Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhilipChrs
Er der nogen der ved om der er en forskel i responstiden på LM760 og LM670?
Af kennethm
Nu er jeg da først rigtig kommet i tvivl om tv valget efter jeg så det link til dustinhome vedr. Deres plasma tv. Har ikke set LG's plasmaer endnu, men deres topmodel pm970 lyder lovende.
Er dog selvfølgelig ærgelig over dee ikke er passiv 3d, men hvis den kan hamle op med Panasonics gt&vt50 på billede og 3d, men er billigere, så var jeg klar til at hoppe på den. Vil dog stadig helst have en LG lm760 i 55" men prisen er alt for høj til det overhovedet bør overvejes endnu!
Synes virkelig de danske priser er gået amok denne gang.

Er der nogen der har set LG's 2012 plasma tv i aktion som kan give noget feedback på om det kan hamle op med deres led skærme?
Af janbau
Ja jeg synes også at Lg Priser især på deres Led skærme er alt for høje , sjovt nok er deres Plasma Priser Ok . Og venter ogse spændt på en test af deres topmodel , Der loves jo meget gode tal for Sort da deres panel skule være væsenligt forbedret i forhold til sidste år.

Er du meget intreseret i 3 D er valget vel egenlig lige til Så er det Lg Led Du skal gå efter .
Er det Sublim Billed Kvalitet og ser du mange Bluray Film og Sport er det Plasma da Sortiveuet og Den Hurtige opdatering af Billed .

+ at du får mere Skærmstørelse til en billigere penge .

Jeg vel mene at tiden er løbet Fra aktiv 3 D men her er Plasma også bedst .

Minuser Ved plasma er vel en lidt støre strømregning .

Og Så Er Lg Nye Plasma skærme Flotte at se på ikke sandt .

JA det er ikke nemt at købe ny Fladskærm da der er en del ting som man skal overveje inden købet .

Men på den anden side tror jeg også man skal lade være med at lade sig Forblinde for meget ang Billedkvalitet da jeg egenlig ikke tror at man kan se det når man nu har fået det nye Husalter hjem i stuen .

Led eller Plasma billedkvaliteten er høj på de lidt dyere Serier uanset mærke nu til dags .
Af kennethm
Er du meget intreseret i 3 D er valget vel egenlig lige til Så er det Lg Led Du skal gå efter . Er det Sublim Billed Kvalitet og ser du mange Bluray Film og Sport er det Plasma da Sortiveuet og Den Hurtige opdatering af Billed .

+ at du får mere Skærmstørelse til en billigere penge .

Jeg vel mene at tiden er løbet Fra aktiv 3 D men her er Plasma også bedst .

Minuser Ved plasma er vel en lidt støre strømregning .

Og Så Er Lg Nye Plasma skærme Flotte at se på ikke sandt .

JA det er ikke nemt at købe ny Fladskærm da der er en del ting som man skal overveje inden købet .

Men på den anden side tror jeg også man skal lade være med at lade sig Forblinde for meget ang Billedkvalitet da jeg egenlig ikke tror at man kan se det når man nu har fået det nye Husalter hjem i stuen .

Led eller Plasma billedkvaliteten er høj på de lidt dyere Serier uanset mærke nu til dags .
Jeg er mest fokuseret på billedkvalitet selvfølgelig, det skal være i top selvfølgelig fremfor 3d, men på den anden side så er jeg bare sikker på at 3d er på vej frem mod et boom, og derfor skal det også være iorden.
Har netop haft et kanon godt 3d led Samsung tv (d6755) men jeg gider ikke have ondt i øjnene, gider ikke bøvle med at lade dem op, så er sikker på passiv er det rette for mig. Og da jeg testede LG lm760 3d mod Samsungs nye topmodel, synes jeg faktisk LG's var bedst!

