Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.
Af Jorgensen
#298022
bbplayer skrev:
wiso skrev:Bor i etageejendom med 20 lejligheder.
Derudover er der tre mere ved siden af. Har ikke forstand på om det tæller med, eller om det kun er bygningen jeg bor i der er interessant.

Det kan være super afgørende og især for det udstyr du bruger, hvordan den håndterer at skifte frekvenser,

En meget simpel app på android, kan vise dig hvor mange router med wifi funktion som er i din nærhed, og måske også hvor de kæmper om sted at være (frekvens).
App hedder: Wifi analyzer
Den klarer 2.4Ghz og 5Ghz, som du skal kigge på i app, den vil vise dig nogle buer som repræsenterer de routere som er i nærheden og der nok mange.
Nogle router er bare dårlige til at klare det, og især hvis der kun er 13 kanaler på 2.4Ghz båndet, og 20 router i nærheden som vil bruge, det så vil de hoppe ofte.

Det bliver nok for teknisk at forklare mere, så bare prøv den app, og få et syn for sagen, og se de mange skjulte og ikke skjulte routere.
Du har nok allerede set nogle af dem på din mobil, når du skulle på :) Nu kan du med den app, så se konflikter, når buer overlapper.

Hvor vil du hen med dette? Wiso skriver han ikke bruger WiFi.
Af wiso
#298482
wiso skrev:
hans123 skrev:Selv om du ikke rigtig var klar på råd.

Så er din Fibia router ringe. Den er flaskehalsen



Hvad er grunden til du mener den er ringe?

Førsøger ikke at være på tværs. Har bare brug for at vide det. Er vel fair nok ....


Nå, intet svar.
What ever. Opgiver l*rtet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! F*** det hele.
Brugeravatar
Af hans123
#298483 Rolig nu. Vi har jo også et liv uden for nettet ;-)

Billige routere ala dem udbyder leverer med er bare generelt dårlige til at håndtere store data pakker

Men der er testet tusindevis af routere. Og hvorfor laves de og hvorfor leverer udbyderne ikke en af disse ?

Prisen er svaret. Da godt og stabilt grej koster en del
Af Wallbear
#298485 Nu ved jeg ikke hvordan du afvikler Netflix hvis det er over Apple TV kunne du overveje køre den via wifi. Jeg selv havde ligende problem med Apple TV med netkabel
Af wiso
#299129
hans123 skrev:Rolig nu. Vi har jo også et liv uden for nettet ;-)

Billige routere ala dem udbyder leverer med er bare generelt dårlige til at håndtere store data pakker

Men der er testet tusindevis af routere. Og hvorfor laves de og hvorfor leverer udbyderne ikke en af disse ?

Prisen er svaret. Da godt og stabilt grej koster en del



Hvis det er routeren, skulle det jo ikke have fungeret de første tre år med samme. Men det gjorde det. Uden problemer.
Af wiso
#299776 Det er lorte Netflix.
Går kort i stå i både når det er HDR, Ultra HD/4k og HD. Sidsenævnte er som bekendt det samme format som film vises i på Viaplay, Blockbuster og Plejmo - hvor jeg har lejet MANGE film, uden det er sket ÉN ENESTE GANG.

DET ER NETFLIX!!
Af hautho13
#299777
wiso skrev:Det er lorte Netflix.
Går kort i stå i både når det er HDR, Ultra HD/4k og HD. Sidsenævnte er som bekendt det samme format som film vises i på Viaplay, Blockbuster og Plejmo - hvor jeg har lejet MANGE film, uden det er sket ÉN ENESTE GANG.

DET ER NETFLIX!!
Har STOFA og aldrig oplevet problemer, er det kablet eller via wifi du har problemer? Hvilken platform bruger du?

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#299785 Det er besvaret allerede. Tjek starten af tråden.

Havde du fået kært Netflix’ hastighedstest i det øjeblik du oplever dårlig forbindelse?
Af dieseldk
#299788 Har du mulighed for at afspille med noget andet end appen på tv’et som jeg går ud fra du bruger.
Chromecast fra en mobil/tablet, en Playstation eller noget?

Når du oplever afspilning stopper er billede kvaliteten så dårlig når den starter igen før den kommer tilbage i kvalitet?
Brugeravatar
Af bbplayer
#299789 Når man har sådan et enkeltstående tilfælde og andre ikke kan bekræfte en i dette, så er der kun en konklusion lige meget hvor irriterende det er, fejl 40.

