Hvor stor en andel af kundetabet, der skyldes det katastrofale nedbrud nytårsaften, kommenterer selskabet ikke på. Ikke desto mindre vinkede 22.000 husstande farvel til tv-pakken fra YouSee i årets 3 første måneder. Flere nedgraderer til grundpakke og tv-boksen sælger ikke nok.
Tabet kommer i et kvartal, hvor tv-signalet nytårsaften forsvandt hos YouSee-kunder landet over.
YouSee leverer tv-signal til 1.357.000 danske husstande. Vi skal tilbage til slutningen af 2011 for at finde et tilsvarende niveau. Selskabet skriver i regnskabet, at de forventer ”forværret kundeudvikling indenfor forbruger TV og mobil” henover året.
Selskabets tv-forretning ser dog stadig stærk ud. YouSee/TDC har siden toppen i 2014 tabt 53.000 tv-kunder, hvilket ikke er et uvæsentligt tal, men heller ikke katastrofalt.
32,8% af tv-kunderne – eller ca. hver tredje – har nu grundpakken. I 2012 lå andelen på 22-23%, så selvom folk endnu ikke opsiger tv-pakken i stor stil, vælger mange at nedgradere og supplere med streamingtjenester. Det er et problem for YouSee, der har en beskeden tilstedeværelse på markedet for streamingtjenester.
At dømme ud fra tallene sælger heller ikke den nye YouSee-boks som forventet. TDCs topchef har sat som mål at have en tv-boks ude i 45% af tv-kundernes stuer i 2018. Andelen af hjem med tv-boks steg moderat fra 29,4% i sidste kvartal til 30,1% i dette kvartal, så den målsætning når selskabet næppe. Ifølge regnskabet er der sendt ca. 100.000 bokse ud til kunderne.
YouSee sidder stadig ekstremt stærkt på det danske tv-marked, men seneste regnskab viser faresignaler og en mulig accelererende kundeflugt. Selskabet lover nu ”øget fleksibilitet og integration i on-demand-tjenester” .
Næststørste fald i tv-basen
Kun i 1. kvartal 2015 har YouSee tabt flere tv-kunder. Selskabet tabte i årets tre første måneder 22.000 tv-kunder og varsler allerede nu, at en stor antenneforening på ca. 9000 klipper tv-leverancen fra 2. kvartal 2017.Tabet kommer i et kvartal, hvor tv-signalet nytårsaften forsvandt hos YouSee-kunder landet over.
YouSee leverer tv-signal til 1.357.000 danske husstande. Vi skal tilbage til slutningen af 2011 for at finde et tilsvarende niveau. Selskabet skriver i regnskabet, at de forventer ”forværret kundeudvikling indenfor forbruger TV og mobil” henover året.
Selskabets tv-forretning ser dog stadig stærk ud. YouSee/TDC har siden toppen i 2014 tabt 53.000 tv-kunder, hvilket ikke er et uvæsentligt tal, men heller ikke katastrofalt.
Hver tredje har nu grundpakke
Den tætteste indikator for, hvor tæt kunder er på at opsige tv-pakken, kan vel nok findes i andelen af kunder med grundpakke.32,8% af tv-kunderne – eller ca. hver tredje – har nu grundpakken. I 2012 lå andelen på 22-23%, så selvom folk endnu ikke opsiger tv-pakken i stor stil, vælger mange at nedgradere og supplere med streamingtjenester. Det er et problem for YouSee, der har en beskeden tilstedeværelse på markedet for streamingtjenester.
Heller ikke den nye YouSee-boks sælger som forventet
YouSee sidder stadig ekstremt stærkt på det danske tv-marked, men seneste regnskab viser faresignaler og en mulig accelererende kundeflugt. Selskabet lover nu ”øget fleksibilitet og integration i on-demand-tjenester” .
Flere nyheder
Microsoft udsender liste over eksklusiv-titler til Xbox i 2021
Spil som Halo Infinite, Scorn, The Gunk og The Ascent
Apple TV+ forlænger igen prøveperioden – nu til juli 2021
Apple TV+ lader til at have svært ved at komme i gang
TCL lover Android 11 til 2019 & 2020 Android TV
Dog ikke sikkert, at det samtidig giver Google TV
WandaVision skyder i dag det store Marvel-show i gang på Disney+
Allerede i marts & maj kommer de næste 2 Marvel-serier
Q&A med Anders Schäffner: Vild streaming-vækst fortsætter i 2021
Anders Schäffner har fortid med digital udvikling i tv- & mediebranchen