Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rtorp
#90157
Jeg har kun set BluRay via min PS3 og har derfor ikke det store sammenligningsgrundlag. Synes det står fint. MEN nu har 2 uafhængige af hinanden sagt, at de ikke synes godt om billedet. For "grumset"?? Mon mit billed kan blive bedre. Jeg har indstillet PS3 profilen som Rasmus anbefaler i hans anmeldelse af skærmen. Men jeg læste i en anden tråd om en der havde problemer med sort niveau på hans Pana, dog var det vist topmodellen. Her skulle rettes RGB indstillingen på PS3, som jeg husker det.

Er der en venlig person der kan fortælle, hvilke indstillinger der skal foretages på PS3 for at få det "bedste" billed. Jeg går ud fra jeg ikke skal røre yderligere på TV'ets profil.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#90158
Det kan skyldes, at PX80 ikke har lige så høj opløsning som mange andre Tv, og som PS3'en spytter ud, men du kan også indstille på din PS3.

Gå ind i indstillingerne for billedet og sæt RGB til limited. Det sikrer, at du ikke mister detaljer i de mørke farver.
Af xcardman
#90160
der er mange skærme som har bedre sort niveau end px80 efterhånden.
men da jeg havde en virkede det fint til ps3.
så hvis nogen prøver og sammenligne andre skærme med din, så skal du ikke tænke så meget over det.

Men ja prøv med RGB til limited.

opløsning kan jeg alså ikke se skulle være noget problem.
har selv haft en px80 og nu en full HD på 50 tommer.
det er på ingen måde full HD, min nye skærm er bedre

Men ja For "grumset" det kender jeg godt lidt til. det er desværre skærmen som ikke er bedre. den flimrer en del i lyse scener.