Log ind med sociale netværk
13 mar 2010, 21:57
tjah sjovt at se hvor mange som stadig hænger ved de her farveløse tv (plasma) ha ha, ej bare ment som en venlig provokation.....
men seriøst er glad for min samsung 8050, mener det er skarpere end de plasma'er jeg har set bla. v10 panasonic som jeg var tæt på at købe. Men for meget forstyrrelse på billedet især omkring ansigter (slør) og farverne virker tamme.
Men ok det er smags sag...... ved at plasma folkene vil mene noget andent.
men seriøst er glad for min samsung 8050, mener det er skarpere end de plasma'er jeg har set bla. v10 panasonic som jeg var tæt på at købe. Men for meget forstyrrelse på billedet især omkring ansigter (slør) og farverne virker tamme.
13 mar 2010, 22:21
Når to TV begge er korrekt kalibrerede så er farverne ens. Nogen foretrækker så forkerte farver og fred være med det. Dette gælder alment uanset TV-type - alle TV kan justeres til at vise pang-farver.
13 mar 2010, 22:33
Spøg til side, vi er ho alle forskellige og nogle foretrækker det ene frem for det andet, så er det bare heldigt at der er flere typer at vælge imellem.
Da jeg for nyligt skulle have mit 13,5 år gamle Sony CRT skiftet ud, var jeg helt sikker på jeg skulle have LCD/LED men efter at have fået god rådgivning og ikke mindst set et utal af skærme i funktion valgte jeg Plasma da jeg syntes billedet passede mig bedst. Andre vælger LCD/LED fordi billedet passer dem bedst, sådan er det bare og heldigvis for det for ellers ville det da være en kedelig verden hvor vi alle havde de samme ting, gik ens klædt og det er jo næsten ikke til at holde ud af tænke på.
jøkke skrev:tjah sjovt at se hvor mange som stadig hænger ved de her farveløse tv (plasma) ha ha, ej bare ment som en venlig provokation.....He he en sort/hvid plasma, det har jeg sgu aldrig hørt om:-)
Spøg til side, vi er ho alle forskellige og nogle foretrækker det ene frem for det andet, så er det bare heldigt at der er flere typer at vælge imellem.
Da jeg for nyligt skulle have mit 13,5 år gamle Sony CRT skiftet ud, var jeg helt sikker på jeg skulle have LCD/LED men efter at have fået god rådgivning og ikke mindst set et utal af skærme i funktion valgte jeg Plasma da jeg syntes billedet passede mig bedst. Andre vælger LCD/LED fordi billedet passer dem bedst, sådan er det bare og heldigvis for det for ellers ville det da være en kedelig verden hvor vi alle havde de samme ting, gik ens klædt og det er jo næsten ikke til at holde ud af tænke på.
15 mar 2010, 11:22
Det kunne være meget sjovt, hvis folk også smed en kommentar om hvilket Tv de har.
Det kunne være jeg skulle få denne afstemning op på forsiden, så vi kunne få lidt flere på banen.
Det kunne være jeg skulle få denne afstemning op på forsiden, så vi kunne få lidt flere på banen.
15 mar 2010, 11:45
Kunne moderatoren så ikke sørge for, at dette blev et prioriteret emne, der altid ligger "øverst i stakken"? For mit vedkommende skal jeg gerne oplyse, at jeg (ikke overraskende) har et LCD med CCFL, men allerede nu kan jeg da godt se, hvor det bærer hen... 
Med venlig hilsen
Martin Hinge
LG OLED65CX & Samsung PS64D8005
Cambridge Audio Azur 751BD & Denon DVD-3800BD
Apple TV A2843 & A1625
Apple TV+ & TV2 Play
Martin Hinge
LG OLED65CX & Samsung PS64D8005
Cambridge Audio Azur 751BD & Denon DVD-3800BD
Apple TV A2843 & A1625
Apple TV+ & TV2 Play
15 mar 2010, 13:38
Igen, så husk på, at denne afstemning kun er repræsentativ for vore brugere. Det er ikke nogen hemmelighed, at vi længe har skulle lede efter det bedste billede til prisen blandt plasma-skærme, så derfor har de fleste også fået en dertilhørende købsanbefaling med i dén retning. Det vil naturligvis præge statistikken. Hvis du lavede den samme afstemning i et forum et bredere forum, så ville fordelingen nok vælte ret meget i retning af LCD med CCFL.
Du kan bruge denne afstemning til at besvare spørgsmålet: Hvad vælger TV-entusiasterne når de køber TV.
Jeg har lavet tråden sticky. Desværre betyder det også, at tråden måske bliver lidt mere anonym oppe i toppen af TV-sektionen, men det må vi lige se på. Den ryger jo alligevel i toppen af "seneste"-sektionen hver gang der skrives i den.
Jeg har LX5090 hvis nogen skulle være i tvivl...
Du kan bruge denne afstemning til at besvare spørgsmålet: Hvad vælger TV-entusiasterne når de køber TV.
Jeg har lavet tråden sticky. Desværre betyder det også, at tråden måske bliver lidt mere anonym oppe i toppen af TV-sektionen, men det må vi lige se på. Den ryger jo alligevel i toppen af "seneste"-sektionen hver gang der skrives i den.
Jeg har LX5090 hvis nogen skulle være i tvivl...
18 mar 2010, 11:08
Har en Samsung PS50B855 plasma
Brummer lidt men ikke generende.
Eneste mangel har været at ikke kunne arangere digitale kanaler , men det er løst med sidste nye Firmware T-CHU7DEUC-3001.1 ,selv om det godt ku ha været lavet lidt mere smart ;-)
Brummer lidt men ikke generende.
Eneste mangel har været at ikke kunne arangere digitale kanaler , men det er løst med sidste nye Firmware T-CHU7DEUC-3001.1 ,selv om det godt ku ha været lavet lidt mere smart ;-)
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto