Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stef4690
#86490
Har prøvet at sætte landet til findland og sverige.

Er det ligemeget hvilken søgning man laver. Det skal vel være auto og så bare digitale kanaler? (Mellem valgmulighederne (digitale, analoge, digitale og analoge)
Af stef4690
#86491
Er det fordi at jeg skal ændre nogle af disse værdier som johnson skriver under Test af samsung B850:

"Til RAR6

Hvis du vælger land DK og under digital søgning ændre NETVÆRKS-ID til 0 - FREKVENS 346000 - MODULATION 64 QAM - SYMBOLHASTIGHED 6900 så skulle det virke.
"

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 81bb1fdcaa
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#86507
men er det ikke lidt plat hvis det er tilfældet at man skal sætte på f.eks sverige.... og hvor skal man ha en chance for at vide det fra... vi lever i dk... så når man starter installationen af tvet så er lige præcis hvilket land og det jo ikke noget man kigger i manuelen for at sætte den på sverige da man selvfølgelig burde mene at man skal sætte den til dk opsætning i dk....

hvorfor gør producenter sådan??? det er sku da fesent
Af stef4690
#86554
Ja tak. Men hvis den nu ellers bare kunne finde alle kanalerne så ville jeg være glad - og ligeglad med hvilket land den står på :)

Har prøvet at søge efter digitale kanaler, med valgt land: Danmark, Sverige, Findland. Men den kan stadig kun finde 14 digitale kanaler. Derunder DR1, DR2, TV2, en trailer og en event kanal ;S ... De resterende 9 er (kodet signal/ikke tilgængelig) og det er TV1000 og Canal + , som jeg jo ikke skal modtage fra min antenneforening. Har fuld pakke, så skulle gerne have alle de "sædvanlige" danske kanaler.
Tv3, Tv3+, kanal 4,5,6 , zulu, tv2film, discovery, osv. osv. :S
Jeg kan se på deres hjemmeside (antenneforeningen) at jeg skal have 51 digitale kanaler


Er det tv'et den er gal med ? Det er jo en nordisk model :S
Af stef4690
#86556
Er det fordi jeg skal bruge sådan et CI / CA kort som jeg mener at have læst noget om. At nogle med yousee skulle stikke sådan et i siden på tv'et ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#86561
Du skal have adgang til alle kanaler i den pakke du abonnerer på uden et programkort hos Yousee, men hvis du vil have HD-kanaler (ud over DR HD), så skal du have et derkoderkort og et CA-modul.
Af stef4690
#86567
Hvad vil det sige Yakken? Jeg har Ringsted Antenneforening, med største kanalpakke - ses her (http://www.ringsted-antenneforening.dk/ ... FolderID=1)

Så skulle jeg ikke automatisk få kanalerne digitalt? Vil du venligst forklare hvordan et "programkort" "dekoderkort" og et "CA-modul" virker? Og hvordan vil det virke i mit tilfælde?

Skal jeg rette henvendelse hos min kabeludbyder/antenneforeningen? Ved de noget, eller ligger fejlen i fjernsynet, altså samsung? Skal jeg rette henvendelse til dem? Eller skal jeg blot ændre Land - og netværks nr, Frekvens, symbolhastighed, modulation osv. for at finde dem ? eller downloade en firmwire?

Er virkelig trist. Håber I kan hjælpe.

I givet fald, betyder det så at jeg må retunere fjernsynet inden de 14 dage hvis ikke jeg kan finde resten af de digitale kanaler?
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#86570
det er kort som du stikker ind i fjernsynet for at kunne se HD kanaler.... du skal kunne se digital kanaler og DRHD via din grundpakke.... og endnu flere digitale programmer fordi du har den store pakke....
Af stef4690
#86572
Ja, det ville jeg da også mene. Men forstår bare ikke hvorfor det er et meget begrænset antal kanaler jeg kan finde. Hvad skal jeg gøre? Og nej, snakker ikke om HD kanaler ;)
Af stef4690
#86574
Behøver alle et TV-kort for at modtage digitale kanaler(via kabel)? (Uanset udbyder, f.eks. yousee, lokal antenneforening osv?)
Brugeravatar
Af CrazyA
#86577
stef4690 skrev:Ja tak. Men hvis den nu ellers bare kunne finde alle kanalerne så ville jeg være glad - og ligeglad med hvilket land den står på :)

