CMO der er en af de største LCD panelproducenter og en kraftig fortaler for 22 tommer panelsegmentet, angiver nu, at priserne på 22 tommer paneler kan nærme sig priserne på mindre paneler, allerede når de introduceres i Europa.
Chi Mei Optoelectronics (CMO) pointerer, at 22 tommer monitorpanelernes priser allerede er på samme niveau, som 19 tommer panelerne var sidste år. Man forventer på den måde, at 22 tommer panelsegmentet vil få stor succes, blandt andet til brugere der ønsker en stor skærm til spilbrug, som ikke har en alt for høj og krævende opløsning.
CMO forventer ydermere, at de vil sælge mere end 100.000 paneler til producenter af skærme før udgangen af tredje kvartal i 2006.
22 tommer panelerne produceres på nuværende tidspunkt på en 5.5. generations LCD fabrik, hvilket gør produktionen billig. Fra et 5.5. generationssubstrat kan man skære tolv 22 tommer widescreen paneler.
Opløsningen på de kommende 22 tommer paneler bliver 1680x1050 og altså tilsvarende til opløsningen på 20 og 21 tommer widescreen paneler.
CMO har blandt andet vist panelet frem på Computex2006 og FPD Taiwan 2006 messerne, som er afsluttet for nyligt. Flere andre panelproducenter har ligeledes vist 22 tommer paneler frem, herunder Samsung, LG.Philips og HannStar. Det forlyder dog ikke hvornår paneler fra disse producenter kommer på markedet.
Skærme baseret på 22 tommer paneler fra CMO forventes at blive lanceret over sommeren eller i tredje kvartal af 2006 i Europa. Et realistisk bud må være, at 22 tommer panelerne fra de andre panelproducenter følger kort efter.