Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#267599 På det punkt er man naturligvis begrænset med HomePod, hvis man bruger Spotify, Man har dog samme muligheder for at søge efter kunstnere osv. med Apple Music. Jeg er ligeledes glad for denne mulighed for bare at sige "play the latest album by ***" - hvis man ikke nødvendigvis kan huske navnet. Eller "play the best songs by ***" osv.

Men mon ikke de på et tidspunkt åbner en API, så andre kan lade sig integrere?
Brugeravatar
Af Grammo
#269177 Hvordan er din oplevelse med Homepod efter du har brugt den i noget tid nu? Jeg overvejer kraftigt at investere i sådan en, til at erstatte min aldrende Beolit 12, og med tiden opgradere til 2 af disse til stereo til tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269181 Der er ingen lydindgange i Homepod. Du vil kun kunne bruge dem til lyd fra en Apple Tv.
Brugeravatar
Af Grammo
Torben Rasmussen skrev:Der er ingen lydindgange i Homepod. Du vil kun kunne bruge dem til lyd fra en Apple Tv.

Det er jeg helt med på, har også et Apple TV4 så det er ikke noget problem, mit spørgsmål går nu på hans oplevelse med den efter noget tid.
Brugeravatar
Af mousefarm
#269187 Hej Grammo. Det spiller bare. Det er rigtigt at Siri har sine begrænsninger, men jeg synes det er fedt at hvis man er på vej ud af døren kan sige "Siri, stop" eller hvis man kommer hjem "Siri, resume".
Fakta er at jeg hører mere musik simpelthen fordi det er nemmere tilgængeligt med Siri. Men det kræver helt klart et Apple Music abonnement for at det hele giver mening.
Noget der er voldsomt besværligt er hvis man fra en iPhone skal starte noget musik der skal streames direkte af Homepod. Det får Apple forhåbentlig rettet op på.
Brugeravatar
Af Grammo
mousefarm skrev:Hej Grammo. Det spiller bare. Det er rigtigt at Siri har sine begrænsninger, men jeg synes det er fedt at hvis man er på vej ud af døren kan sige "Siri, stop" eller hvis man kommer hjem "Siri, resume".
Fakta er at jeg hører mere musik simpelthen fordi det er nemmere tilgængeligt med Siri. Men det kræver helt klart et Apple Music abonnement for at det hele giver mening.
Noget der er voldsomt besværligt er hvis man fra en iPhone skal starte noget musik der skal streames direkte af Homepod. Det får Apple forhåbentlig rettet op på.

Det lyder fantastisk, jeg følger med, så spørger nok lidt mere ind til dine erfaringer løbende.

Har du planer om at købe en ekstra når Airplay 2 er tilgængeligt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272121 Vi har pt. to HomePods stående. Jeg tror, at vi laver en test nu hvor funktionaliteten er på plads. Jeg har allerede her til morgen tjekket om Apple TV kan outputte lyd til to HomePods samtidig og det virker efter hensigten med perfekt synkroniseret lyd.

Jeg går ud fra, at de to HomePods vil figurere som én enhed, når man stereo-parrer dem, men jeg har ikke tjekket endnu.

Det ser ikke ud til, at der er mulighed for at opsætte surround med Airplay 2 endnu, men det kan jo være, at Apple annoncerer nyt på mandag.
Af Dare_Devil
#272123 Det kunne være super fedt med en test! I forbindelse med nyt hus udskifter jeg alt lys med Philips Hue, og i den forbindelse overvejer jeg at tilføje en HomePod til hvert rum således at lyset kan styres ved voice control. Men det er jo en relativt kostbar løsning, så det skal helst være i orden :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Dare_Devil skrev:Det kunne være super fedt med en test! I forbindelse med nyt hus udskifter jeg alt lys med Philips Hue, og i den forbindelse overvejer jeg at tilføje en HomePod til hvert rum således at lyset kan styres ved voice control. Men det er jo en relativt kostbar løsning, så det skal helst være i orden :D

Vi har Philips Hue i tre lamper herhjemme. Vi er startet i det små, men er blevet rigtig glade for løsningen.

Det er opsat således, at Philips Hue i stuen automatisk tænder, når solen går ned (men kun hvis der er en af familiens iPhones hjemme). De slukker automatisk, hvis vi skulle have glemt at slukke dem (når alle iPhones forlader hjemmet). Man kan naturligvis også tænde og slukke med Siri via HomePod, hvilket vi også til tider gør, men opsætningen via Home-app'en gør, at man får lidt mere automatisering ind i opsætningen. Jeg kunne forestille mig, at næste skridt bliver at udskifte vores Honeywell termostat.

Nu kan Apple TV 4K allerede agere hub, men ellers så fungerer HomePod også som Hub til hjemmestyring, så man kan tænde lyset selvom man ikke er hjemme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272329 Min viden om mulighederne med termostater er stadig begrænset, men som udgangspunkt havde jeg egentlig tænkt på at holde mig til Honeywell. De skulle også fungere med HomeKit, hvis man køber særlige modeller: https://yourhome.honeywell.com/general-pages/homekit
Brugeravatar
Af Mckrogh
Rasmus Larsen skrev:Vi har pt. to HomePods stående. Jeg tror, at vi laver en test nu hvor funktionaliteten er på plads. Jeg har allerede her til morgen tjekket om Apple TV kan outputte lyd til to HomePods samtidig og det virker efter hensigten med perfekt synkroniseret lyd.

Jeg går ud fra, at de to HomePods vil figurere som én enhed, når man stereo-parrer dem, men jeg har ikke tjekket endnu.

Det ser ikke ud til, at der er mulighed for at opsætte surround med Airplay 2 endnu, men det kan jo være, at Apple annoncerer nyt på mandag.

Hej Rasmus,

Fik du nogensinde testet hvordan det fungerede med to HomePods til appletv'et? Er det bedre lyd end det som kommer fra tv'et og kan det anbefales til film, serier og sport?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272870 Jeg har testet en smule. De to HomePods er endnu ikke i stereo-par, så det har bare været gjort ved at pege på dem begge som individuelle Airplay 2 modtagere. Det fungerer rigtig fint og hæver lydoplevelsen markant ift. højttalerne i vores LG E6 skærm. Der kan dog ikke skrues lige så højt op på HomePod ved video fra Apple TV som ved musik.

Som nævnt i Apple TV 4K tråden, så virker det dog ikke med DRs live-kanaler (men arkivet virker). De må bruge en særlig afspiller på live-delen. Airplay 2 lyd-output virker heller ikke med spil. Herudover så har jeg bemærket, at såfremt jeg vælger 2x HomePod + tv'ets egen højttaler, så er der en lillebitte smule ekko på, men nok til at det generer. Man kan naturligvis blot undlade at få lyd ud af tv'et i konfigurationen.

Jeg bemærkede desuden, at Apple stadig kalder Airplay 2 output fra Apple TV "beta".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#272874 ... det hedder "delay" og ikke "ekko" ;) Ekko er reflektioner og det du oplever er en forsinkelse i lyden fra dine AirPods ift. TV'et*. Det kan du evt. kompensere for ved at justere delay på E6 i dens lydmenu.

*) Ja ja, jeg ved godt, at ekko vil lyde på samme måde fordi det blot er to lydsignaler, som ankommer på forskelligt tidspunkt til lyttepositionen.