Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MVP_
#78294
skuffende at lave et LED med bagud vendte stik
Ville Samsung 8050 så ikke være et oplagt alternativ, når denne tillige har fået god anmeldelse og så i øvrigt har stik der vender rigtigt (nedad/udadtil siden)?

Havde selv overvejet Philips, men er noget skuffet over det resultat i fortæller, hvorfor jeg nu overvejer Samsung.
Af jbartens
#78297
Ja hvis SL 9000 ikke får gode anmeldelser... Så bliver den en Samsung LED. Denne phillips har dog heller ikke imponeret de gange jeg har set den i butikkerne (ikke at det siger meget).
#78298
Rasmus Larsen skrev:Anmeldelsen af Philips 9704 er nu online
Super anmeldelse - jeg fandt dog en skrivefejl - du skriver "...versionen af 9704H kaldet 46PLF9704H." i starten af anmelselsen. Skal det ikke være 46PFL9704H?
Af cubexc
#78299
Ja, det er den helt bestemt også. Det skyldes primært LED Pro systemet, som gør at billedet i visse henseender bliver lidt for dynamisk. Der skal naturligvis slåes flere dynamiske kredsløb fra, men pga. LED Pro systemet og Philips standardindstillinger opgav jeg faktisk, at få farverne indstillet helt korrekt vha. RGB (rød, grøn blå) håndtagene.
Det virker underligt at Philips sender et produkt på gaden der er så svært at indstille "korrekt". Derfor burde standardindstillingerne alt andet lige have været bedre. Har I på redaktionen hørt om PFL9664H skulle være anderledes (læs nemmere) at indstille.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#78300
MVP_ skrev:
skuffende at lave et LED med bagud vendte stik
Ville Samsung 8050 så ikke være et oplagt alternativ, når denne tillige har fået god anmeldelse og så i øvrigt har stik der vender rigtigt (nedad/udadtil siden)?

Havde selv overvejet Philips, men er noget skuffet over det resultat i fortæller, hvorfor jeg nu overvejer Samsung.
Jo, den kan fungere som et alternativ, men det er dog også en lidt anden skærm på mange områder. Philips og Samsungs filosofi omkring billedkvalitet er ret forskellig. Hvor stor en skærm søger du?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#78301
jbartens skrev:Ja hvis SL 9000 ikke får gode anmeldelser... Så bliver den en Samsung LED. Denne phillips har dog heller ikke imponeret de gange jeg har set den i butikkerne (ikke at det siger meget).
De har formentlig kørt i standardindstillinger. Der kan hentes meget med de rigtige indstillinger, men som du selv er inde på, plejer de fleste butikker ikke at give et særlig godt udtryk for skærmenes egentlige kvalitet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#78302
cubexc skrev:
Ja, det er den helt bestemt også. Det skyldes primært LED Pro systemet, som gør at billedet i visse henseender bliver lidt for dynamisk. Der skal naturligvis slåes flere dynamiske kredsløb fra, men pga. LED Pro systemet og Philips standardindstillinger opgav jeg faktisk, at få farverne indstillet helt korrekt vha. RGB (rød, grøn blå) håndtagene.
Det virker underligt at Philips sender et produkt på gaden der er så svært at indstille "korrekt". Derfor burde standardindstillingerne alt andet lige have været bedre. Har I på redaktionen hørt om PFL9664H skulle være anderledes (læs nemmere) at indstille.
Nej jeg kender desværre ikke meget til 9664H endnu.

Philips kører stort set med disse standardindstillinger på alle deres fladskærme. 9704H er også ekstra svær at kalibrere pga. LED Pro systemet. Almindeligvis får man et fint resultat ved at slå hen på biografprofilen på Philips Tv, men 9704H kræver lidt mere finpudsning.
Af Søren Kjær
#78308
Hej Rasmus,

tak for en super test!

Desvære har du givet mig lidt grå hår i hovedet!

Faktisk havde valgt Samsung 7070 i 55" fra på baggrund af RGB belysningen ved Philips' og den EISA Award den har fået.

Philipsen var/er endda bestilt, men udfra din test, er det næsten tydeligt, at det ikke er det optimale valg.

Hvad skulle man vælge af skærm i størrelsen 50"+, når der helst skal være tale om et LED-tv????
Af lennon
#78310
Fin test, - som desværre bekræfter mine egne indtryk fra messe og butikker.Havde dog håbet at en prof kallibrering kunne få den op "at ringe" .

Nå, - men der er åbenbart stadig ingen vej uden om plasma .

Har dog endnu større forventninger til Sony X5500 . .
Af hdmi
#78313
lennon skrev:Fin test, - som desværre bekræfter mine egne indtryk fra messe og butikker.Havde dog håbet at en prof kallibrering kunne få den op "at ringe" .

Nå, - men der er åbenbart stadig ingen vej uden om plasma .

Har dog endnu større forventninger til Sony X5500 . .
Enig...men er godt nok skuffet....forstår ikke hvorfor Philips bliver ved med at køre med ukorrekt billled....men fin anmeldelse rasmus. :)
Af xcardman
#78320
lennon skrev:Fin test, - som desværre bekræfter mine egne indtryk fra messe og butikker.Havde dog håbet at en prof kallibrering kunne få den op "at ringe" .

Nå, - men der er åbenbart stadig ingen vej uden om plasma .

Har dog endnu større forventninger til Sony X5500 . .
ja helt som jeg havde forventede testen.
hvad hjælper sort uden gode shadow detail og resten har Rasmus skrevet.

Men ja det bliver spændende med den x5500, hvis den kommer.
Men det bliver prisen sikkert også.
Af per123
#78322
Tak for testen.

du skriver "...Håndteringen er bevægelse på skærmen, f.eks. gengivelsen af sport og fodboldkampe er fin. Responstiden er god og 9704H trækker kun en minimal mængde slør, som er på niveau med tidligere Philips modeller. Omvendt er 9704H dog ikke lige så hurtig som LGs SL8000 serie pga. dens scanning backlight; en teknologi, som Philips faktisk selv introducerede i sin tid, men som de er gået væk fra igen…"

Måske min misforståelse, men den pdf som phillips har udsent i forbindelse med EISA 2009 award siger at de bruger backlight scanning?:

"..A scanning backlight is enabled by LED PRO technology which improves motion blur substantially. This is the Philips 200Hz Clear LCD technology."

( Philips_2009_LED_backlighting_technology_backgrounder.pdf )

ps:

"..Jeg har valgt ikke at udføre en komplet RGB (rød, grøn, blå) kalibrering, da det simpelthen ikke lader sig gøre med den konsekvent for høje gamma"

Hvis nogen vil prøve har jeg 'Video+HomeVision' s indstilling med RGB:
Kontrast 55
Lys: 66
Farve: 55
Skarphed: 2
Støjreduktion: Fra
Perfect Natural Motion: min
200 Hz Clear LCD: Til
Dynamisk kontrast: Fra
MPEG artefakt-reduktion: Fra
Farveforbedring: middel
RGB Gain: 120, 88 , 41
RGB Offset: 1, -, 5
Af hesten
#78326
Tak for god test - det var en overraskelse.

Er på jagt efter en 37", så er LG SL8000 vel et bedre bud?
Af hlh
#78336
Det er lidt svært at tage denne test alvorligt når det er behæftet med fejl som beskrivelsen af Philips 200 hz system – f.eks. at LG SL8000 er hurtigere pga af scanning backlight. Philips og LG bruger den samme teknologi og LG har sandsynligvis købt denne teknologien fra Philips !:( !:( !:(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19