28 jun 2011, 01:27
Reklamationsretten dækker jo nemlig støv og anden form for slitage. Jeg ville blive ret så ked af det hvis en vare jeg havde købt (fx. Tv, pc, PS3, osv..) skulle stå af, ved normalt brug, inden der var gået 2år.
Hvis der bliver gjort rent og støvsuget i sit hjem, som jeg går ud fra sker hos de fleste, så forventer jeg da at varen holder, også selv om der bliver røget.
JesperKeller skrev:Nu er det ikke fordi jeg prøver at blive ved med at "køre" på dig men,,,Cutter skrev:Argh ja. Jeg har muligvis byttet om på et par ting.JesperKeller skrev:Før i tiden plejede det at være således at alle dansker havde 2års reklamationsret, hvor af de første 6 måneder er en garanti. Sådan er det ikke længere.Det første du skriver passer ikke helt.
Så nu er nogle producenter begyndt at yde ekstra garanti, men det er ikke alle
I de første 0-6 måneder gælder formodningsreglen.
De efterfølgende 6-24 måneder skal man som forbruger selv bevise, at fejlen, der klages over, var til stede på leveringstidspunktet. (hvis det kræves)
Link:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... 1A55EC0D6A
Jeg ved også godt at det er frivilligt for en erhvervsdrivende, om han vil give en garanti på en vare. Men ofte så er der en fabriksgaranti, der ydes af producenten!
Glad for at i kunne udbedre misforståelsen
Men jeg mener stadig ikke at hverken reklamationsretten dækker støv og anden form for slitage
Jesper Keller
Reklamationsretten dækker jo nemlig støv og anden form for slitage. Jeg ville blive ret så ked af det hvis en vare jeg havde købt (fx. Tv, pc, PS3, osv..) skulle stå af, ved normalt brug, inden der var gået 2år.
Hvis der bliver gjort rent og støvsuget i sit hjem, som jeg går ud fra sker hos de fleste, så forventer jeg da at varen holder, også selv om der bliver røget.