En anden ting der gør jeg helst vil have led, er fordi jeg er vild med de skarpe farver og det lyse billede. Personligt synes jeg de nye skærme er flottere end plasma. Har hørt at hvis man er til billedrørs tv'ets farver så skal man have plasma, er man til billedet på sin smartphone og pc så er det led. Og det passer også meget godt.
Men jeg læste et personlig test af LG pm970 60" igår på en engelsk hjemmeside, han sagde at tv'et faktisk lignede billedet på lm760 ufatteligt meget og det var den skarpeste og lyseste plasma skærm han havde set. Men, den er dårlig til hurtige scener og nogle andre ting jeg ikke husker.

Men som du siger så har jeg også sagt til mig selv at jeg ikke skal gå så meget op i de specifikationer mere, jeg anede jo intet om mit tidligere tv men synes billedet var det flotteste på daværende tidspunkt. Hvilket bringer mig frem til spørgsmålet: LG's lm760 har "800 Hz mci" mens lm660 har "400", kan man se forskel på det? For ellers er 660'eren magen til dog billigere.
Af janbau
Tag den billigere model tror ikke man kan se forskellen .

Her er en test af 760 T
Test af LG 55LM760T og 55LM960V
http://recordere.dk/

Hvor kan 660 t købes i 55 tommer kan ikke finde priser på den .
Bilka har 47 Ver til 12000 kr .
Af kennethm
Tag den billigere model tror ikke man kan se forskellen .

Her er en test af 760 T Test af LG 55LM760T og 55LM960V http://recordere.dk/

Hvor kan 660 t købes i 55 tommer kan ikke finde priser på den . Bilka har 47 Ver til 12000 kr .
Overvejer det også meget kraftigt da jeg ikke tror prisen på 760'eren bliver sænket drastisk indenfor de næste 6 måneder.
Men mangler stadig at se 660'eren performe, prøver at kører rundt i weekenden og se om bilka eller elgiganten har fået den, så skal der leges med nogle indstillinger og sammenlignes mellem 760'eren! Og hvis jeg kan så prøver jeg at finde en pm970 også, da den stadig virker interessant!

Jeg ved ikke hvor man kan få den, søgte på den på google og fandt den på pricerunner til 18000,-
Eller nej, kan se det er lm670, men det er samme skærm og det hele går jeg ud fra.
Brugeravatar
Af Koluda
Her i omegn har alle Bilka butikkerne 660 stående fremme, og udover den højreflektive glasfront, så har jeg intet at udsætte på den, var eneste årsag til jeg ikke valgte 660éren, der var simpelthen for meget genskær her i huset, det hænger sidevejrs til et ca. 4 meter bredt vinduesparti, hvor solen står på 8-12 timer i døgnet.
Af kennethm
Her i omegn har alle Bilka butikkerne 660 stående fremme, og udover den højreflektive glasfront, så har jeg intet at udsætte på den, var eneste årsag til jeg ikke valgte 660éren, der var simpelthen for meget genskær her i huset, det hænger sidevejrs til et ca. 4 meter bredt vinduesparti, hvor solen står på 8-12 timer i døgnet.
Er det virkelig så voldsomt genskær?
Jeg har ikke forstand på det og har ikke set så mange forskellige skærme andet end dem der er udstillingsmodeller i butikker og der synes jeg bare ikke det altid er lige let at opleve genskæret, dog er det jo altafgørende hvordan deres lys er placeret men der kan man nemt blive narret så kan jeg hører.

Ved du tilfældigvis om der er nogle butikker der har LG's nye plasmaskærme stående?
Brugeravatar
Af Koluda
Bilka i næstved har vist det største udvalg udstillet, kiggede dog ikke rigtigt efter plasma.

Slagelse har i hvert fald dem ikke.
Af kennethm
Bilka i næstved har vist det største udvalg udstillet, kiggede dog ikke rigtigt efter plasma.

