Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jan
#5848
Hej alle

Jeg overvejer at købe en Sony KDL 32V2000 fladskærm. Efter jeg har været rundet og se på en række forskellige modeller, virker denne til at være et godt bud på en god 32" LCD lige nu. Især farverne på denne model ser 'rigtige' ud, sammenlignet med andre LCD skærme.

Men netop farverne kan jo indstilles. Så jeg vil høre om der er andre, som har denne model, og har fundet en god farve indstilling?

MVH
Jan
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5879
Der findes ikke så mange erfaringer med modellen endnu, og jeg har kun set få danske tilbagemeldinger.

Hvis du beslutter dig for denne skærm i sidste ende må du meget gerne melde tilbage ;)

Hvad angår kalibrering så er en god reference altid en god start. Der er ikke nonge universal indstilling som passer til alle apparater indenfor samme modelnummer for det kommer også an på omgivelserne, herunder meget lyset i rummet.

Jeg kan dog anbefale dig at overveje den såkaldte DVE (Digital Video Essentials). Den forklarer på engelsk hvordan man kan optimere sin skærm ud fra nogle medfølgende mønstre og nogle farvefiltre/farvebriller der ligger i pakken.
Jeg bruger den selv når jeg tester Tv sammen med et par andre test DVD'er.

Hvis det var noget, så kan den kan købes her: http://www.axelmusic.dk/productDetails/0647715071026
Af cykleren
#9226
jeg har købt Sony'en. Synes et er svært at indstille, men det kan være mig! Jeg har brugt en del timer, og jeg synes ikke manualen er så god. De forskellige foruddefinerede indstillinger er ikke gode, så jeg har måttet lege meget. Jeg vil kraftigt overveje at købe den dvd der anbefales. Men et virkeligt godt billede når alt kommer til alt.