. Gruppen bestr bl.a. af Amazon, HBO og Hulu. Senest har Apple, Facebook og Google meldt sig p banen.

L sogs: Netflix skyder sin storstilede filmsatsning i gang

Halvdelen af indholdskataloget skal vre originals eller egenproduktioner ved udgangen af 2018 og en stor portion heraf skal vre film. Netflix har taget sigte mod Hollywood stvede vinduesmodel, der dikterer, at film skal vises i biografen fr de kan vises i stuerne. Selskabet frigiver i stedet sine film p samme tid verden over.


Bright - Netflix


80 film nste r

Ted Sarandos, chef for indhold, afslrede, at der skal udgives 80 film nste r. Det er en markant stigning ift. 2017, hvor titler ssom Okja og The Meyerowitz Stories har vret p plakaten. Til at finansiere ambitionerne, har Netflix dog set sig ndsaget til at hve prisen flere gange over de seneste r.

- Our future largely lies in exclusive original content, ld det fra selskabet.

Der er kun sat navne p en brkdel af titlerne, men vi ved, at Netflix bl.a. samarbejder med Martin Scorsese, Robert De Niro og Al Pacino om at f 'The Irishman' hjem i stuerne.

Seerne lader til at elske det, men biografejere har stejlet over streamingselskabets planer. De argumenterer, at vinduesmodellen er fundamentet under hele filmindustrien. Det argument fremstr imidlertid mere og mere sgt for hvert kvartal, vi lgger bag os.

Udover film vil Netflix fortstte investeringerne i tv-serier, dokumentarer, comedy og andre genrer. De vil desuden ge satsningen p anime, ld det fra Sarandos.

Selskabet har nu 109 millioner abonnenter verden over, hvoraf knap 53 millioner befinder sig i USA og 56 millioner udenfor. De forventer at n 115 millioner abonnenter ved udgangen af ret.


- Kilde: Netflix



Flere nyheder

LG C8 OLED

LGs nye 77" OLED koster det halve af sidste rs modeller

18 Jul 2018 | Rasmus Larsen |
BeoVision 11

B&O-designikon udgr med BeoVision 14

17 Jul 2018 | Rasmus Larsen |
Roku Wireless TV Speakers

Roku lancerer trdlse TV-hjttalere baseret p dansk teknologi

17 Jul 2018 | Rasmus Larsen |
HDTVTest 2018 TV Shootout

Vindere af HDTVTests 2018 TV Shootout fundet

16 Jul 2018 | Rasmus Larsen |
Sony XF70

Sony frigiver vrktj til at redigere TV-kanalliste fra en PC

16 Jul 2018 | Rasmus Larsen |
Bang Olufsen

B&O Play mrket udfases og bliver til Bang & Olufsen

16 Jul 2018 | Rasmus Larsen |
Tv-kanaler

10 procent af danskerne ser over 7 timers tv dagligt

13 Jul 2018 | Rasmus Larsen |
The Crown

Netflix overgr HBO i Emmy-nomineringer efter 17 rs dominans

13 Jul 2018 | Rasmus Larsen |