Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonMassiv forhåndsinteresse for "Apple iTV" i USA - FlatpanelsDK

Massiv forhåndsinteresse for "Apple iTV" i USA

12 Dec 2012 | Rasmus Larsen |

47 % af de amerikanske forbrugere er interesseret i at købe et fladskærms-tv fra Apple, og køberne er villige til at betale 20 % mere end eksisterende tv, ifølge en undersøgelse af Morgan Stanley og AlphaWise.

Stor interesse for potentielt Apple iTV

Undersøgelsen spørger 1568 amerikanske husstande om "smart TV"-markedet med fokus på Apple. I undersøgelsen siger 11 %, at de er "meget interesserede" i at købe et "Apple iTV", som er det navn undersøgelsen bruger. 36 % er "interesserede i nogen grad". De to grupper adderes op til ”47 % med interesse”.

Ny Apple TV med 1080p
Apple sælger i dag denne lille Apple TV-boks, men rygterne vil vide, at Apple arbejder på et ægte tv


Undersøgelser er naturligvis taknemmelige, og kan vinkles med kreative spørgsmål, men Morgan Stanley påpeger, at de i en lignende undersøgelse fra 2007 fandt, at ”kun” 23 % var interesserede i at købe iPhone. I en undersøgelse fra 2010 svarer 21 %, at de var interesserede i at købe iPad. Med de resultater in mente lader det således til at der er massiv forhåndsinteresse for et potentielt tv fra den amerikanske gigant.

Samtidig svarede respondenterne, at de ville være villige til at betale 20 % ekstra for et tv fra Apple. De yngste forbrugere er mest villige. I gennemsnit var respondenterne således villige til at betale 1060 dollars for et Apple iTV, hvilket på det amerikanske marked svarer til et tv-model 1 eller 2 serier under topmodellen fra Samsung/Panasonic.

Apple TV-undersøgelse
Amerikanerne er villige til at betale 20 % mere for et Apple iTV


Smart TV tilsluttes ikke i dag

Undersøgelsen afslører også tendenser omkring det nuværende Smart TV-marked. Kun 18 % af de amerikanske husstande har et Smart TV i dag, og mange af respondenterne er i tvivl om, hvorvidt deres tv kan karakteriseres som ”smart”. Undersøgelsen viser også, at Smart TV ikke bruges i nogen udbredt grad.

Lidt overraskende afsløres det således, at Smart TV-ejere faktisk brugere mindre tid på internet-indhold på deres Smart TV end ejere af ældre tv uden smarte funktioner, hvilket må formodes at hænge sammen med, at de bruger internet-tjenester via tilsluttede bokse eller spilkonsoller.

En lignende undersøgelser pegede for nylig på, at under halvdelen af Smart TV rent faktisk er tilsluttet til internettet hjemme i stuerne. Det faktum forventes ikke ændret i de kommende år.

Kun Apple ved, hvad der sker, men de har tidligere signaleret, at stor interesse i tv-markedet. Apple sælger i dag den lille Apple TV-boks.

Spørgsmålet er om Apple kan begejstre uden for USA. Hvad mener du? Er du interesseret i at købe et tv fra Apple udelukkende baseret på gisninger omkring produktet?

- Kilde: Morgan Stanley/AlphaWise



Flere nyheder

Streamingnyt juni 2020

Nyt på Netflix, HBO Nordic & Viaplay i juni 2020

06 Jun 2020 | Flatpanels |
LG CX OLED

LG lancerer CX OLED TV med HDMI 2.1 og Filmmaker Mode

05 Jun 2020 | Rasmus Larsen |
Denon HDMI 2.1 forstærker

Denon lancerer første HDMI 2.1 forstærkere med 8K60 & 4K120 pass-through

05 Jun 2020 | Rasmus Larsen |
Dolby Atmos

Guide: Dolby Atmos i hjemmet

03 Jun 2020 | Rasmus Larsen |
Google Android TV

Googles nye Android TV-enhed, brugerflade lækket

03 Jun 2020 | Rasmus Larsen |
Sort skærm

Sort skærm? Danmark er overgået til DVB-T2 sendenet

03 Jun 2020 | Rasmus Larsen |
OLED

LG Display starter produktion på ny, kinesisk OLED TV-fabrik

01 Jun 2020 | Rasmus Larsen |

YouSee: Problemer med app til Smart TV

01 Jun 2020 | Rasmus Larsen |