Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GEU
#91190
Jeg har fulgt meget med her inde og købt mig et LG 50PS8000 som jeg er meget glad for og syntes det er et godt tv.

Men nu har jeg set ved et par venner der også har købt LG tv godt nok et LCD.
Men når jeg sætter min energibesparelser på max så går den kun ned på 50% også selv om den står på intelligent sensor så går det kun ned på max 50%.
De tv som mine venner har kan gå helt ned på 25%.

Så ville jeg lige høre om det er fordi mit tv ikke er indstillet rigtig eller om et plasma ikke kan gå længere ned.
Der jo en del har inde der har samme model som mig så hvis i vil se hvad jeres står til ville det være en hjælp.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91191
50% og 25% hvad? Lysstyrke? Dine kammeraters TV er LCD, som er mere lysstærke, så du kan ikke sammenligne indstillingen for lysstyrke på kryds af modeller.
Af GEU
#91209
Der kommer sådan en indikator op fra 0 til 100 % når man har valgt energibesparelser min-mellem-max hvor der så er inddelt i %.
Af Nick_S
#91211
Du skal lade være med at vælge energibesparelse overhovedet. Det er bestemt ikke gavnligt for billedkvaliteten.
Af Beatwolf
#93897
måske interesserer han sig også for at spare på miljøet :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#93898
Beatwolf skrev:måske interesserer han sig også for at spare på miljøet :)
En kalibrering gør typisk Tv'et lige så energibesparende (samtidig med det forbedrer billedkvalitet) som at bruge disse Eco modes, der typisk påvirker billedkvaliten negativt.