Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#47484
Hey alle,

Jeg er ny i denne flade tv-verden og har forsøgt at sætte mig grundigt ind i køb af tv inden jeg kaster mig ud i en investering af den kaliber.
Indtil nu har jeg indkredset følgende krav til et nyt tv:

- 37"-40" LCD
- Max. 5.500 kr.
- DVD, alm. tv-kiggeri og PS3/N Wii
- Ingen dynamisk kontrast (har opfattelsen af, at det bare er noget hø?)
- Gaming mode (obligatorisk, hvis spil skal se nogenlunde ud?)
- Mpeg4 (fremtidssikring? Hvis man kan bruge det ord i tv-verdenen :p )

Jeg har alm. analogt tv-signal... I hvert fald indtil Stofa tvinger mig til at skifte til digitalt. Kan ikke huske, hvornår det ikke længere er muligt at modtage signalet analogt.

Har kig på en hel masse modeller (listen er på 18 stk.) inden for mærkerne: Toshiba, Sony, Phillips og Samsung.

Hvad er jeres tanker omkring fx:
- Toshiba REGZA 37" LCD-TV 37AV500PG (ca. 4.700)
- Toshiba 37AV500U (ca. 4.900)
- Philips 37PFL5322 (ca. 4.500)
- Samsung LE-37A456 (ca. 4.700)
- Samsung 37" LE-37A456C2D (5.000)

På forhånd tusind tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47497
Hvorfor har du sat dig fast på LCD til dit forbrug? Du vil få et væsentligt bedre billede ved at medtage Panasonic 37PX80 i dine betragtninger - det kan fås til 5500 kr. i skrivende stund.
Af jbenned
#47504
Ja har faktisk overvejet plasma kraftigt, særligt den model, du nævner. Generelt tror jeg, at jeg har været nervøs for, om plasma kun har bedre billedkvalitet i de første par måneder og så falder ift. LCD og så self det med burn-in, og det at de bruger mere i strøm.

Jeg kunne forstå på det, jeg læste om px80 i går, at det ikke har det samme behov for at blive "kørt til" som andre plasma-tv?

Jeg ved godt det ikke lyder særlig rationelt, men i mine tanker omkring plasma vs. LCD var jeg også inde over skræmmetanker omkring postDK, og om de ville kunne finde ud af at levere et plasma-tv uden at komme til at lægge det ned og ødelægge det. Jeg tvivler, så hvis det bliver plasma må jeg vist hellere bestikke nogen med bil O_O

Så du kan ikke tilslutte dig nogen af de listede tv, yakken?
Havde også overvejet Sony KLV-S40A10E (6.000), SAMSUNG LE40A336(6.000), SAMSUNG LE-37A430 (6.000) og Samsung LE40A436 (6.000). Kan nogle af de modeller slå den kære px80 eller må jeg krybe til korset og blive plasmafan for life? :)
Af martinlk
#47506
jbenned skrev:jeg har været nervøs for, om plasma kun har bedre billedkvalitet i de første par måneder og så falder ift. LCD
Hvor i alverden har du fået den ide fra?
jbenned skrev:og så self det med burn-in, og det at de bruger mere i strøm.
Burn-in er ikke noget der opstår under normalt brug. Det behøver du ikke bekymre dig om. Desuden påstår mange herinde at plasma ikke bruger mere strøm end LCD.
jbenned skrev:skræmmetanker omkring postDK, og om de ville kunne finde ud af at levere et plasma-tv uden at komme til at lægge det ned og ødelægge det. Jeg tvivler, så hvis det bliver plasma må jeg vist hellere bestikke nogen med bil O_O
PostDanmark leverede mit PX80 i stående tilstand. De hjalp endda med at bære det op ad trapperne. Ingen problemer der.
jbenned skrev:Kan nogle af de modeller slå den kære px80
Nej!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47507
jbenned skrev:Generelt tror jeg, at jeg har været nervøs for, om plasma kun har bedre billedkvalitet i de første par måneder og så falder ift. LCD og så self det med burn-in, og det at de bruger mere i strøm.
Du bør nok læse denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
jbenned skrev:. Jeg tvivler, så hvis det bliver plasma må jeg vist hellere bestikke nogen med bil O_O
Nu har en stor del af vore brugere allerede fået leveret deres PX80 og vi har endnu ikke hørt om nogen der har fået det ødelagt under transporten. Hvis du selv henter og bringer, så :
1) mister du de 14 dages returret
2) Hæfter selv for skader der måtte opstå under transporten
jbenned skrev:Så du kan ikke tilslutte dig nogen af de listede tv, yakken?
Nej, ikke hvis dit forbrug er som du beskriver det her. Der ville jeg helt klart stadig gå efter PX80.
Af jbenned
#47513
Tusind tak for svaret. Artiklen du linker til har jeg af en eller anden mystisk grund overset i min søgning, men det var rart lige at få den læst også.

