Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#303734
@ Millemis. Som tidligere beskrevet -
Januar 2020 afslører LG Electronics traditionelt sine nye OLED- og LCD-tv'er på CES.
Den ny generasion vil modtage forbedringer, f.eks. støtte til output af billeder og lyd, og
selvfølgelig den nyeste version af webOS 5.0 - software platformen. Så vil vi nok også
se forbedringer for anvendelse af LG WiSA USB-stick. Som at LG's tv kan agere som
center højttaler. Bare et håb. :p
Brugeravatar
Af Millemis
#303735
Næppe - den funktionalitet, der kræves, ligger i Axiim’s boks....og bliver styret/konfigureret via deres app.
Jeg kan virkelig ikke forestille mig, at LG vil indbygge dette i selve firmwaren/i webOS 5 på deres tv - men håbe kan du da.

MM
#303743
Jeg ser stadig WiSA på LG's TV, som lidt af en niche, hvor de så kan sætte hak i "Den feature har vi", ligesom de kan med AirPlay 2 eller Bluetooth. Jeg tvivler seriøst på, at det er et område de udvikler specielt meget på.

At lade TV'et agere center ville virkelig være et selvmål, hvis du har punget ud efter B&O til de fem andre kanaler. Skulle den papdåse TV'et er forsynet med så være kernen til stemmer i dit lydsetup? For slet ikke at tale om:Man skal tilpasse volumen mellem center og de øvrige kanaler. Højttaleren i TV'et giver op lææææænge før de øvrige kanaler gør og så drukner al lyd forfra. Det er samme problem Sony står med i deres OLED-modeller, men her er du nødt til, at køre en ekstern forstærker ind i TV'et for at skabe linjesignal til center-højttaleren.
Brugeravatar
Af Millemis
#303744
Enig med dig.
Det Sony gør, er i det mindste lidt smart....hvis man ikke stiller for store krav til center-funktionaliteten. Ikke at jeg selv ville vælge den løsning, men sammenlignet med LG’s.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#303745
@ Torben
Jeg kan sagtens se din pointe. Af samme årsag har jeg flere gange bemærket
manglen af en aktiv ViSA BeoLab mono center højttaler i et design til en tv -
skærm, uden andre dikkedarer.

Billede
Af sd2100
#303765
Fedt tv - Beovision Harmony. Men, det virkeligt geniale er, at man skal bruge LG remote til at starte op. Det er da en super idé. Jeg købte for mange år siden et LG TV (4.995 inkl. levering), hvis remote (bortset fra tallene) er identisk med Harmonys. Så at skifte til Beovision Harmony er helt klart en no-brainer!
Af sd2100
#303767
Peter Pan skrev:Nå den YouTube video fik vi ikke lov at se ret længe. !:(
Måske fordi evt. købere med egne øjne kunne se, hvor små og fortabte højttalerenhederne i et TV til kr. 140.000 så ud :(( .
Af Viggo Helbo
#303773
sd2100 skrev:Fedt tv - Beovision Harmony. Men, det virkeligt geniale er, at man skal bruge LG remote til at starte op. Det er da en super idé. Jeg købte for mange år siden et LG TV (4.995 inkl. levering), hvis remote (bortset fra tallene) er identisk med Harmonys. Så at skifte til Beovision Harmony er helt klart en no-brainer!
Jeg syntes nu alligevel at "hjernen skal slås til" hvis man går fra et TV til en pris på kr. 4.995 til kr. 140.000?
Af jsj
#303801
Flot ser det ud, men FULDSTÆNDIG udenfor rækkevidde, for vel nok 90% af den danske befolkning- ubegribeligt at de ikke Snart laver noget til den brede skarre, tænker tilbage på 90’erne hvor de lavede Lx / Mx tv og Avant.
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 326