Debat af Smart TV, herunder platforme, apps og tjenester. Råd til køb og tips til brug
Af [email protected]
#301189 Er ellers så glad for mit næsten nye 8 serie tv. Den er koblet til routeren via patchkabel. Men hvorfor:
- virker det som om at bufferen under afspilning af live tv på viaplay app´en tømmes alt for hurtigt. Afspilningen stopper hvorefter en sekvens på nogle sekunder kører i ring. Har genstartet både app og router osv. Det er helt glat under nyhedsudsendelser har jeg lige bemærket.
- hvorfor kan jeg ikke caste noget som helst ud over youtube fra min huawei mate 10 lite fon. Hverken BO, viaplay, netflix osv.

Nogen der har oplevet noget lignende?
Brugeravatar
Af bbplayer
#301190 Samsung benytter ikke cast funktionen som Chromecast, der bruger de en anden teknologi, til at mirror skærmen til tv. Så vidt jeg ved er det ikke en app men spejlbillede af skærmen som kører.

Alle de andre apps kræver Chromecast i HDMI porten for at du får den funktion du søger. Om du vil gå hele vejen efter en Ultra eller bare almindelig. Viaplay har sport i Ultra i visse live programmer.
Brugeravatar
Af bbplayer
#301192 forskellige teknoliger, så vidt jeg ved bruger din kones telefon AirPlay , endnu en teknologi som samsung vist har support for men andre ikke har, så havde du set problemet der, eller i havde fået en ATV :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#301193 Lige for at uddybe,

MiraCast, en åben standard som mange producenter understøtter.
ChromeCast, En google løsning, hvor billede ikke sendes men en app starter på selve Chromecast dongle/HDMI som sættes i tv.
AirPlay, An Apple løsning, som vist også er licenseret af Apple. Kender ikke detaljerne om det er en app eller kun spejl af skærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#301210 Samsung har kun implementeret AirPlay, dvs. cast fra iPhone, og ikke Chromecast. Så det giver god mening, at konen kan caste fra en iPhone og du ikke kan fra en Android-telefon. Det er ikke en fejl i TV'et.