Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stef4690
#86649
Yakken.

Ved du hvad disse bitfejl betyder og hvad man skal gøre?
Af RAR6
#86656
stef4690 skrev:....
Nu har jeg såmen bare fået det problem at alle kanalerne "hakker" i det om man så kan sige. De står fint, men det er som om signalet ikke kan nå ordenligt igennem. Som om det "lagger". Det problem var der ikke før, med de kun 14 fundne digitale kanaler.

Jeg går ind på tv'et og tjekker selvdiagnose og kan se at der opstår bitfejl og at signalstyrken ligger på ca. 85 (Gjorde den også før, men det var uden nogle bitfejl).
(har også prøvet med netværks id: 251 - ingen forskel)

Mit spørgsmål: Hvad har disse ting at sige?
Er det rigtigt at det er disse bitfejl som fremprovokerer det dårlige signal/billede?

Hvordan får jeg et godt billed uden fejl?[/b]
Jeg havde samme problemer med at billederne hakkede og lyden faldt ud
Jeg har fejlmeddelt det til min antenneforening.... men har ikke hørt noget...

Jeg købte så følgende antennekabel og nu har jeg klare billeder:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/kab ... _meter.htm

Jeg havde faktisk et speciel antennekabel i forvejen men det her gjorde alligevel en forskel :)
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#86660
Yakken

Det er ikke alle TV der beder om et netværksnummer. Netværksnummeret relaterer til din geografiske lokation, og hvilket netværk du er koblet på i kabel-TV-nettet.



OK
Brugeravatar
Af CrazyA
#86662
stef4690 skrev: Mit spørgsmål: Hvad har disse ting at sige?
Er det rigtigt at det er disse bitfejl som fremprovokerer det dårlige signal/billede?

Hvordan får jeg et godt billed uden fejl?[/b]
Hej stef4690

Tror RAR6 har ret når han/hun siger, at du skal tjekke dit antenne kabel. Hvis det er af den type man selv samler med 2 stik og et kabel, så skulle de eftersigende give et væsentligt dårligere signal, end dem man køber i færdig længde.
Ved ikke om der virkeligt er så stor forskel på kablerne som producenterne skriver, men du kan evt. prøve at kigge på denne side
http://www.av-cables.dk/antennekabel/an ... gde_55_da/ der er noget for en hver smag.
Hjælper det ikke med et nyt kabel, så må du have fat i din antenneforening, så de (Yousee) kan komme ud og tjekke din forbindelse.
Selv oplever jeg næsten ingen problemer, men jeg har også en signalstyrke på 95-100 :-) Den eneste kanal jeg kan have problem med er TV2, på den har jeg nogen gange kun en signal styrke på 78 samt en bit fejl -2, dette viser sig dog ikke ved en hakken, men derimod et noget mere grynet billed.

Håber du får løst problemet, god weekend :)
Af jacob586
#86667
stef4690 skrev:Kan heller ikke benytte/aktivere funktionen PIP - picture in picture?
PIP kræver vel at du ser noget andet end TV fra antenne. Så vidt jeg ved har TV'et ikke to tunere og kan derfor ikke vise to TV billeder. Prøv at se noget DVD eller BD og så se om ikke PIP virker.
Af stef4690
#86705
Okay. Tusinde tak for jeres svar. Det hjælper mig meget. Tror jeg tager afsted for at købe sådan et kabel du linkede til fra hifi klubben.

Men tænker på; Hvis det er mit nuværende antennekabel som er skod - hvordan kan det så være at der ingen problemer er når jeg har lavet digital kanalsøgning med finland som land?

Det er så snart at jeg har valgt Danmark som land.