Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves
Af bromberg
#274030 I første omgang så er det vel rimeligt nok ift den alder de første Sonos enheder efterhånden har. MEN det er lige præcis det som Sonos har brugt som salgsargument og bestemt også har sikret sig deres del af kunderne på, så det er skidt de går imod det nu.
Dernæst kan man “undre” sig over deres krise. Markedet er blevet ret stort og alligevel (imo) er Sonos ikke villige til at flytte sig. Eksempelvis forstår jeg ikke hvorfor man ikke stiler efter at tage en bid af soundbar markedet. Bevares det gør de, men deres produkter er efterhånden uddateret.
Markedet er kæmpe stort og så præsentere de noget så skuffende som en beam? Fatter jeg ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274045 Mig bekendt blev ejere af den gamle fjernbetjening kompenseret med et relativt højt beløb, da den blev udfaset. Godt nok først efter lidt pres, men det var ikke et cut, hvor man blot skulle smide remoten ud.
Af bromberg
Torben Rasmussen skrev:Har overvejet det samme. Jeg kan dog ikke helt afgøre om jeg vil savne bagkanalerne for meget.

Står præcis samme sted. Kom der bagkanaler til st5000 var jeg slet ikke i tvivl, for jeg er desværre meget overbevist om at jeg vil savne bagkanalerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274061 Sony har et presseevent i august, hvor vi nok skal spørge ind til soundbars også, da ST5000 snart må være klar til en opdatering.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274065 Jeg tænker at den udgår og erstattes af noget andet. Jeg tror ikke den kan opdateres i den forstand, så det var mere en fysisk opdatering jeg tænkte på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274072 Jeg sidder pt og regner lidt på hvad det vil koste at omlægge alt vores Sonos til B&O i form af nogle Beoplay M3, M5, A6 og Beosound Cores. Og så en anden soundbar. Det bliver en dyr omgang med 9 zoner... måske kontoret så skulle undvære. Lidt surt at undvære Sonos Mesh, dog. Wifi kan ikke helt dække alle kroge af huset hvor højttalerne står lige godt.

Selvom intet endnu er fastsat og betydningen af “manglende support på ældre produkter” ikke er klar, så er jeg sq lidt sur over potentielt at blive efterladt i støvet fordi de vil satse på stemmestyring. Jeg har 7 stk. Play:1, 1 stk. Play:5, 2 stk, Connect og en Playbar. Det er edderm... mange produkter man skal ud og erstatte.
Af bromberg
#274076 En stor del af sonos’s filosofi og koncept falder da også til jorden så.
Det ku give mulighed for en relancering af Sonos brandet, men det tror jeg heller ikke på. Tror på de “bare” skipper gamle enheder og sælger mere af det samme og det samme og det samme.
Jeg syntes på den anden side også der er noget “rimeligt” ved at der på et eller andet tidspunkt kommer en grænse for hvor gammelt udstyr kan være ift nye features ihvertfald, men ligefrem en død højtaler er skidt - især fordi de flittigt sælges.
Hvordan Sonos vil løse det er spændene.
Lanceringen af beam skuffede mig slemt og gør at jeg kigger andre veje og nu med den her hængende ind overhovedet - ja så er der sgu bare for mange spillere på markedet til at Sonos “fortjener” at fylde mit hjem.
Har et 5.1 system og 3 stk play:1 i 3 rum.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274080 Ja, ældre systemer må nødvendigvis dø på et tidspunkt. Men vi taler sandsynligvis om produkter de langer over disken i dette øjeblik. Play:1, 3, Connect og Playbar sælges stadig og vil i mindst 2 år være under fabriksgaranti her i landet.

Personligt så lader jeg nok et lokal butik demonstrere andre systemer for mig, og hvis de kan levere samme ydelse, så ryger mit Sonos-lager muligvis i den blå.
Af HenrikT
#274087 Har 2x nye Play:5 + Sub. 2x Play:3 og 2x Play:1. Indtil videre afventer jeg bare . . . vil nødig undvære. Kan ikke se nogle alternativer i den prisklasse.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#274090 Der kommer en del information ud om Sonos i forbindelse med denne børsnotering. Her er en person, som har pillet hhv. Sonos One og Amazon Echo fra hinanden for at se, hvordan de har bygget produkterne (og hvad det, ifølge ham, siger om deres fremtid).

https://blog.bolt.io/what-cracking-open ... ab49155643