Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonBang & Olufsen afliver BeoVision 10, 7 og 4 - FlatpanelsDK

Bang & Olufsen afliver BeoVision 10, 7 og 4

18 Aug 2013 | Rasmus Larsen |

Bang & Olufsen fremlagde årsregnskab i fredags, der viste et underskud før skat på 212 millioner. I regnskabet fortæller B&O at en række gamle modelserier udgår og overfor EPN afsløres det, at der er tale om BeoVision 10, BeoVision 7 og BeoVision 4.

B&O afliver BeoVision 10, 7 og 4

Bang & Olufsen afliver tre af deres velkendte fladskærmsserier, for i stedet at satse på nyere og mere tidssvarende fladskærmsmodeller samt nye produkter, der kommer inden for de kommende 12-18 måneder, men som endnu ikke er præsenteret.

BeoVision 7-55
Den ikoniske BeoVision 7 vil ikke længere blive solgt

En af modellerne som aflives er den klassiske BeoVision 7, som har været tilgængelig gennem mange år og er blevet opdateret løbende. BeoVision 7-55 var en af de få skærme på markedet med et LCD-panel med bagbelyst LED og rigtig local dimming, men Samsung har for nylig stoppet produktionen af netop disse paneler.

BeoVision 10
BeoVision 10 aflives og erstattes af BeoVision 11 i samme design og opgraderet indmad

B&O afliver også den moderne klassiker BeoVision 10, som allerede er naturligt afløst af BeoVision 11 med samme design, men forbedret billedteknologi og Smart TV-platform. BeoVision 10 på 32" fortsætter dog på markedet indtil videre til køkkener og mindre rum.

Bang & Olufsen BeoVision 4-103
BeoVision 4, der indeholdte det gigantiske 103” tv aflives

Endelig så aflives BeoVision 4, som B&O første gang lancerede i 2004, men som nok bedst er kendt som den tv-serie, der indeholdte gigantiske 85 og 103” modeller. BeoVision 4 var en plasma-serie og fremover vil B&O i stedet satse på BeoVision 12, som er den nye plasma-serie, der netop er blevet opdateret. B&O bekræfter, at endnu flere modelserier må lade livet i den kommende tid, men vil ikke afsløre hvilke der er tale om. B&O forklarer motivationen i følgende passage fra regnskabet:
På baggrund af fremgangen af nylig lancerede produkter og en roadmap for nye produkter inden for de kommende 12-18 måneder, har Bang & olufsen besluttet at reducere kompleksiteten af produktporteføljen gennem at terminering af et antal ældre, urentable produkter på tværs af alle produktområder. De nye produktlanceringer og terminering af gamle produkter vil forynge og styrke produktoporteføljen betydeligt og gøre den endnu mere attraktiv for kunder og fohandlere, og videre positionere Bang & Olufsen som førende inden for high-end AV-løsninger.
B&O har for nylig lanceret et nyt brand med produkter i lavere prisklasser kaldet B&O Play. I B&O Play findes BeoPlay V1 fladskærmen og en række lydprodukter. B&O Play-brandet omsatte i det netop afsluttede regnskabsår for 532 millioner kroner. - Kilde: B&Os regnskab og EPN



Flere nyheder

Sony UHD Blu-ray-afspiller

Salg af UHD Blu-ray-afspillere er nedadgående

20 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Stofa-boks

Stofas nye tv-boks ramt af tekniske problemer

20 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Panasonic HZ1000

Danske priser på Panasonic 2020 OLED

19 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Dplay

Discoverys Dplay rykker ind hos Canal Digital og Viasat

19 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Panasonic HZ1000

Panasonic afslører nye HZ1500 & HZ1000 OLED TV med Filmmaker Mode

18 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Panasonic HX940

Panasonic præsenterer 2020 HX940, HX900 & HX800 4K LCD TV

18 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Samsung Q60T

Samsungs mest avancerede "QLED" LCD-teknik nu forbeholdt 8K TV

17 Feb 2020 | Rasmus Larsen |
Samsung Q80T

Samsung afslører nye 8K og 4K "QLED" LCD TV for 2020

17 Feb 2020 | Rasmus Larsen |