Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af farbruun
#96366
så det "live" i FONA sidste uge.

Fortryder ikke jeg valgte at beholde mit Z5500, der efter min mening har et mere holdbart design (simpelt og tidsløst) på trods af lidt dybere mål.

Og netop dybden (tykkelsen) er jo ikke meget værd, når den nederste del er tykt - så kommer der jo et gab ind til væggen, når det hænges op.

/F
Af Rodding
#96372
Tak for anmeldelsen.
Glæder mig som en lille dreng til at anmeldelsen af EX500 kommer.
Af Spar Konge
#96377
Hej Rasmus
Lagde du mærke til om testmodellen har samme problem som mit nye NX800.
Når det er tændt knager det og siger mærkelige plactic lyde. Når det er slukket står det længe og gir sig, det er bare træls at høre på.
Brugeravatar
Af michelskovbo
#96381
MKV understøttes ihvertfald gennem USB på de nye bluray afspillere - desværre forholder det sig således, at den kun kan læse FAT32 filsystemet, hvilket gør de almindelige "pirat film" uanvendelige i MKV formattet, da disse oftes ligger på ca. 4-5 GB for 720p ...
Af siccio
#96437
Tak for fin anmeldelse igen...
Ærgeligt at der er så store genskins problemer på disse Sony designs, går da ud fra at disse problemer ligger over hele program serierne med glas front?
Altså selvom billedet sikkert er bedre på HX900 modellen, burde der være lige så slemme refleksioner eller hvad?
I så fald er Sony for mig diskvalifiseret desværre.
Brugeravatar
Af KristofferA
#96559
God anmeldelse. Kunne være fedt med en anmeldelse af HX 700. Jeg så den i weekenden og synes at det så bedre ud end NX700. Billedet var mere "naturligt" og sort var faktisk bedre. Desuden synes jeg reflektioner også var lidt mindre. Der står også på sonys hjemmeside at "Skærmen er særligt designet til at reducere genskær i oplyste rum og den ser fantastisk ud, uanset om TV'et er tændt eller slukket " Så ved ikke om det faktisk ER bedre end de andre 2010 modeller fra Sony....
Af hx700
#96682
Rasmus Larsen skrev:Jeg håber også vi kan få en af modellerne fra Cinematic serien ind, men jeg har ikke noget konkret lige pt.

Jeg har dog set HX900 ved et par lejligheder, og den er virkelig lovende.
Jeg er ny bruger her på dette super forum- man kan virkeligt finde gode hints til køb af fladskærm!

Min 1. fladskærm er købt - det endte med 46hx700, som jeg synes er vildt lækker og har et flot billede. Jeg har leget lidt med kalibreringen, men har ikke fundet den endelige indstilling... O_O

Kan din kalibrering af nx700 mon bruges ved kalibrering af hx700? :o
Af telum
#96683
I jeres oversigt over Sony 2010 modeller skriver i, at HX800 har 200hz PRO, mens HX700 har 200hz, men på sony.dk står der at HX800 har 100hz? :s

Det kunne være lækkert hvis i fik begge to ind så man kunne sammenligne lidt, det er jo ikke den store prisforskel op til HX800 der er 3D ready og er LED-tyndt (hvis ikke det introducerer problemer ift. HX700).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#96684
Det vil naturligvis være lækkert for jer brugere, hvis vi testede alle skærme på markedet, men tiden er simpelthen ikke til at hive enhver modelvariant til test. Næste model bliver nok EX500 og derefter måske en af HX-modellerne, men der er jo også andre spillere på markedet, som skal have samme chance for at få deres TV igennem møllen, så et eller andet sted må vi skære noget fra.

Med mindre der sker noget ekstraordinært, så Sony sender flere skærme på én gang, så kan jeg derfor nok godt sige på forhånd, at vi ikke ser på både HX700, HX800 og HX900 - og heller ikke 2 af dem. Det vil nok enten blive én model fra HX-serien eller én model fra LX-serien, samt én fra EX-serien.
Af xcardman
#96686
Hvis i har en test af 500-700-900.

så viser det et udsnit bund mellem og toppen.
dem der ligger i mellem er det nok heller mange variationer ved.
billede

men kan da godt forstå man gerne vil have en test af lige den model, man selv har kig på.
Men de tre må være nok og vurdere på og hvor sony stå i 2010
Af telum
#96690
Jeg kan godt forstå i ikke kan teste alle skærme og det forventer jeg heller ikke. Men jeg håber selvfølgelig i vil teste netop de skærme jeg er interesseret i, og det er da også derfor jeg skriver mit indlæg.

Det herlige ved situationen er jo, at i laver SÅ gode tests at en masse mennesker gerne ser i laver mange flere! Jeg tror de fleste, jeg selv inklusive, har stor forståelse for at i kun kan teste et udsnit af skærme, specielt hvis de er meget ens...

Forresten, har i måske en fejl i jeres oversigt jvf. mit tidligere spørgsmål?
I jeres oversigt over Sony 2010 modeller skriver i, at HX800 har 200hz PRO, mens HX700 har 200hz, men på sony.dk står der at HX800 har 100hz?
Af duelund
#96758
Jeg har købt et 46NX700 og er ganske godt tilfreds.

Genskin i skærmen er ikke så slem som jeg havde frygtet, i dagslys nærmest som i mit tidligere Sony 29" 100Hz Trinitron CRT (hvilket dog ses tydeligere pga. den større skærm) og om aftenen har jeg endnu ikke bemærket det.
Af Zohan
#96846
Hej Rasmus.

hvornår regner i med at have noget info om DLNA ??
Af Einar Helleland
#97208
Er også nyligt blevet indehaver af NX46700. Jeg har altid været plasma-tilhænger, så da mit gamle Pioneer trængte til at blive udskiftet, var det egentlig planen, at jeg ville købe Panasonics nye G20 plasmaskærm. Men da denne er helt uhyrlig grim at se på (her tænker jeg på det billige, blålige plastic-chassis, som Panasonic af uransagelige årsager har valgt at indkapsle skærmen i), er det som sagt endt med Sonys nye NX46700.

Jeg er i det store og hele tilfreds med skærmen (har kalibreret skærmen efter dine anbefalinger, Rasmus - en klar forbedring, så tak for tipsene!).

Jeg må samtidig konstatere, at sortniveauet på denne nye model ikke engang kommer i nærheden af, hvad min gamle Pioneer PDP 436 præsterede - jeg ved godt, at dette generelt gør sig gældende for de fleste LCD-skærme, men alligevel... Jeg er også lettere chokeret over, hvor ringe muligheder der er for at ændre betragtningsvinkel uden samtidig at opleve et elendigt billede. Men igen: det er måske snarere mig, der i lidt for lang tid har været vant til plasma, hvor dettte sjældent er et problem ;)

Og så må jeg tilstå, at jeg har slået Sony's ellers højt besungne Motionflow 100Hz fra; når denne funktion er slået til, får billedet et tydeligt video-agtigt præg. Det er muligvis en god ide at have det slået til, hvis man bruger skærmen til gaming, men da jeg selv primært bruger skærmen til DVD/Blu-ray, synes jeg altså, billedet bliver betydeligt bedre med Motionflow slået helt og aldeles fra :)