Det var skisme godt, du nævnte det med transporten, det var jeg ikke lige klar over ;;)

Jeg tror ikke der kan være mere tvivl om, hvad jeg skal ud og købe mig fattig i :p
Men mon ikke det er bedre at vente til januar? Prisen ser ud til at have "styrtdykket" siden anmeldelsen her på siden blev skrevet (februar, mener jeg). Fra 11.000 til 5.500 på 9 måneder er meget, synes jeg, eller er det helt normalt i det marked, vi taler om? :o

I hvert fald skal du have tak for din tid og vejledning :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47514
Nej, jeg ville købe nu. De 5500 kr. er lidt af et slagtilbud, som du måske kan se igen i januar, men når lagrene er solgt hos Computer City, så vil du nok se en prisstigning igen.
Af jbenned
#47515
Okay, tak skal du ha' :)

Tror jeg får lidt af et chock når først det bliver sat til. Er jo vant til mit lille 20" billedrørs-tv O_O Det bliver jo fantastisk (B
Af Rtorp
#47517
yakken skrev:Nej, jeg ville købe nu. De 5500 kr. er lidt af et slagtilbud, som du måske kan se igen i januar, men når lagrene er solgt hos Computer City, så vil du nok se en prisstigning igen.
ComputerCity har ikke flere :((
Af jbenned
#47521
Nooooo :(
Der står ellers på deres hjemmeside, at både Glostrup og Roskilde har nogle på lager. Men det er måske bare snyd så ::l
Spørgsmålet er self også, om det overhovedet er muligt at købe det i en af de to byer og så få det leveret til min adresse i Aalborg O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47522
HVis TVet kan bestilles online, så kan du jo være ligeglad med hvor de sender der fra. Det er deres hovedpine.

Edit: Jeg kan ikke se modellen noget steds på deres hjemmeside, så dén option er nok udelukket.
Senest rettet af Torben Rasmussen 29. okt 2008, 12:32, rettet i alt 1 gang.
Af jbenned
#47523
Problemet er bare, at der er oplyst, at de heller ikke har flere på lager i online-butikken. Kun de to steder. Hvilket jo kan undre en del ;;)
Af jbenned
#47527
Lige et sidste spørgsmål:

Er der nogen forskel overhovedet på 37px80 og 42px80 ud over størrelsen?
Har set, at Getmore sælger 37" til 5.987 og 42" til 6.139.
Er da rimelig fristet til at gå efter den større model, når forskellen ikke er mere en 152,- (B
Af Jensen
#47528
-Hvis jeg samtidig må knytte et tillægsspørgsmål til vedr PX80.

Tænker her på fremtidssikring og evt. digitale signaler via kabel.
Da PX80 kun besidder en DVB-T tuner må jeg vel nødvendigvis være nødt til at investere i en ekstern tuner til at tolke det digitale signal fra kabeltv-nettet.
Nogle råd/ideer til en god løsning på dette?

-eller bør jeg her hellere søge andre steder hen vedr. valg af TV?

(ville reelt helst undgå at skulle have en ekstra boks stående ved siden af tv'et, men har umiddelbart læst mig frem til meget godt vedr PX80 og at den ligger i en utroligt fornuftig prisklasse)