Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Tegner du abonnement på Disney+ ?

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301328 Disney lancerer i november 2019 egen streamingtjeneste Disney+. De har afsløret en del om indhold, pris ($7/måned), billedkvalitet (4K HDR) mv. men der er stadig flere åbner spørgsmål herunder hvad angår dansk lancering samt supporterede enheder/platforme. Jeg tænkte, at vi kunne bruge denne tråd som optakt.

Disney+ lanceres i november for ca. 50 kr/md., indhold i op til 4K HDR
Oversigt: Disney+ film, tv-serier, dokumentarer, originals & bagkatalog
Disney-topchef: Disney+ er vores vigtigste produkt-lancering i over 20 år
Disney+ tjenesten vil indeholde hele Disneys filmkatalog

Officiel Disney+ hjemmeside
Disney+ videoteaser

EDIT: Ved en fejl var afstemningen kun åbnet for tilmeldte brugere. Gæster kan nu også afgive stemme.

Billede
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#301360 Det bliver et "ja tak" herfra. Hvis kvaliteten holder. Hvis de serverer markant ringere kvalitet end iTunes, så vil jeg nok genoverveje.
Brugeravatar
Af TBC
#301366 Ser slet ikke mig selv som værende i det tilsigtede kundesegment (overvægt af familievenlige Disneyfilm og Marvel larm og blingeling)
Brugeravatar
Af kabri
#301586 Nu taler Disney om 4K HDR men ved man om det bliver i HDR10 eller DV? Er der nogen oplysninger om lyddelen?

Skiverne samler støv herhjemme så 4K HDR er da næsten grund nok i sig selv til at give tjenesten et skud (når Disney nu gør det så svært andre steder).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#301611 Danmark er tilsynelande ikke med i første lanceringsbølge. Det er Holland derimod. Det må nemt kunne omgås med DNS-trick.

De har også bekræftet, hvilke platforme/enheder, som man vil kunne streame på. Godt nyt for boks-ejere. Dårligt nyt for de fleste Smart TV.

Disney+ vil kunne streames på bl.a. Apple TV, Android TV & konsoller

I Holland skal tjenesten koste 7 Euro per måned, så mon ikke den lander nogenlunde på det samme i Danmark?