Netflix vil bruge over 40 mia. kroner p indhold i 2018

16 Aug 2017 | Rasmus Larsen |

Netflix vil spendere ikke mindre end 7 mia. dollars (44,3 mia. kroner) p indhold nste r, hvilket er en stigning fra 6 mia. sidste r og 5 mia. i 2016. Chefen for indhold forventer, at Bright med Will Smith vil blive et afgrende jeblik for filmsatsningen, lyder det i et interview med Variety.

Afgrende jeblik for filmsatsningen

Med mere end 104 mio. abonnenter p tvrs af 190 lande, fortstter Netflix med at investere i et globalt marked, som i disse dage fundamentalt ndres af streaming-teknologi. Investeringerne i tv-serier er p f r blevet udvidet til ogs at omfatte andre genrer, senest Hollywood-film.

Har Netflix Ted Sarandos reddet (eller ruineret) Hollywood?, sprger Variety. Selskabet har utvivlsomt ndret tv-industrien med sine globale udgivelser af fulde ssoner, men de er kun lige begyndt at involvere sig i filmbranchen. Sarandos vil nste r spendere 7 mia. dollars p indhold for at realisere ambitionerner.

- The vast majority is still licensed content, sagde Ted Sarandos til Variety. Were still a couple years from seeing it go 50-50.

Ls ogs: Netflix hver prisen med 10 kr/md.

S svimlende belb er tilsyneladende pkrvet for at blive ved med at udgive indhold i en lind strm og for at kunne hve filmbudgettet. Selskabet har allerede udgivet film som Beasts of No Nation og Okja, og vender nu blikket mod kommende udgivelser som The Meyerowitz Stories og Bright med Will Smith i hovedrollen.

- I dont want to set expectations too crazy, but I think [Bright] is going to be more of a defining moment for the film initiative. Its undeniably a Saturday-night blockbuster.


Bright


Fire must-see film rligt

Sarandos har som ml at udgive op til fire must-see film rligt; titler som kan trkke samme mngde opmrksomhed som biografudgivelser ssom Wonder Woman.

Der skal desuden investeres mere i lokalt indhold. Netflix har i r 17 lokalt-producerede tv-serier, med frste danske produktion undervejs. Det tal vil vokse til 70-100 over nste par r.

Ls ogs: Netflix skyder sin storstilede filmsatsning i gang

Indholdsbossen kommenterede ogs p Amazons filmstrategi, som han ikke mener, er en konkurrent til Netflixs model, idet Amazon flger den klassiske biografmodel. Han tilfjer, at han ikke forstr, hvorfor de holder fast i en model, som synes mere og mere afkoblet fra, hvad befolkningen vil have.

P trods af en betydelig gldsbyrde p 4,8 mia. dollars i ln samt indholdsforpligtelser for 15,7 mia. over de kommende r, bliver Netflix tilsyneladende ved med at hve budgettet med ca. 1 mia. dollars hvert r. Selskabet nyder eksplosiv vkst, s de gr tydeligvis et eller andet rigtigt. S har Netflix reddet eller ruineret Hollywood? Det fulde interview kan lses p Variety.

- Kilde: Variety



Flere nyheder

Philips DUET OLED

Philips 'DUET' er et OLED-tv med unik lydlsning

22 Jun 2018 | Rasmus Larsen |
Philips OLED903

Philips OLED903 afslret af iF Design Award fr tid

22 Jun 2018 | Rasmus Larsen |
microLED

LG ansger om varemrker p 'True LED', 'QLED' og 'MμLED'

22 Jun 2018 | Rasmus Larsen |
HDR10+ Plus

Alle tv-producenter kan nu ansge om HDR10+ certificering

21 Jun 2018 | Rasmus Larsen |
Google Assistant

Sony har startet udrulning af Google Assistant p Android TV i Europa

21 Jun 2018 | Rasmus Larsen |
Fodbold-VM 2018

VM-fodbold i 4K HDR imponerer og stter spot p udfordringer

20 Jun 2018 | Rasmus Larsen |
Samsung Q8DN

Samsung vil introducere bagbelyste Q8-modeller i Europa

20 Jun 2018 | Rasmus Larsen |
LG SK10Y Atmos soundbar

LG lancerer nye soundbarer - 3 med Dolby Atmos

20 Jun 2018 | Rasmus Larsen |