Du må gennemgå dine installationer, og kabler og fjerne router, switche hvor muligt. Selvom du mener du ser problemet specifik for en app, så har du i denne tråd ikke gjort noget for at prøve at services/apps som tilbyder HDR eller UHD , som Primevideo eller Viaplay sport osv.

Så udelukkelsesmetoden er for dig kun en app, og det er for millioner af andre ikke tilfældet :)

Så kig på din installationer, og du finder nok fejlen, selvom den kan være svær.
Du taler primært om netværks belastende programmer, som UHD og HDR, så hvorfor skulle det ikke ske på andre apps som bruger den båndvidde der kræves der? Det ved du så ikke men formoder Netflix til at være problemet. Det lyder dog mest som dit hjem er problemet.
Af wiso
#301201
Torben Rasmussen skrev:Det er besvaret allerede. Tjek starten af tråden.

Havde du fået kært Netflix’ hastighedstest i det øjeblik du oplever dårlig forbindelse?


Det kan jeg jo ikke nå. Det stopper kun et sekund eller to. Har til gengæld gjort det flere gange lige efter. Da var hastigheden alle gange som den skulle være (lå mellem 90 og 100).
Senest rettet af wiso 12. aug 2019, 00:47, rettet i alt 1 gang.
Af wiso
#301203
dieseldk skrev:Har du mulighed for at afspille med noget andet end appen på tv’et som jeg går ud fra du bruger.
Chromecast fra en mobil/tablet, en Playstation eller noget?


Jeg kan ikke finde ud af hvordan man gør. Har forsøgt. Troede jeg afspillede via mobil. Gjorde jeg så alligevel ikke.

dieseldk skrev:Når du oplever afspilning stopper er billede kvaliteten så dårlig når den starter igen før den kommer tilbage i kvalitet?


Nej.
Af wiso
#301204
bbplayer skrev:"Du må gennemgå dine installationer, og kabler og fjerne router, switche hvor muligt."

"Så kig på din installationer, og du finder nok fejlen, selvom den kan være svær."

"Det lyder dog mest som dit hjem er problemet."


Det kan jeg slet ikke finde ud af. Er ikke noget jeg har en pløk forstand på, overhovedet.

Kan stadig ikke se logikken det skulle være installationen, når der kun er problemer med HD på Netflix og ikke de andre tjenester.
Af Dusty
#301245 Jeg tror du skal gøre dig selv en tjeneste og leve med Netflix problemet. Da du ikke har forstand på det her "område", så er det teoretisk eller simpelt held hvis det lykkedes for dig at udbedre problemet. IT / hifi problemer følger næsten aldrig logikken på overfladen. Der kan være VIRKLELIG mange faktorer der spiller ind i dit tilfælde. Så med mindre du finder en person der ved "noget", og som kan hjælpe dig på din adresse, så får du ikke fixet problemet er mit bedste bud.
Af wiso
#301249
Dusty skrev:Jeg tror du skal gøre dig selv en tjeneste og leve med Netflix problemet. Da du ikke har forstand på det her "område", så er det teoretisk eller simpelt held hvis det lykkedes for dig at udbedre problemet. IT / hifi problemer følger næsten aldrig logikken på overfladen. Der kan være VIRKLELIG mange faktorer der spiller ind i dit tilfælde. Så med mindre du finder en person der ved "noget", og som kan hjælpe dig på din adresse, så får du ikke fixet problemet er mit bedste bud.


"Jeg tror du skal gøre dig selv en tjeneste og leve med Netflix problemet."

Ikke i 100 år. Så opsiger jeg hellere l*rtet. Dermed har jeg ikke længere nogen problemer! Film køre upåklageligt på alle andre tjenester!!

Så **** Netflix. Er alligevel tæt på ikke at være flere film jeg gider se. Af serier har jeg stjernemærket 6, men kan leve uden. HBO's er bedre (noget jeg hellere vil se).

-

Dette er kun udtryk for jeg overordnet set opgiver at løse l*rtet. Tror ikke på det er installationen. Giver bare ikke mening den kun skulle forårsage problemer på Netflix og ikke andre steder.
Senest rettet af wiso 12. aug 2019, 18:13, rettet i alt 1 gang.
Af wiso
#301250
Niels E skrev:Går ud fra du har prøvet det, men da det ikke er nævnt noget sted i tråden - har du forsøgt at genstarte routeren?


Ja.