Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonNetflix vil i 2018 bruge 50 mia. kroner på bl.a. 80 film - FlatpanelsDK

Netflix vil i 2018 bruge 50 mia. kroner på bl.a. 80 film

17 Oct 2017 | Rasmus Larsen |

Netflix vil i 2018 øge ambitionerne for den filmsatsning, som blev skudt i gang sidste år. Selskabet vil næste år bruge op mod 50 mia. kroner på indhold, hvilket bl.a. skal kaste 80 egenproducerede film af sig.

Kun begyndelsen

Netflix begyndte at producere indhold for fem år siden. Det blev dengang betragtet som en risikabel satsning, men produktioner som House of Cards blev øjeblikkelige hits. Over den seneste årrække har Hollywood-studier reageret ved at trække indhold fra tjenesten og Netflix har reageret ved at øge investeringerne i eget indhold.

- “Five years ago, we embarked on our original programming strategy and we’re very pleased with our progress in transforming Netflix from a service with not just second run content but also must-see new releases, like Stranger Things, Orange is the New Black, House of Cards, Fuller House, Making a Murderer, Narcos, The Crown and 13 Reasons Why, among many others,” skrev Netflix.

Den amerikanske streaminggigant forventer at bruge op mod 8 mia. dollars på indhold næste år, hvilket er 1 mia. mere end den tidligere udmelding og 2 mia. mere end i 2017. De fører an i en gruppe af streamingspillere, der alle spenderer milliarder på indhold. Gruppen består bl.a. af Amazon, HBO og Hulu. Senest har Apple, Facebook og Google meldt sig på banen.

Læ sogså: Netflix skyder sin storstilede filmsatsning i gang

Halvdelen af indholdskataloget skal være ”originals” – eller egenproduktioner – ved udgangen af 2018 og en stor portion heraf skal være film. Netflix har taget sigte mod Hollywood støvede vinduesmodel, der dikterer, at film skal vises i biografen før de kan vises i stuerne. Selskabet frigiver i stedet sine film på samme tid verden over.


Bright - Netflix


80 film næste år

Ted Sarandos, chef for indhold, afslørede, at der skal udgives 80 film næste år. Det er en markant stigning ift. 2017, hvor titler såsom Okja og The Meyerowitz Stories har været på plakaten. Til at finansiere ambitionerne, har Netflix dog set sig nødsaget til at hæve prisen flere gange over de seneste år.

- “Our future largely lies in exclusive original content,” lød det fra selskabet.

Der er kun sat navne på en brøkdel af titlerne, men vi ved, at Netflix bl.a. samarbejder med Martin Scorsese, Robert De Niro og Al Pacino om at få 'The Irishman' hjem i stuerne.

Seerne lader til at elske det, men biografejere har stejlet over streamingselskabets planer. De argumenterer, at vinduesmodellen er fundamentet under hele filmindustrien. Det argument fremstår imidlertid mere og mere søgt for hvert kvartal, vi lægger bag os.

Udover film vil Netflix fortsætte investeringerne i tv-serier, dokumentarer, comedy og andre genrer. De vil desuden øge satsningen på anime, lød det fra Sarandos.

Selskabet har nu 109 millioner abonnenter verden over, hvoraf knap 53 millioner befinder sig i USA og 56 millioner udenfor. De forventer at nå 115 millioner abonnenter ved udgangen af året.


- Kilde: Netflix



Flere nyheder

Sony Crystal LED

Sonys første microLED-skærme koster millioner

16 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
YouTube HTML5

YouTube udfaser sin browser-løsning til TV

16 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
B&O Beosound Stage soundbar

Første indtryk: Beosound Stage soundbar & BeoVision Harmony TV

13 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Hisense IFA 2019

Hisense fremviser 8K, 21:9-skærm, 'Arc' TV & dobbelt-lags LCD TV

13 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Filmstriben Apple TV

Bibliotekernes Filmstriben klar på Apple TV

12 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
See Apple TV+

Apple: Sådan streames 4K Dolby Vision & Atmos fra Apple TV+

12 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Sharp Android TV

Sharp satser på Android TV i europæisk comeback

12 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Philips 8K OLED

Philips fremviser 8K OLED TV

11 Sep 2019 | Rasmus Larsen |