Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#85176
carsten_and skrev:Jeg har netop købt en Sony KDL-52W5500, men hvilke indstillinger skal jeg bruge?

Flatpanels har lavet test af samme model bare i 40", men kan jeg bruge indstillinger fra den test?
Vores test er af 32". 32 tommer og 37 tommer modellen bruger et andet panel end 40+ modellerne, så du kan ikek direkte overføre alle indstillingerne til din 52".

Et godt udgangspunkt er dog at vælge biografprofilen.
Af carsten_and
#85178
Det var godt nok et hurtigt svar, Rasmus.

Sælgeren i Sony Centert sagde, at jeg skulle vælge standart indstilling og så skrue farvemætningen ned på 48 eller 49. Men har ikke pakket skærmen ud endnu, da jeg først har hentet den i dag, men jeg skal nok prøve med biograf indstillingen.

Kan jeg købe en test-DVD eller andet udstyr, så jeg får det pæneste billede som du anbefaler, for jeres test af skærmene hører til de absolut de bedste jeg har læst.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#85187
carsten_and skrev:Sælgeren i Sony Centert sagde, at jeg skulle vælge standart indstilling og så skrue farvemætningen ned på 48 eller 49. Men har ikke pakket skærmen ud endnu, da jeg først har hentet den i dag, men jeg skal nok prøve med biograf indstillingen.
Tja, det giver dig dog ikke så meget. Biografprofilen er et noget bedre udgangspunkt - måske med en tand eller to op på lysstyrken, hvis du også ser meget tv i de lyse dagstimer.
Kan jeg købe en test-DVD eller andet udstyr, så jeg får det pæneste billede som du anbefaler, for jeres test af skærmene hører til de absolut de bedste jeg har læst.
Der findes nogle muligheder. Vi har blandt andet en artikel her der forklarer lidt om hvordan man kan gøre hjemme i stuen: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1254381196

Du kan også hente vores testprogram her på siden kaldet monitorTest. Hvis du har mod på det, så kan jeg godt knytte et par ord til det :)

EDIT: Se også denne artikel med generelle tips: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399