Facebook tester mlrettede tv-reklamer p Apple TV og andre bokse

02 Dec 2016 | Rasmus Larsen |

I et forsg p at komme bredere ud er Facebook begyndt at teste mlrettede videoreklamer i apps p bokse ssom Apple TV og Roku. Mlet er at levere individuelle tv-reklamer. Det skriver Bloomberg.

Mlrettede reklamer fra Facebook

Initiativet er endnu kun p teststadiet i USA hos to streamingtjenester kaldet A&E og Tubi TV. I apps p Apple TV og Roku boksene fr seerne serveret mlrettede videoreklamer, nr de ser visse typer af tv-programmer. Hvis det fungerer efter hensigten, vil Facebook rulle det langt bredere ud.

Reklamer har naturligvis vret en del af tv-kanal-oplevelsen i rtier, men Facebook mener, at de kan forbedre modellen. Med alt den data, de har om dig og din omgangskreds, vil de servere individuelle og mlrettede reklamer.

I apps p f.eks. Apple TV eller Roku parres din IP-adresse med den, som Facebook kender. Har du f.eks. lst om nye biler p internettet og Facebook i de seneste par uger, fr du sandsynligvis reklamer for biler eller relaterede produkter. Det kan naturligvis ogs g den anden vej. Ser du meget comedy i tvet, fr du med stor sandsynligt prsenteret reklamer for comedy p PC/tablet/mobil, nr du vender tilbage til Facebook (mske i reklamepausen p tv-skrmen).

- We are testing how to best deliver video ads through Audience Network to people watching content on connected TVs. Our goal is to bring relevant ad experiences to people both on Facebook and off, sagde Facebook i sidste mned.


Til apps der allerede viser reklamer

Dette krver naturligvis, at udbyderne af apps samarbejder med Facebook og at de er villige til at Facebook tager en del af kagen.

P en tjeneste som Netflix er der som bekendt ingen reklamer, hvorfor det ikke er relevant her, men i fremtiden kan en tjeneste som f.eks. TV2 Play, der fra nste r begynder at eksperimentere med et billigere abonnement med reklamer, mske gre brug af denne nye type mlrettede reklamer fremfor traditionelle tv-reklamer, hvor der skydes med spredehagl til alle seere.

Vil du undg denne form for mlrettede reklamer kan du naturligvis blot blive ved med at se tjenester ssom DR, Netflix og HBO, men begynder du i de kommende r at f mlrettede reklamer, der lader til at vide lige lovlig meget om hvad du interesserer dig for, s ved du hvorfor. Foruden Facebook, tester ogs twitter disse typer mlrettede tv-reklamer.

- Kilde: Bloomberg



Flere nyheder

HBO Nordic

HBO Nordic hver prisen

25 Apr 2018 | Rasmus Larsen |
Sharp 8K TV

Sharp lancerer 8K fr 8K er klar

24 Apr 2018 | Rasmus Larsen |
Samsung Q9FN

Samsung Q9FN modtaget - hvad vil du vide?

24 Apr 2018 | Torben Rasmussen |
Xbox One

Xbox One bliver frste spilkonsol med 120Hz HFR

23 Apr 2018 | Rasmus Larsen |
Netflix mobile

Netflix introducerer 30 sekunders trailere p mobil

23 Apr 2018 | Rasmus Larsen |
Loewe

Loewe bild 5 OLED modtaget - hvad vil du vide?

22 Apr 2018 | Flatpanels |
Netflix

Netflix prsenterer 10 nye europiske produktioner

20 Apr 2018 | Rasmus Larsen |
Panasonic FX700

Panasonic FX700 modtaget - hvad vil du vide?

19 Apr 2018 | Flatpanels |