Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonTV2 Play lancerer billigere abonnement med reklamer - FlatpanelsDK

TV2 Play lancerer billigere abonnement med reklamer

12 Sep 2017 | Rasmus Larsen |

TV2 afprøver en ny model for sin streamingtjeneste. Kan du leve med reklamer før udsendelser, så kan du fra i dag få abonnement på TV2 Play til en reduceret pris.

Reklamefinansieret streaming

TV2 tror på, at der er et marked for billigere streamingprodukter med reklamer. Der spilles i den forbindelse med åbne kort og TV2 fortæller, at reklamerne vil være målrettede specifikke segmenter. Det betyder, at du som seer får reklamer, som er mere personlige.

- ”Når vi lancerer TV 2 PLAY med reklamer, er det efter et meget omfattende analysearbejde, hvor vi kan se, at der både er et marked med nye brugere, der gerne vil købe et billigere abonnement med reklamer, og ikke mindst annoncører, der kan se værdien i at målrette deres kampagner til helt specifikke segmenter i sammenhæng med dansk kvalitetsindhold,” siger Stig Møller Christensen, Salgsdirektør for TV2 Betalings-tv.

Der vil i praksis ligge en ”kort reklameblok foran on demand-indholdet på tjenesten” på 1-3 minutter. Der kan ikke spoles i reklamerne. Reklamer vises ikke før børneindhold.

Guleroden for seeren er, at abonnementet bliver 30 kroner billigere per måned. TV2 Play introducerer konkret to nye streamingpakker:
  • ’Hele pakken med reklamer’
  • ’Basispakken med reklamer’

    Besparelsen er for begge 30 kr/md. Dermed starter prisen for TV2s kanaler på 39 kr/md.


    TV2 Play Apple TV


    Fremtidens tv-reklame

    TV2 har store forventninger til produktet, som de er blandt de første i Europa til at lancere. De forventer, at det kan blive en ny vækstmotor for TV2 Play, der i anden halvdel af 2016 rundede 300.000 abonnenter på tjenesten.

    - ”De målrettede reklamer – eller Addressable TV som det også kaldes - er fremtidens tv-reklame. Hvis markedet udvikler sig, som vi tror, vil forretningsområdet på sigt udgøre en stor andel af vores samlede reklameomsætning – formentlig en trecifret millionforretning over nogle år”, siger Peter Olafsson, salgsdirektør for TV2 Reklamesalg.

    TV2 afprøvede for første gang i slutningen af 2016 de målrettede reklamer i kanalernes live-sendinger på TV2 Play. Det blev godt taget imod af markedet, fortæller selskabet.

    TV2 Plays Basispakke, der indeholder arkiv-indhold, koster nu 69 kr/md. uden reklamer og 39 kr/md. med reklamer. Den fulde pakke, der også indeholder TV2s tv-kanaler, koster 129 kr/md. uden reklamer og 99 kr/md. med reklamer. Produkterne kan købes fra i dag. Du kan læse mere på play.tv2.dk.



  • Flere nyheder

    Netflix top-10 lister

    Netflix lancerer top-10 lister

    25 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
    Xbox Series X

    Xbox Series X får 12 Tflops grafikydelse, HDMI 2.1 mm.

    25 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
    Canvas til LG OLED

    Canvas starter crowd-funding af OLED TV-højttaler - levering fra sept.

    24 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
    Panasonic 2020 OLED TV

    Første indtryk: Panasonic 2020 OLED & LCD TV

    24 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
    GeForce Now

    Nvidias spiltjeneste runder 1 mio. brugere men mister spil fra Activision, Bethesda

    24 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
    Samsung Serif TV

    Samsung udvider sin serie af design-TV - The Frame, Serif & Sero

    21 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
    Sony UHD Blu-ray-afspiller

    Salg af UHD Blu-ray-afspillere er nedadgående

    20 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
    Stofa-boks

    Stofas nye tv-boks ramt af tekniske problemer

    20 Feb 2020 | Rasmus Larsen |