Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brixen
#314107
Torben Rasmussen skrev: 12. maj 2020, 14:39 Så tror det da f... at jeg løber tør for plads til screensavers!
Ja det er helt vildt. Jeg prøvede også at dobbeltklikke på skærmknappen på fjernbetjeningen, og swipe DR appen opad. Det gjorde ingen forskel. Den skulle slettes helt og installeres igen, før pladsforbruget blev mere normalt.
Af MickDK
#314112
jeg er så træt af DRs app da den igen og igen bare stopper afspilning uden varsel (har en 20-40 Mbit 4G forbindelse, dog med dropouts nu og da). Så skal man genstarte og så navigere hen til stedet hvor man slap - efter 5-10x bliver de trættende i længden...
Brugeravatar
Af Pede8000
#314114
MickDK skrev: 12. maj 2020, 16:14 jeg er så træt af DRs app da den igen og igen bare stopper afspilning uden varsel (har en 20-40 Mbit 4G forbindelse, dog med dropouts nu og da). Så skal man genstarte og så navigere hen til stedet hvor man slap - efter 5-10x bliver de trættende i længden...
Det er afsindigt træls. Den stopper netop, og hopper hen til næste afsnit, hvis man ser en serie.. Jeg har helt droppet DRTV, håber de får det fixet, da der er mange gode ting!
#314144
Heldigvis ser mine to Apple TV-enheder ikke ud til at være ramt. Her fylder DRTV på begge enheder knap 40MB.

Min Apple TV 4K bruges til spil fra Arcade. De tungeste spil tager omkring 3GB, men jeg vil tro, at det er fordi en del assets i dem er slettet da kapaciteten på 64GB er opbrugt. Starter man dem op igen og spiller så hentes disse assets nok igen. F.eks. Leopolds Fortune ser ud til at hente >1GB, hvis man nærmer sig bane 5.
Vedhæftede filer
Apps på Apple TV 4K
Apps på Apple TV 4K
AppleTV4K_apps.png (1.57 MiB) Vist 2848 gange
Tungeste apps/spil på Apple TV 4K
Tungeste apps/spil på Apple TV 4K
AppleTV4K_apps_2.png (1002.75 KiB) Vist 2848 gange
Apps på Apple TV HD
Apps på Apple TV HD
AppleTVHD_apps.png (1.33 MiB) Vist 2848 gange
#314161
Steelseries har lanceret Nimbus+ controller til bl.a. Apple TV. Den har 10 timers længere batteritid (50 i alt). Jeg har den gamle Nimbus og den har altså vanvittig batteritid ift. Sonys DualShock. Og den oplades bare med et standard lightning-kabel fra iPhone/iPad.
https://9to5mac.com/2020/05/12/steelser ... ontroller/

Også værd at notere sig, at den den har analoge knapper med klik-funktion. Det supporteres nu af iOS/tvOS - sikkert efter DualShock og Xbox controllerne også fik support.
#314170
Sonyen kan jo nærmest kun køre i 4-6 timer før den er helt flad. Det er et must at have mindst to controllere, hvis man har tænkt sig at spille en hel dag. Og ifb. med ATV, så er det jo håbløst, da du så ikke kan have dem parret med din PS4 også.
Brugeravatar
Af Naiera
#314182
Er I sikre på at I ikke er kommet til at slide jeres DS4-batterier ned? Jeg har nærmest ødelagt batteriet på en eller to af mine controllere, ved at have haft den siddende i en oplader-dock i mange måneder uden at bruge den.

Jeg har senere fået et par friske, en fra Scuf og en normal, som holder væsentligt længere. 4-6 timer er helt hen i vejret, i forhold til hvor længe de holder.
Senest rettet af Naiera 13. maj 2020, 13:23, rettet i alt 1 gang.
#314185
Mine 2 controllere er fra den originale PS4, så kan da godt tænkes at de har slidte batterier. Den som medfulgte med konsollen mangler efterhånden også gummiet på de analoge knapper. Kan forstå, at det var en anerkendt fejl, som man kunne bytte sig ud af, men det fik jeg aldrig gjort. Jeg er stadig bedre til FIFA end alle de andre :)

Men batteritiden bliver vel ikke meget bedre end en forældet bluetooth-protokol tillader. Jeg går ud fra, at det er en stor del af forklaringen på, at f.eks. Nimbus har så meget længere batteritid sammen med Apple TV.
Brugeravatar
Af Naiera
#314190
Jeg tror skam heller ikke at nogen DS4 kan komme i nærheden af 50 timer, men 4-6 timer er vel det mine mega slidte DS4'ere kan klare.
#314663
Måske jeg er lidt sløv i optrækket her, men jeg tror jeg har luret bagtanken bag ændringen med hvilke knapper på fjernbetjeningen, der kan vække Apple TV. Før kunne alle knapperne, men nu kan kun 'menu' og 'hjem'. Før i tiden betød det, at justering af lyddstyrke på TV via Apples fjernbetjening også automatisk skiftede hen på HDMI-porten med Apple TV (første gange - derefter cool-down periode). F.eks. hvis man ville skrue op mens man spillede PlayStation. Det sker ikke mere, hvilket er rart :)

At ændringen så også rammer anden form for styring af Apple TV, herunder med TV-fjernbetjeninger, har sikkert været et kompromis, som man har været villig til at tage.
Brugeravatar
Af Naiera
#314665
:( :(
#314666
Jeg havde godt bemærket at man nu kunne bruge volumenknapperne uden at vække ATV, men jeg troede faktisk at det var mit TV der var ændret. Det er rart at det er ændret.
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 103