Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonKulørte kaniner på fri fod i New York - FlatpanelsDK

Kulørte kaniner på fri fod i New York

30 Oct 2007 | Sony |

En sværm af kulørte kaniner skabt i ler i New Yorks gader spiller hovedrollen i den mest ambitiøse BRAVIA-reklamefilm til dato. Nogle af scenerne krævede 40 animatorer på én gang for at vække dyrene til live. Kaninerne illustrerer budskabet om naturlige farver og er samtidig en opfølgning på tidligere succesrige film, hvor kulørte bolde blev sluppet løs i San Franciscos gader, og farver eksploderede i et højhus i Glasgow.

Kaniner i alle størrelser fra 10 centimeter til 10 meter i højden bliver i den kommende tid ambassadører for Bravia tv-modellerne fra Sony. De er formet i modellervoks og bliver bragt til live af dygtige animatorer on location i New Yorks gader, hvor kaninerne skaber deres helt eget, farveglade univers. Sony har tradition for én gang om året at præsentere en spektakulær reklamefilm, der sætter fokus på farver, og denne gang er det instruktøren Frank Budgen, der har været ansvarlig for at omsætte en tilsyneladende umulig idé til billeder. 

Highslide JS

Frank Budgen er en af Storbritanniens mest anerkendte instruktører, og han lægger ikke skjul på, at han var skeptisk over for manuskriptet, da han læste det første gang. - ”Det er den mest teknisk krævende film, jeg nogensinde har lavet. Det er utroligt svært at kontrollere alle detaljer, når du arbejder i byen på denne måde. Newyorkerne går tværs gennem scenerne, og du kan ikke sige noget til det, for hele idéen er jo, at vi er her i virkeligheden – ikke i et studie.” En film med 100.000 stillbilleder Mange tv-seere og biografgængere har sikkert spurgt sig selv, hvordan man kan lave en reklamefilm, der følger op på en kvart million hoppende, kulørte bolde og 70.000 liter eksploderende maling. Svaret er modellervoks og en koncentreret indsats. Op til 40 animatorer arbejdede tre uger med i alt 2,5 tons modellervoks for at skabe de mange kaniner. De blev malet, formet, vendt og drejet, indtil de 100.000 stillbilleder var hjemme. Animationsholdet er det største, der har været samlet på én lokation, og de skulle som nævnt kæmpe med mange udfordringer i gadebilledet, når de kom med deres 200 m2 store ’bølge’ af lilla modellervoks.

Highslide JS

’God opfølgning med klart budskab’ Susanne Preuss, kommunikationschef i Sony Danmark, er begejstret for resultatet, og hun mener, at også den nye film vil have stor gennemslagskraft: - ”Det er vigtigt for os at have en platform, der skaber størst mulig interesse omkring vores Bravia-tv. I vores film har vi hele tiden været meget konsekvente og fokuseret på farverne. Det har vi gjort med utraditionelle og spektakulære idéer, der giver genlyd. De tidligere film blev i stort omfang sendt direkte mellem venner og kolleger, og der blev linket til dem på blogs og i læserbreve. Det vil også ske med den nye film.” Samtidig erkender Susanne Preuss, at den nye film – ligesom de tidligere – ikke kan stå alene. De flyvske farver og vilde idéer skal underbygges med saglig information.

Highslide JS

- ”Vores film skal give den store oplevelse af fantastiske farver, og så er det op til os at følge op med information om produkterne. Vores nye Bravia-tv kan for eksempel sluttes direkte til digitalt kabel-tv uden behov for en ekstra boks. Således sparer forbrugeren på både strømforbrug og antallet af kabler og fjernbetjeninger i stuen. Der er et stort behov for information på dette område, og derfor har vi skabt et særskilt univers, der hjælper forbrugeren med at finde vej i informations- og begrebsjunglen på dette område. Sitet hedder bravia.dk og indeholder en digital tv-rådgiver, der kan hjælpe forbrugeren med spørgsmål relateret til især digitalt tv.” Den nye Bravia-reklamefilm har premiere i Danmark den 1. november. Online kan kampagnen opleves på www.colourlikenoother.com, hvor der også er mulighed for at se tidligere film, interviews med folkene bag og meget andet. Materiale til kampagnen
  • 6 kameraer
  • 2,5 tons modellervoks
  • 1 stk. 10 meter kanin
  • 189 stk. 90 cm. kaniner
  • 150 stk. 45 cm. kaniner
  • 150 stk. 30 cm terninger
  • 1 stk. 3 x 6 meter lilla bølge
  • Optagelserne tog 3 uger
  • 40 animatorer arbejdede 4 timer for hver 4 sekunders optagelse.
  • 60 minutters reklame krævede 100.000 stillbilleder. - Sonys pressemeddelelse, red
  • Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

    Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

    Flere nyheder

    Apple eksperimenterer med sport i 8K 3D

    29 Mar 2024 |

    Streaming-kalenderen: Nyt på Netflix i april

    29 Mar 2024 |

    Oversigt: Samsung 2024 TV-skærme

    28 Mar 2024 |

    Læk: Ny hvid Xbox Series X dropper UHD Blu-ray drevet

    28 Mar 2024 |

    Streaming-kalenderen: Nyt på Disney+ i april

    28 Mar 2024 |

    Sony søsætter satsning på gratis-kanaler med reklamer i Danmark

    28 Mar 2024 |