Gigantiske fladskærms-tv populære hos danskerne
Sportsbegivenheder har traditionelt drevet fladskærmssalget og i år er de helt store fladskærms-tv blevet revet væk. Elgiganten fortæller, at særligt storskærme helt op til 80” har været uhyre populære.De store fladskærme sælger
32” fladskærms-tv hører fortiden til. Det er flere år siden, at danskerne rykkede videre til 40” og danskerne er også godt på vej til 46-50” modellerne. Men også de helt store tv-skærme på 60-80” er blevet populære.Sommerens sportsprogram, der har budt på EM 2012 & Tour de France og inden længe byder på OL 2012 i London har været med til at vække danskernes købelyst. Det fortæller Elgiganten. - “Danskerne har virkelig taget de nye storskærme til sig. Vi ser et boom i salget af de helt store fladskærme på op til 80 tommer. Selvom de koster mere end de mindre skærme på for eksempel 32 tommer, så får man jo til gengæld en hel lille hjemmebiograf, og det tiltaler mange kunder. Og så er det også klart, at de store sportsbegivenheder denne sommer har gjort danskernes lyst til nye tv ganske stor,” fortæller Peder Stedal, salgschef for radio/tv i Elgiganten. Skærme på 60, 70 og 80” er faldet markant i pris gennem 2011 og 2012. Sharp er blandt producenterne, som satser helhjertet på storskærme. De lancerede i foråret en 80” skærm med et prisskilt på 40.000 kroner og sidste år blev der lanceret en 70” til under 30.000 kroner. Elgiganten peger også på, at danskerne er nysgerrige på både 3D og Smart TV-funktionalitet. - Kilde: Elgiganten
Sharp har sadlet om og satser nu helhjertet på storskærme. Her ses Sharps 80-tommer model