Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TuxDK
#89926
Hej alle

Har søgt forummet igennem og har ikke umiddelbart kunne finde et svar, håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg er ved at blive vanvittig af den dynamiske lysstyrke på mit Sony KDL-W5500.

Mange af mine venner ligger ikke mærke til det, før jeg er et svin og gør dem opmærksom på det.... så slukker de fordi det er pisse irreterende at kigge på at lyset går op og ned hele tiden.

Ved mørke scener går lys styrken ned, så kan man se endnu mindre, det er da irreterende.

Kan man virkelig ikke slå det dynamiske lys fra?
#89928
TuxDK skrev:Jeg er ved at blive vanvittig af den dynamiske lysstyrke på mit Sony KDL-W5500.
Kan man virkelig ikke slå det dynamiske lys fra?
Det kan sandsynligvis slåes fra i servicemenuen.
Du overskrider dog garantivilkårende, hvis du piller i servicemenuen.
Af TuxDK
#89929
Så der er ikke nogen normale indstillinger til det?
Af TuxDK
#89932
Rasmus Larsen skrev:Hvilken billedprofil anvender du? Har dy slået både dynamisk kontrast fra og lyssensoren?
Benytter standard.

Lyssensor er slået fra og kan ikke finde nogen dynamisk kontrast indstilling.
Af TuxDK
#89935
Er rimelig sikker på at jeg sætte det efter opsætningsguiden her på siden.
Af Peter Schrøder
#89939
Nej, sandsynligvis ikke.
Jeg kender ikke W5500's menuer, men der kan være forskel på effekten i de forskellige "modes".
Jeg går selv og funderer på at slå det fra på mit Samsung, men har ikke rigtigt fundet modet endnu. Ærgerligt at fabrikanterne finder på den slags gimmicks for at tilfredsstille anmeldernes sort-fetish.
Af TuxDK
#89941
Umiddelbart hvad jeg har kunne finde, så er det forced.
Det er da latterligt at de påtvinger det, lad dog selv folk kunne slå det fra.

Har skrevet en email til Sony om der er en indstilling for det, eller om man kan slå det fra via service menuen uden at bryde garantien.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#89945
Det er også muligt at de forskellige billedprofiler på W5500 har forskellige indstilling. Prøv engang og se om biograf profilen hjælper frem for standard profilen.
Af TuxDK
#89991
Umiddelbart ser det ud til at gøre en forskel i Biograf tilstand.

Skal lige have kalibreret den lidt mere dog, da det ikke ser helt ordenligt ud.

Når jeg får det kalibreret ordenligt, vil jeg lige give besked om dynamisk kontrast / auto-dimmer virkelig ER slået fra i Biograf tilstand.