Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves
Af jkochped
#269830 Hej alle

Jeg syntes nu at have lavet en del research omkring valg af Soundbar . Det eneste der irreterende mig er at det lader til at man ikke bare kan tilkoble en subwoofer af eget valg .

Indtil videre

1. Bose soundtouch 300
2. Sonos playbar

Har også læst meget godt omkring Samsung 960hw største problem omkring denne er min kæreste , dets design og højden som nok skaber problemer eftersom mit tv skal stå på tv møblet.

Nogen der har nogle input ? What to Do, gad godt have atmos, mel design og mulighed for st gemme subwoofer semi væk er også vigtig.

Ser frem til at høre fra jer

Mvh Jonas
Af HenrikT
#269831 Ja, som du selv skriver . . Sonos passer kun sammen med Sonos.
Og så vil jeg lige høre om du også skal høre musik på det anlæg ?. For jeg havde Sonos 5.1 system, men kunne ikke forliges med Playbarens måde at formidle musik på . . . . den kan bare ikke nok. Fantastisk til film dog.
Efter at jeg har købt to Play 5 til min Sub, er der RIGTIG musik i stuen :p . Sony TVét er tilsluttet via minijack til den ene Play 5.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269832 Så skal du dog styre volumen med app'en og ikke via remoten? Med remoten kan du kun skrue op/ned ift. det niveau Sonos står til.

Jeg er dog enig i, at Playbar ikke er velegnet til musik, men med 2x Play:5 får du ikke surround, så man kan ikke få i både pose og sæk. Vi har bidt i det halvsure æble og sat Playbar + 2x Play:1 op til TV'et og så har jeg købt en Connect, som vores Beolab sidder på i samme rum, så jeg er bedre dækket ind til musik.
Af HenrikT
Torben Rasmussen skrev:Så skal du dog styre volumen med app'en og ikke via remoten? Med remoten kan du kun skrue op/ned ift. det niveau Sonos står til.

Jeg er dog enig i, at Playbar ikke er velegnet til musik, men med 2x Play:5 får du ikke surround, så man kan ikke få i både pose og sæk. Vi har bidt i det halvsure æble og sat Playbar + 2x Play:1 op til TV'et og så har jeg købt en Connect, som vores Beolab sidder på i samme rum, så jeg er bedre dækket ind til musik.

Jeps. Volumen kontrolleres via app - eller på selve højttaleren.
Af Fjendbo
#269841 Jeg smider lige et anden mulighed på banen. Dog muligvis mindre WAF venlig, men hvad med et sæt Dynaudio Xeo 2 + vægophæng eller tilsvarende aktiv, trådløs højttaler. Uden at have hørt alle muligheder, så vil jeg vove at påstå, at du får langt bedre lydkvalitet med sådan en løsning. Og ægte stereo perspektiv.

Tilslutning af subwoofer bliver dog muligvis lidt svære, men kan lade sig gøre.
Brugeravatar
Af coffee
#269845 Jeg har en Canton dm75, og der har jeg koblet min Dali sub til. Det lyder forrygende.
Af DonSilicone
#269852 Jeg har også en Canton DM 75 og jeg deler ikke begejstringen.
Plus:
Flot og diskret at se på.
God bas i forhold til størrelsen.
Minus:
Har store problemer i mellemtoneområdet. Almindelig tale har ofte forvrængninger og er ubehageligt at høre på. Derfor lyder musik også dårligt.
Ingen HDMI indgang.
Kan ikke styres optimalt med multifjernbetjening som fx Harmony da input IKKE kan sættes: man kan kun "bladre" gennem mulighederne.

Ja, jeg har fortrudt købet. Havde før en billig Sony forstærker med et par endnu billigere Eltax højttalere til. Mere besværligt og så ikke så godt ud, men langt bedre lyd.
Af bromberg
Torben Rasmussen skrev:Så skal du dog styre volumen med app'en og ikke via remoten? Med remoten kan du kun skrue op/ned ift. det niveau Sonos står til.

Man kan eks med neeo universal Remote kunne styre volumen på et sådan setup, som var det en Sonos soundbar..

Men ja ellers er det lidt kringlet
Af bromberg
HenrikT skrev:Ja, som du selv skriver . . Sonos passer kun sammen med Sonos.
Og så vil jeg lige høre om du også skal høre musik på det anlæg ?. For jeg havde Sonos 5.1 system, men kunne ikke forliges med Playbarens måde at formidle musik på . . . . den kan bare ikke nok. Fantastisk til film dog.
Efter at jeg har købt to Play 5 til min Sub, er der RIGTIG musik i stuen :p . Sony TVét er tilsluttet via minijack til den ene Play 5.

