Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonNetflix: Dårlig sommer øgede danskernes streaming-forbrug - FlatpanelsDK

Netflix: Dårlig sommer øgede danskernes streaming-forbrug

17 Aug 2015 | Rasmus Larsen |

Det er ikke ofte, at verdens største streamingtjeneste vil ud med tal, men det dårlige sommervejr giver tydeligvis smil på læben. Netflix siger, at danske seere i juni og juli i gennemsnit streamede 17 procent mere end sidste år.

Fremgang i brugere og tidsforbrug

Netflix har over 65 millioner kunder på verdensplan. Tallene for Danmark vil de ikke ud med, men estimater fra starten af 2015 peger på, at over 700.000 danske husstande allerede er med på vognen, og at pilen stadig peger opad.

Al data tyder lige nu på, at et stigende antal danskere rykker fra tv-kanaler til streamingtjenester, hvor man kan trykke ”play”, når tiden tillader det. Netflix bekræfter tendensen og siger, at det dårlige sommervejr fik den enkelte danskers tidsforbrug på tjenesten i juni og juli til at stige med 17 procent i gennemsnit (i forhold til samme måneder sidste år).

Netflix i stuen


De absolutte tal for Danmark oplyses ikke, men Netflix sagde for nylig, at der streames ca. 10 milliarder timers indhold per kvartal. Dengang havde Netflix 60 millioner kunder, så det svarer til ca. 55 timer pr. kunde pr. måned i gennemsnit. Til sammenligning bruger hver dansker i gennemsnit 86 timer pr. måned på at se tv-kanaler.

- ”Nordeuropa og særligt Danmark har haft ekstremt dårligt sommervejr, og vi er glade for, at danskerne vælger Netflix som et underholdende alternativ på de mange regnfulde dage. Heldigvis kan originale serier som Orange is the New Black, hvor sæson tre for nylig havde premiere, Sense8 og Dragerytterne: Kapløb til Kanten samt populære film som Frost sprede lidt glæde hjemme i stuerne, når den danske sommer er kold og våd,” siger Joris Evers.

En lignende tendens kan ses i de andre nordiske lande, siger Netflix. I Finland lå tallet på 25%, mens det lå på 20% og 19% i hhv. Sverige og Norge. Netflix har ofte gentaget, at de bruger tidsforbrug som den bedste indikator for om seerne er tilfredse. Nye funktioner og brugerflade-ændringer baseres også på om det øger tidsforbruget.

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

SkyShowtime er i dag blevet både billigere og dyrere

23 Apr 2024 |

Meta åbner Horizon OS for andre headset-producenter

23 Apr 2024 |

Viaplay: Reklamepakke og ny indsats mod kontodeling til sommer

23 Apr 2024 |

Apple tæt på globale rettigheder til FIFAs nye fodbold-VM for klubber

23 Apr 2024 |

Sportsanalytiker: Usikkert om Europa League gør en forskel for Disney+

22 Apr 2024 |

Ny type OLED går i masseproduktion i december 2024

22 Apr 2024 |