Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonSamsung: Vi sidder på over 60 % af LED-marked - FlatpanelsDK

Samsung: Vi sidder på over 60 % af LED-marked

27 Jul 2012 | Rasmus Larsen |

Samsung har netop fremlagt regnskab for det seneste kvartal, og det viser en svag udvikling i salget af fladskærms-tv. Samsung tjener stadig penge på tv-salg og proklamerer, at de sidder på mere end 60-procent af ”LED-TV salget”.

Samsung sidder tungt på LED-salg

Samsung kæmper med at gøre deres samlede LCD-forretning rentabel, men kigger man isoleret på TV-salget, så er Samsung blandt de få store tv-producenter, som stadig tjener penge på salg af fladskærms-tv.

Samsung Smart TV
Samsung oplever stærkt salg af deres LED-modeller, i særdeleshed ES8005 modellen

Samsung har netop fremlagt regnskab og her er et par interessante detaljer inkluderet. Samsung nævner først og fremmest, at det branchens salg af tv-skærme er stort set uændret i forhold til samme periode sidste år. Alligevel har Samsung forbedret både indtjeningen og antal solgte tv-skærme. Samsung fremhæver specifikt ES7005 og ES8005 LED-modellerne som salgsdrivere. Samtidig noteres det, at Samsung har forøget deres andel af branchens LED-TV salg fra lidt over 50 % i sidste kvartal til lidt over 60 % i netop afsluttede kvartal. Med andre ord har Samsung nu efterladt endnu mindre til sine konkurrenter. Samsungs tv-portefølje domineres nu også af LED-modellerne, som udgjorde mere end 80 % af Samsungs samlede fladskærms-tv-salg. LED-TV er et marketingsudtryk, som Samsung selv har opdigtet for at beskrive et LCD-TV med LED-bagbelysning. LCD-TV har traditionelt anvendt lysstofrør som belysning. Tallet kan ikke bekræftes af uafhængige analysefirmaer endnu, men IHS nævner dog, at Samsung i det første kvartal af 2012 – kvartalet før Samsungs tal – sad på 19 % af det samlede LCD-TV salg, der både inkluderer LCD-TV med LED og LCD-TV med lysstofrør. I det første kvartal af 2012 hævede LG deres andel af LCD-TV markedet til 15 %. Samsung nævner afslutningsvis, at de vil forsøge at øge deres Smart TV tilbud gennem tættere samarbejde med medie og indholdsleverandører. Samsung nævnte meget lidt omkring OLED, men noterer dog, at man forventer at øge salget af OLED-paneler til håndholdte enheder i fremtiden. Samsung er angiveligt også ved at omlægge deres tv-produktion til OLED. - Kilde: Samsung & IHS



Flere nyheder

Klip kablet TV

Guide: Klip kablet til tv-pakken (2019-2020)

20 Sep 2019 | Flatpanels |
DR K

Boxer er "brandærgerlig" over snarlig lukning af DR K

20 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Apple Arcade

Apple Arcade nu åben med over 100 spil for 39 kr/md.

19 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
OL

Sportsforbund: "Dybt problematisk" at YouSee fravælger Discovery

19 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Discovery kanaler

Discovery-chef: "YouSee bliver til NoSee"

18 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
8K Ultra HD logo

Første 8K Ultra HD logo præsenteret

18 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Peacock

NBCUniversals streaming-tjeneste døbes Peacock

18 Sep 2019 | Rasmus Larsen |
Philips Hue HDMI Sync box

Ny boks synkroniserer Philips Hue-lys med dit TV

18 Sep 2019 | Rasmus Larsen |