Slagelse har i hvert fald dem ikke.
Så skal jeg vidst i bilka og se efter selv.
Så du den sammenlignet med en bedre model og imod andre store fjernsyn så du har et indblik af om den er god nok eller om man skal op i 760'eren for at billedet er pengene værd?
Brugeravatar
Af Koluda
Nej, den stod ikke lige ved siden af 760 som de ikke havde, så havde kun de mindre modeller at sammenligne med, og som de er indstillet i Billka, kan man alligevel ikke se forskel på dem.

Valget faldt på 660 frem for 620 pga. indbygget Wifi og designet, det er væsentligt pænere med den smalle stålramme, frem for den sorte plast kant, billede mæssig var der ingen synlig forskel på 620 og 660, så man betaler de 2000,- for wifi og pænere design.
Af kennethm
Nej, den stod ikke lige ved siden af 760 som de ikke havde, så havde kun de mindre modeller at sammenligne med, og som de er indstillet i Billka, kan man alligevel ikke se forskel på dem.

Valget faldt på 660 frem for 620 pga. indbygget Wifi og designet, det er væsentligt pænere med den smalle stålramme, frem for den sorte plast kant, billede mæssig var der ingen synlig forskel på 620 og 660, så man betaler de 2000,- for wifi og pænere design
Det eneste jeg gerne vil se er om der er forskel på billedeopdateringen mht. Hz forskel. jeg er vild med soap-opera/live-optagelses følelsen, altså når billedet bare kører flydende. Men på mit gamle 400hz cmr Samsung tv, der kom der ofte motionblur efter hurtige bevægelser når den var sat på "rolig" i motionplus. Derimod hvis den stod på "tydelig" så var der ingen motionblur overhovedet men sø var det ikke helt så "live" så er meget nysgerrig om LG's 400hz mci er tilsvarende samsungs 400, og om 800hz er meget bedre end 400.
Så skal lige se dem imod hinanden.

Men kan godt følge dit valg, jeg havde også betalt 2000,- mere for indbygget wi-fi da der kommer opdateringer til tv'et ret ofte. Det er de 2000 værd synes jeg selv, plus designet er meget flottere ja. Men heller ikke mere end 2000,- over.
Af kennethm
hold da op!!!
Var lige i bilka og se lm660 i 47", nøj den gav et flot billede synes jeg kontra prisen da, og bonussen er da klart at cinema 3d derpå var utrolig flot og fungere rigtig godt!
Så nu venter jeg bare på den fåes i 55" så tror jeg jeg har fundet et nyt tv da.
Men må sgu erkende, den nye Samsung es7005 gav virkelig det flotteste billede af alle fjernsyn deroppe, synes det var flottere end es8005 endda. Ville hjertens gerne have det hvis det var med passiv 3d.

Men er alligevel begyndt at spekulere nu, hvor ofte vil et normalt menneske bruge 3d fremfor 2d? Der findes jo ikkemange film med det endnu, men kommer det? Er vi på vej mod et boom?

Og er der nogle der ved om det passer hvad jeg har hørt med at de nye aktive 3d briller (mener det er bluetooth) de ikkemister 3d effekten når man hopper hovedet og sådan? Er den eneste store forskel på aktiv og passiv at det er flimmerfrie briller?
Af janbau
Så begynder der så småt at ske noget med priserne i ned adgående retning .

Kan se at Bilka har fået 47LM669T til en pris af 10999 kr som jo er den samme som 47LM660T som stadig står til 11999 kr .

http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/LG

De 2 tv er ens ang teknik det er kun foden og andre småting som adskiler dem .

Så mon ikke 47LM660T kan fåes til 10999 kr hvis man handler lidt .

Og så har Elgiganten ikke eneforhandlig af Topmodelerenere mere . Kan se at Justbuyit er begyndt at sælge men priserne ser meget ens ud endaa med elgiganten som lavest .

http://www.justbuyit.dk/shop/lg-349c1.html

http://www.elgiganten.dk/catalog/tv-rad ... te=40+-+49

Men det må siges at Bilka som næsten altid vinder på prisen . Elgiganten tager stadig 12999 kr for 47LM669T som er 2000 kr mere .