Har prøvet at søge efter digitale kanaler, med valgt land: Danmark, Sverige, Findland. Men den kan stadig kun finde 14 digitale kanaler. Derunder DR1, DR2, TV2, en trailer og en event kanal ;S ... De resterende 9 er (kodet signal/ikke tilgængelig) og det er TV1000 og Canal + , som jeg jo ikke skal modtage fra min antenneforening. Har fuld pakke, så skulle gerne have alle de "sædvanlige" danske kanaler.
Tv3, Tv3+, kanal 4,5,6 , zulu, tv2film, discovery, osv. osv. :S
Jeg kan se på deres hjemmeside (antenneforeningen) at jeg skal have 51 digitale kanaler


Er det tv'et den er gal med ? Det er jo en nordisk model :S
Hej stef4690

Det der først og fremmest er betingelsen for, at du kan tage alle kanalerne. Er at du selvfølgelig har fuld pakke, hvis vi snakker Yousee ?

Jeg har deres Samsung PS50B855. Og første gang jeg søgte fik jeg også kun 9 kanaler.
Derefter ændrede jeg netværks id 701 under kanalindstilling (Dette nr. Afhænger af hvor i landet du bor), hvorefter jeg foretog ny søgning, og vupti så virkede alle kanaler.
Hvis det er Yousee du har, kan du se her hvilket netværks id du skal taste ind https://web.yousee.dk/kanaloversigt/addressSearch Kan du ikke finde dit nr. Der, kan det være fordi du er i en antenne forening, men så skulle du gerne kunne finde dit nr. her http://yousee.dk/privat/kundeservice/di ... p?id=22934
Og nej du behøver ikke CA kort, hvis du ikke har brug for ekstra betallingskanaler. Eller andre HD kanaler end DR HD.
Håber dette kan hjælpe dig i din kanal-jagt :)

P.S Gætter i øvrigt på, at dit nr. Er 251 eller 301
Af stef4690
#86579
Hej Crazy. Tusinde tak for dit svar!. Lækkert. Jeg har kabel tv igennem - Ringsted Antenneforening - hedder det. Men fandt faktisk frem til siden på yousee lige før du skrev det, indtastede 301 som netværks id (for region sjælland) og wupti. Så fremkom 185 digitale kanaler. Så langt så godt.

Nu har jeg såmen bare fået det problem at alle kanalerne "hakker" i det om man så kan sige. De står fint, men det er som om signalet ikke kan nå ordenligt igennem. Som om det "lagger". Det problem var der ikke før, med de kun 14 fundne digitale kanaler.

Jeg går ind på tv'et og tjekker selvdiagnose og kan se at der opstår bitfejl og at signalstyrken ligger på ca. 85 (Gjorde den også før, men det var uden nogle bitfejl).
(har også prøvet med netværks id: 251 - ingen forskel)

Mit spørgsmål: Hvad har disse ting at sige?
Er det rigtigt at det er disse bitfejl som fremprovokerer det dårlige signal/billede?

Hvordan får jeg et godt billed uden fejl?[/b]
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#86606
hvad er det for et nummer i snakker om "netværks nummer"???

jeg satte bare antenne stikket i den digitale indgang på mit B&O TV og så søgte jeg og har fundet 31 digitale kanaler uden at informerer tvet om det netværks nummer....? der er både en analog og digital antenne indgang på mit TV
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#86625
Det er ikke alle TV der beder om et netværksnummer. Netværksnummeret relaterer til din geografiske lokation, og hvilket netværk du er koblet på i kabel-TV-nettet.