Jeg skal først undskylde for at blande mig i tråden, men jeg har selv overvejet det setup mange gange da jeg har en ret stor forventning til lyden i sådan et setup.
Har du subwoofer på også?
Hvad med lips sync issues?
Brugeravatar
Af BMLauridsen
#269862 Der er også HEOS fra Denon. Minder meget om Sonos, men med flere tilslutningsmuligheder bla 4 HDMI. Det har også den trådløse sub som du kan gemme af vejen. Lækker lyd, men appen er nok ikke helt så god som hos Sonos, men den virker da. Hifiklubben har lidt tilbud på både soundbar og subwoofer lige nu.
Af orm08
#269877 Har lige købt denne Yamaha receiver i hvid, sammen med et sæt Klipsch Quintet højtalere, et surround anlæg behøver ikke at være stort, sort og grimt. Hvirkelig god lyd, airplay, og DAB+ radio

https://www.av-connection.dk/?PGr=6849

Hvis pengepungen er til det, så er der et sæt Bose højtalere i hvid, som passer til:
https://www.av-connection.dk/?PGr=6558
Af HenrikT
bromberg skrev:
HenrikT skrev:Ja, som du selv skriver . . Sonos passer kun sammen med Sonos.

Jeg skal først undskylde for at blande mig i tråden, men jeg har selv overvejet det setup mange gange da jeg har en ret stor forventning til lyden i sådan et setup.
Har du subwoofer på også?
Hvad med lips sync issues?

Ja, jeg har Sub også. Jeg skal dog dertil sige, at to af de nye Play5 gør det virkelig godt mht. til bas - de går langt ned. Men Sub tilfører lige den sidste undergrundsbas. Havde jeg ikke haft Sonos Sub i forvejen, havde jeg nok ikke savnet den 🙄

Lip sync er super, bare husk at tilslutte TV til venstre Play5, da det er den der først modtager signalet og sender videre 👍🏼

God fornøjelse.
Brugeravatar
Af Claus Jespersen
#269896 Jeg benytter mig selv af Sonos’ Playbar, og har haft gode erfaringer i forhold til min kan man nok sige store Samsung UE75MU6175
LED skærm (Man skal jo prøve at skabe sin egen hjemmebiograf 8-) ).
Nu har jeg i forvejen op til flere Sonos højtalere, og selve systemet spiller bare! Selve Soundbarens 6 mid-range drivers og dens 3 tweeters giver en super lyd, og med min samling af Sonos udstyr kan jeg nå 5.1 potentialet. Tilmed er designet i top, hvilket desværre også indikerer en højere pris. Hvis du blot skal have en enkel soundbar, så vil jeg også anbefale at kigge andetsted, hvis du ikke vil fanges i “Sonos fælden” ;) :D
Af bullerfnis
#270085 Hvad med lg sj9? Spiller sku meget godt! Og til de 4499 den koster rundt omkring for tiden er det sku billigt! Købte den til bf til 4999 og syntes helt sikkert den er pengene værd, spiller fint min stue op på 20 kvm med musik og film :)

Der er også atmos med
Af Coolsmarti
#270088 Samsung HW-K860 kan fåes til 4990-5990 kr. (svenske) i Sverige. Tvivler på at du får noget bedre til prisen når det er omregnet til danske kroner.
Jeg kan nemlig ikke få baghøjttalerne til at passe i vores nuværende sofa setup, så snupper modellen uden, og der er selvfølgelig også Atmos.

Giver vel også en bedre WAF nu når der ikke er nogen baghøjttalere :-) Udover den mangel er den helt magen til HW-K960
Af ThomasNielsen
Coolsmarti skrev:Samsung HW-K860 kan fåes til 4990-5990 kr. (svenske) i Sverige. Tvivler på at du får noget bedre til prisen når det er omregnet til danske kroner.
Jeg kan nemlig ikke få baghøjttalerne til at passe i vores nuværende sofa setup, så snupper modellen uden, og der er selvfølgelig også Atmos.

Giver vel også en bedre WAF nu når der ikke er nogen baghøjttalere :-) Udover den mangel er den helt magen til HW-K960
jkochped skrev:Hej alle

Jeg syntes nu at have lavet en del research omkring valg af Soundbar . Det eneste der irreterende mig er at det lader til at man ikke bare kan tilkoble en subwoofer af eget valg .

Indtil videre

1. Bose soundtouch 300
2. Sonos playbar

Har også læst meget godt omkring Samsung 960hw største problem omkring denne er min kæreste , dets design og højden som nok skaber problemer eftersom mit tv skal stå på tv møblet.

Nogen der har nogle input ? What to Do, gad godt have atmos, mel design og mulighed for st gemme subwoofer semi væk er også vigtig.

Ser frem til at høre fra jer

Mvh Jonas

Coolsmarti skrev:Samsung HW-K860 kan fåes til 4990-5990 kr. (svenske) i Sverige. Tvivler på at du får noget bedre til prisen når det er omregnet til danske kroner.

:s

Hej. Har du et link til en hjemmeside, eller ved du om de sender til dk.? Er på udkig efter noget lignende.