Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67578
Tjek lige at der overhovedet ER lyd i jack-kablet, når HDMI-kablet er sluttet til PC'en. Prøv at føre lyden over i et eller andet der virker når HDMI-kablet IKKE er tilsluttet, og lav så lige testen igen. PC'en kan ikke sende lyd ud af både HDMI-kablet og jack-stikket.

For at få billedet op i fuld skærm, skal overscan slås fra i grafikkortets indstillinger.
Af koden
#67579
HDMI? Min pc har ikke hdmi og derfor bruger jeg VGA (pc indgang).

jeg tjekekr lige jack kablet, som egentlig er sådan et rødt/hvidt phonokabel der i pc ender i en 2 til 1 stik som sidder i den grønne jack lydudgang.

I TV har jeg sat de 2 phono stik i de 2 phono lyd indgange ved VGA stik (pc indgangen).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67580
Det var et lidt mere generelt svar jeg gav. Lige over mit indlæg blev der quotet problemer med HDMI og minijack.
Af Saroz
#67606
Så vidt jeg ved, virker HDMI/VGA+phono IKKE.

Du skal enten bruge HDMI1+MiniJack eller VGA+MiniJack i fjernsynet.

HDMI kan opnåes med et DVI -> HDMI kabel. Det er vigtigt du bruger den HDMI port der hedder HDMI1. Står også beskrevet i manualen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67609
Det er jo også dét han bruger. Han sætter et minijack->2xRCA i hovedtelefonudgangen. Det er præcis det samme.
Af Saroz
#67613
Det mener jeg altså ikke det er.
Jeg mener bestemt at det kræver du bruger MiniJack som lyd input i fjernsynet. At man konvertere MiniJack til RCA, betyder jo også at du bruger RCA indgangen i fjernsynet, og ikke MiniJack.

Han siger jo han har sat 2 phono stik i fjernsynet, hvortil jeg siger - brug MiniJack -> MiniJack
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67620
Forklarer du mig så lige hvad der skulle være af forskel på et minijack-signal og 2xRCA...?

Et TV har meget sjældent et minijack-input (da det jo er til hovedtelefoner), men den analoge RCA indgang, kan nu oftest tage imod det analoge signal fra et minijack-stik.