Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonFacebook tester målrettede tv-reklamer på Apple TV og andre bokse - FlatpanelsDK

Facebook tester målrettede tv-reklamer på Apple TV og andre bokse

02 Dec 2016 | Rasmus Larsen |

I et forsøg på at komme bredere ud er Facebook begyndt at teste målrettede videoreklamer i apps på bokse såsom Apple TV og Roku. Målet er at levere individuelle tv-reklamer. Det skriver Bloomberg.

Målrettede reklamer fra Facebook

Initiativet er endnu kun på teststadiet i USA hos to streamingtjenester kaldet A&E og Tubi TV. I apps på Apple TV og Roku boksene får seerne serveret målrettede videoreklamer, når de ser visse typer af tv-programmer. Hvis det fungerer efter hensigten, vil Facebook rulle det langt bredere ud.

Reklamer har naturligvis været en del af tv-kanal-oplevelsen i årtier, men Facebook mener, at de kan forbedre modellen. Med alt den data, de har om dig og din omgangskreds, vil de servere individuelle og målrettede reklamer.

I apps på f.eks. Apple TV eller Roku parres din IP-adresse med den, som Facebook kender. Har du f.eks. læst om nye biler på internettet og Facebook i de seneste par uger, får du sandsynligvis reklamer for biler eller relaterede produkter. Det kan naturligvis også gå den anden vej. Ser du meget comedy i tv’et, får du med stor sandsynligt præsenteret reklamer for comedy på PC/tablet/mobil, når du vender tilbage til Facebook (måske i reklamepausen på tv-skærmen).

- “We are testing how to best deliver video ads through Audience Network to people watching content on connected TVs. Our goal is to bring relevant ad experiences to people both on Facebook and off,” sagde Facebook i sidste måned.


Til apps der allerede viser reklamer

Dette kræver naturligvis, at udbyderne af apps samarbejder med Facebook og at de er villige til at Facebook tager en del af kagen.

På en tjeneste som Netflix er der som bekendt ingen reklamer, hvorfor det ikke er relevant her, men i fremtiden kan en tjeneste som f.eks. TV2 Play, der fra næste år begynder at eksperimentere med et billigere abonnement med reklamer, måske gøre brug af denne nye type målrettede reklamer fremfor traditionelle tv-reklamer, hvor der skydes med spredehagl til alle seere.

Vil du undgå denne form for målrettede reklamer kan du naturligvis blot blive ved med at se tjenester såsom DR, Netflix og HBO, men begynder du i de kommende år at få målrettede reklamer, der lader til at vide lige lovlig meget om hvad du interesserer dig for, så ved du hvorfor. Foruden Facebook, tester også twitter disse typer målrettede tv-reklamer.

- Kilde: Bloomberg



Flere nyheder

YouSee: Problemer med app til Smart TV

01 Jun 2020 | Rasmus Larsen |
Viaplay

Viaplays sportspakke hæves igen til 309 kr/md. fra juli

01 Jun 2020 | Rasmus Larsen |
Philips 2020 TV

Danske priser på Philips 2020 OLED & LCD TV

29 May 2020 | Rasmus Larsen |
Sony ZH8 8K

Sonys nye 8K TV starter på 56.000 kroner

29 May 2020 | Rasmus Larsen |
Tidal Dolby Atmos TV

Tidal lancerer Dolby Atmos-musik på Apple TV 4K, Android TV & FireTV

29 May 2020 | Rasmus Larsen |
Philips Hue Sync

Philips Hue-boks har nu Dolby Vision & HDR10+ support

29 May 2020 | Rasmus Larsen |
Killers of the Flower Moon

Apple vil finansiere næste film fra Scorsese, DiCaprio & De Niro

28 May 2020 | Rasmus Larsen |
BeoVision 8K OLED

Bang & Olufsen lancerer 8K OLED i Harmony-serien

28 May 2020 | Rasmus Larsen |