Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dikalup
#49377
Hvad er det bedste værktøj til kalibrering af ens monitor?

Jeg har kigget på en del forskellige enheder og kan udlede at følgende er gode enheder, men hvilken er bedst?

Spyder 3 Elite - 1700 kr
Xrite Eye One 2 - ?? Kr(kan ikke lige finde en dansk forhandler)
Lacie Blue Eye 2 - 1600 kr
Lacie Blue Eye Pro - 2200 kr
Af dikalup
#49452
Hallo folkens - Så vågner vi lige op fra weekendens dvale - Har brug for jeres hjælp ;)

Nogen må da vide noget om de her kalibrerings-enheder?

Er der nogen der i øvrigt ved hvor man kan købe Eye One Display 2 henne?
Har kun kunne finde en enkelt butik som sælger den til en åndsvagt høj pris.
Brugeravatar
Af jakobdam
#49455
Folk klandrer undertiden meget Spyder3 Express, men nu er det jo Elite du kigger på.

Personligt ville jeg af uransagelige årsager vælge Pantone Huey PRO, men flere anmeldersider sværger til XRite'n du har kig på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#49475
Huey Pro er den der mærkelige lille pind, hvis jeg ikke tager fejl? Den får da ikke speciel god kritik i anmeldelserne?
Af dikalup
#49506
Nej lige præcis Hueyen er jeg ikke interessere i - Den får elendige anmeldelser mange steder. De eneste steder den næsten får en hæderlig anmeldelse er steder hvor man bare ved at kalibrering ikke er noget de har det store kendskab til.

Lacie og Eye One er samme hardware, men softwaren er forskellig - Men jeg kan ikke umiddelbart finde Eye One'en i nogen dansk butik andet end en enkelt hvor den til gengæld er voldsomt dyr.

Spyderen er jeg nysgerrig efter fordi den altid får gode anmeldelser, men også fordi den har 7 filtre hvor Eye One/Lacie åbenbart kun har tre og jeg ved ikke om det gør en forskel.
Da det er til ret seriøst brug sammen med en Eizo skærm så skal kalibratoren også være i orden.