Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves
Af Irma_N1
#275917 Hej alle

Jeg kunne godt tænke at supplere min LG OLED med en soundbar der understøtter ATMOS. Udover LG, har jeg en 4K apple tv og en samsung ultra HD bluray afspiller.

Så hvad er den bedste soundbar derude der gør ATMOS godt?
Af Supergris
#275918 Personligt, ser jeg en soundbar med Atmos mere som en gimmick, end noget der er værd at gå efter, da du aldrig får den rigtige effekt ud af en enkelt højtaler.
Jeg ville hellere gå efter en løsning, hvor lydkvaliteten er i højsædet...

En god ide, i en tråd, hvor man spørger efter konkrete bud, er det altid en god ide, med et budget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#275924 Personligt venter jeg lidt på at Sony opgraderer deres ST5000 med baghøjttalere.
Af Irma_N1
#275930 Jeg er bare ikke så meget for at der skal være så mange højtalere der fylder, kabler osv. En soundbar med OK atmos er nok for mine ører.
Budget er lidt ligemeget tænker 5000-10K...
Af Irma_N1
#275931 Ud fra undersørgelse på nettet så lyder det til at være en kamp mellem Samsung HQ-K960 (med trådløse baghøjtalere) og Sony HT-ST5000 ....nogen der har erfaringer med disse to?
Af bromberg
Torben Rasmussen skrev:Personligt venter jeg lidt på at Sony opgraderer deres ST5000 med baghøjttalere.

Jeg spørger lige igen Torben - siger jungletrommerne da noget ift det? Altså på st5000 eller tænker du en opdateret st5000v2?
Brugeravatar
Af hans123
#275934 Til trådstarter

Har en Sony st5000 som ikke er helt tosset
Den har atmos og laver noget der minder om det. Måske en af de bedste lige nu

Mangler mulighed for baghøjttalere. Men ellers meget fornuftig
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#275953 Sony vil ikke bekræfte noget konkret men henviser til at der vil være nyt på lydfronten på IFA.
Af Irma_N1
hans123 skrev:Til trådstarter

Har en Sony st5000 som ikke er helt tosset
Den har atmos og laver noget der minder om det. Måske en af de bedste lige nu

Mangler mulighed for baghøjttalere. Men ellers meget fornuftig

Tak for det - må tjekke den ud
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#276295 Så er de nye Atmos-soundbarer fra Samsung officielle. De hedder HW-N960 og HW-N860 i Norden

Samsungs nye N960 & N860 soundbarer har Dolby Atmos & DTS:X

Som jeg skrev i mit seneste indlæg, så har vi også pt. N960 inde til test.

Billede
Af A.Schmidt
Rasmus Larsen skrev:Så er de nye Atmos-soundbarer fra Samsung officielle. De hedder HW-N960 og HW-N860 i Norden

Samsungs nye N960 & N860 soundbarer har Dolby Atmos & DTS:X

Som jeg skrev i mit seneste indlæg, så har vi også pt. N960 inde til test.

Billede

Fedt, håber på en god anmeldelse, så skal en N960 afløse mit sonos
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#276298 Der er netop dumpet en invitation til lancering af Sennheisers Ambeo 3D Atmos-soundbar ned i indbakken. Den lanceres officielt på IFA.

Hvis man er på udkig efter Atmos, så tror jeg, at det er en god idé lige at se tiden an. IFA starter om 2 uger og foruden Samsung, Sennheiser og måske Sony, så tror jeg, at der vil være en del nyheder at spotte.
Brugeravatar
Af bbplayer
#276299 Håber i får beskrevet forskelle til den ældre HW-K960 serie.

Hvorfor har i fået en N950 ind og ikke N960 model?
Brugeravatar
Af bbplayer
#276302 Jeg fandt ud af det, tror jeg. I Tyskland hedder den HW-K950 og K960 findes ikke, som du siger, nordisk nummer.

Så det er nok mere fordi den er sendt fra Tyskland til jer :) Produktet er nok præcis det samme.
Af sd2100
#276325 Spørgsmål til dem med erfaring - Rasmus/Torben (eller andre)
Vi bor i en klassisk Østerbro-lejlighed med ca. 330 cm til loftet. Er det helt håbløst med en atmos soundbar, der skal bruge loftet som refleksion, eller ville det være bedre med en god ikke-atmos soundbar?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#276326 Hvis vi lige glemmer aspektet med, at du skyder lyden lige op i fødderne af overboen, så burde det ikke være en showstopper at der er 3.5 m. Du kan justere på forskellige parametre mht. lydstyrke af Atmos-enhederne og afstanden til hhv. siddeposition og loft, så lyden kan tunes ind til at passe.

Tager vi Sony ST5000 som eksempel, så kan du 3:40 inde i videoen se justeringerne af distancer mv.
https://www.youtube.com/watch?v=X-ZNxB-4fNw