16 nov 2011, 21:22
Det er en firmwarefejl i dette specifikke TV. Det har ikke noget med LED at gøre.
JohnHansen skrev:Som jeg fornemmer det virker der til at være to problemer, som måske er samme problem?Kan bekræfte at mit tv også periodevis hakker i rulleteksterne i bunden af tv2 news. Om det er værre med de blå rulle tekster end de andre ved jeg ikke.
Det jeg har oplevet og stadig oplever (siden jeg opdaterede fra firmware 1013 vil jeg påstå) er at det ikke kun hakker ved sceneskift, men at der "konstant" er små hak i billedet. Tydeligst når man ser TV2 News og tickeren i bunden af skærmen. Her er der (især når der vises sports-nyheder med den blå farve af en eller anden grund?) ofte hak, når tickeren ruller henover skærmen.
Oplever jer der melder om problemet med hak ved sceneskift også om dette problem?
Det andet: er der nogen der har haft fat i Samsung? Med d8005 kan man jo få dem ud og kigge på problemet? Jeg kan også sige at mit fjernsyn i køkkenet som er et 22" Samsung LED (ue22d5015) ikke lider af dette fænomen.
miko skrev:Chad B fra avsforum, har også beskrevet at billedet fra 64" samsung plasmaskærmen er mere "herky djerky" end panasonic 65" plasma'en, sammenlignet 'side by side'.Det udtryk har jeg vist aldrig stødt på før, så jeg slog det lige op.
herky–jerky /ˈhɚkiˈʤɚki/ adjective
[more herky–jerky; most herky–jerky] US, informal : not smooth or graceful : marked by sudden movements or changes
▪ a herky-jerky dance ▪ a film criticized for its herky-jerky editing
Torben Rasmussen skrev:Jeg har desværre kun prøvet TV'et med HDMI-kilder, dvs. ikke med den indbyggede tuner aktiveret og jeg har konstaret det på både Yousee-boksen og BluRay. Om det var værre på HD-kanalerne ved jeg ikke, men Yousee-boksen opskalerer jo alle input til 720p eller 1080i.måske jeg skulle prøve at køre uden om boksen... tror kun vi har den for harddiskoptageren skyld.. vi får signal direkte fra YouSee, kabel, og burde vel egentlig kunne se alle kanaler uden...
JohnHansen skrev:Meget interessante observationer. Jeg synes det er rigtig godt du har haft fat i Samsung.Jeg viste ham hakkeriet på TV2 News ja. Han sagde at han havde haft samme problem med hans 8005 model, men at det ikke var nær så slemt som i mit tilfælde. Han nævnte dog også at hardwaren i 8000 modellern er en smule anderledes (læs bedre) end 7000 modellerne. Bl.a. er der en lidt hurtigere processor i 8005'eren - dette lyder jo mistænkeligt som om at hardwaren i 7005'eren ikke kan følge med, men på den anden side så er der mange der skriver her at deres 8005 har samme problem(er) som mit 7005 så det er vidst ikke en korrekt konklusion
Viste du dem også TV2 News og det hakkeri der foregår i tickeren?
Jeg har haft mistanke til to ting:
* det ene er at mit signal er for svagt. Yousee har målt det og konstateret at det er for svagt for visse kanaler og de er nu i gang med at få lagt nye kabler ude i vejen. Større process.
* det andet er at jeg påstår at det opstod ifm. en firmware-opgradering til 1015. På den jeg havde før (1013) oplevede jeg ikke dette hakkeri. Det kan dog også være at jeg bare ikke har lagt mærke til det før (selvom jeg tvivler) - jeg havde ikke haft tv'et i særlig lang tid (2-3 uger) da jeg opgraderede til 1015.
Jeg vil helt sikkert også tage fat i Samsung, men jeg afventer at Yousee bliver færdige. Jeg tror ikke rigtig på at det er et signalproblem. Jeg har også et TV (også Samsung) i køkkenet som har længere kabelføring og her er der ikke nogle problemer.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.