Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonNetflix vil bruge over 40 mia. kroner på indhold i 2018 - FlatpanelsDK

Netflix vil bruge over 40 mia. kroner på indhold i 2018

16 Aug 2017 | Rasmus Larsen |

Netflix vil spendere ikke mindre end 7 mia. dollars (44,3 mia. kroner) på indhold næste år, hvilket er en stigning fra 6 mia. sidste år og 5 mia. i 2016. Chefen for indhold forventer, at ‘Bright’ med Will Smith vil blive et “afgørende øjeblik for filmsatsningen”, lyder det i et interview med Variety.

”Afgørende øjeblik for filmsatsningen”

Med mere end 104 mio. abonnenter på tværs af 190 lande, fortsætter Netflix med at investere i et globalt marked, som i disse dage fundamentalt ændres af streaming-teknologi. Investeringerne i tv-serier er på få år blevet udvidet til også at omfatte andre genrer, senest Hollywood-film.

Har Netflix’ Ted Sarandos reddet (eller ruineret) Hollywood?, spørger Variety. Selskabet har utvivlsomt ændret tv-industrien med sine globale udgivelser af fulde sæsoner, men de er kun lige begyndt at involvere sig i filmbranchen. Sarandos vil næste år spendere 7 mia. dollars på indhold for at realisere ambitionerner.

- “The vast majority is still licensed content,” sagde Ted Sarandos til Variety. “We’re still a couple years from seeing it go 50-50.”

Læs også: Netflix hæver prisen med 10 kr/md.

Så svimlende beløb er tilsyneladende påkrævet for at blive ved med at udgive indhold i en lind strøm og for at kunne hæve filmbudgettet. Selskabet har allerede udgivet film som ‘Beasts of No Nation’ og ‘Okja’, og vender nu blikket mod kommende udgivelser som ’The Meyerowitz Stories’ og ‘Bright’ med Will Smith i hovedrollen.

- “I don’t want to set expectations too crazy, but I think is going to be more of a defining moment for the film initiative. It’s undeniably a Saturday-night blockbuster.”


Bright


Fire “must-see” film årligt

Sarandos har som mål at udgive op til fire “must-see” film årligt; titler som kan trække samme mængde opmærksomhed som biografudgivelser såsom ’Wonder Woman’.

Der skal desuden investeres mere i lokalt indhold. Netflix har i år 17 lokalt-producerede tv-serier, med første danske produktion undervejs. Det tal vil vokse til 70-100 over ”næste par år”.

Læs også: Netflix skyder sin storstilede filmsatsning i gang

Indholdsbossen kommenterede også på Amazons filmstrategi, som han ikke mener, er en konkurrent til Netflix’s model, idet Amazon følger den klassiske biografmodel. Han tilføjer, at han ikke forstår, hvorfor de holder fast i en model, som synes ”mere og mere afkoblet fra, hvad befolkningen vil have”.

På trods af en betydelig gældsbyrde på 4,8 mia. dollars i lån samt indholdsforpligtelser for 15,7 mia. over de kommende år, bliver Netflix tilsyneladende ved med at hæve budgettet med ca. 1 mia. dollars hvert år. Selskabet nyder eksplosiv vækst, så de gør tydeligvis et eller andet rigtigt. Så har Netflix reddet eller ruineret Hollywood? Det fulde interview kan læses på Variety.

- Kilde: Variety



Flere nyheder

B&O Beosound Stage soundbar

Første indtryk: Beosound Stage soundbar & BeoVision Harmony TV

13 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Hisense IFA 2019

Hisense fremviser 8K, 21:9-skærm, 'Arc' TV & dobbelt-lags LCD TV

13 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Filmstriben Apple TV

Bibliotekernes Filmstriben klar på Apple TV

12 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
See Apple TV+

Apple: Sådan streames 4K Dolby Vision & Atmos fra Apple TV+

12 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Sharp Android TV

Sharp satser på Android TV i europæisk comeback

12 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Philips 8K OLED

Philips fremviser 8K OLED TV

11 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
FireTV soundbar

Soundbarer med indbygget TV-platform er en trend

11 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
LG 8K OLED

Første 8K OLED TV koster 30.000... Euro

11 Sep 2019 | Rasmus Larsen |