BeoVision 10, 7 og 4 aflives
Bang & Olufsen afliver BeoVision 10, 7 og 4

18 Aug 2013 | Rasmus Larsen |

Bang & Olufsen fremlagde rsregnskab i fredags, der viste et underskud fr skat p 212 millioner. I regnskabet fortller B&O at en rkke gamle modelserier udgr og overfor EPN afslres det, at der er tale om BeoVision 10, BeoVision 7 og BeoVision 4.

B&O afliver BeoVision 10, 7 og 4

Bang & Olufsen afliver tre af deres velkendte fladskrmsserier, for i stedet at satse p nyere og mere tidssvarende fladskrmsmodeller samt nye produkter, der kommer inden for de kommende 12-18 mneder, men som endnu ikke er prsenteret.

BeoVision 7-55
Den ikoniske BeoVision 7 vil ikke lngere blive solgt


En af modellerne som aflives er den klassiske BeoVision 7, som har vret tilgngelig gennem mange r og er blevet opdateret lbende. BeoVision 7-55 var en af de f skrme p markedet med et LCD-panel med bagbelyst LED og rigtig local dimming, men Samsung har for nylig stoppet produktionen af netop disse paneler.

BeoVision 10
BeoVision 10 aflives og erstattes af BeoVision 11 i samme design og opgraderet indmad


B&O afliver ogs den moderne klassiker BeoVision 10, som allerede er naturligt aflst af BeoVision 11 med samme design, men forbedret billedteknologi og Smart TV-platform. BeoVision 10 p 32" fortstter dog p markedet indtil videre til kkkener og mindre rum.

Bang & Olufsen BeoVision 4-103
BeoVision 4, der indeholdte det gigantiske 103” tv aflives


Endelig s aflives BeoVision 4, som B&O frste gang lancerede i 2004, men som nok bedst er kendt som den tv-serie, der indeholdte gigantiske 85 og 103” modeller. BeoVision 4 var en plasma-serie og fremover vil B&O i stedet satse p BeoVision 12, som er den nye plasma-serie, der netop er blevet opdateret.

B&O bekrfter, at endnu flere modelserier m lade livet i den kommende tid, men vil ikke afslre hvilke der er tale om. B&O forklarer motivationen i flgende passage fra regnskabet:

P baggrund af fremgangen af nylig lancerede produkter og en roadmap for nye produkter inden for de kommende 12-18 mneder, har Bang & olufsen besluttet at reducere kompleksiteten af produktportefljen gennem at terminering af et antal ldre, urentable produkter p tvrs af alle produktomrder. De nye produktlanceringer og terminering af gamle produkter vil forynge og styrke produktoportefljen betydeligt og gre den endnu mere attraktiv for kunder og fohandlere, og videre positionere Bang & Olufsen som frende inden for high-end AV-lsninger.

B&O har for nylig lanceret et nyt brand med produkter i lavere prisklasser kaldet B&O Play. I B&O Play findes BeoPlay V1 fladskrmen og en rkke lydprodukter. B&O Play-brandet omsatte i det netop afsluttede regnskabsr for 532 millioner kroner.

- Kilde: B&Os regnskab og EPN



Flere nyheder

Billigste tv-pakke

Guide: Den billigste tv-pakke (2019) - opdateret

14 Jun 2019 | Flatpanels |

Nyt DRTV fr tv-kanaler p Smart TV, kan udvides til set-top-bokse

14 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
UEFA.tv

UEFA.tv lanceret som gratis streamingtjeneste

14 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
Sony AG9 OLED

Sony AG9 OLED udrbt til 'King of TV' ved 2019 TV Shootout

14 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
The Wall Luxury

Samsung lancerer 'The Wall Luxury' microLED-skrme nste mned

13 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
Stofa MitTv lukker

Stofa dropper frit-valg TV

13 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
Boxer TV

Boxer hver prisen med 50 kr/md. 8 mneder efter sidste prisstigning

13 Jun 2019 | Rasmus Larsen |
Xbox logo

Nste generation Xbox fr disc-drev

13 Jun 2019 | Rasmus Larsen |